Spil Guider > videospil > alle video game > 'Xenoblade Chronicles' anmeldelse

'Xenoblade Chronicles' anmeldelse

Spil Rant
's Riley Små anmeldelser Xenoblade Chronicles
.Det er her endelig. Efter måneders græsrodsbevægelser gennem organisationen mærkevarer Operation Rainfall, har Nintendo udgivet Xenoblade Chronicles
i Nordamerika via et eksklusivt partnerskab med GameStop.This japanske Role Playing Game har været på toppen af ​​Wii ejere ønskesedler for temmelig lang tid, men nu, at det er her endelig gamere er uden tvivl spekulerer på, om Xenoblade Chronicles
levet op til den hype, at så mange har opbygget for det. Svaret? Et rungende "ja". Xenoblade
kaster spillerne ind i rollen som en karakter ved navn Shulk der kan se ind i fremtiden takket være en særlig sværd - oh, og han er også forældreløs. Mens dette indledende opsætning plot kan lyde som de væsentlige ingredienser for en alt for forudsigelig historie, det faktisk viser sig at være en af ​​de mest interessante fortællinger i spil til dato. Der er masser af drejninger, og et par begivenheder kan efterlade spillere i absolut ærefrygt. Dybest set, en legendarisk våben kendt som Monado falder i hænderne på vores unge helt. Eftersom våben er en af ​​de få kendte våben i stand til at ødelægge robot trussel kendt som Mechon, er det op til Shulk (den sande wielder af den sagnomspundne bladet) for at sætte en stopper for deres tyranni.

Den robot antagonister, den Mechon, rent faktisk at forbruge mennesker for energi, og hvis de ikke er blot at spise uskyldige civile så de er mere end villige til at spidde dem med knivskarpe kløer bare for sjov. Spillet kan bedømt T for teen, men det indeholder masser af foruroligende ting, der føler en smule ud af sted for en Nintendo ejendom - selvfølgelig, det er ikke engang tæt på en dårlig ting for en virksomhed, der håber at appellere til et bredere publikum senere på året med Wii U.What vejer ned awesome historie, dog er de ekstremt kedelige, cut-and-paste tegn hovedrollen i det. Shulk, hans bedste ven Reyn, og de andre kammerater, som forbinder de to alle mangler enhver karakter dybde. Shulk er standard "gøre det rigtige hele tiden" slags fyr, og det begynder at bære tynde efter et stykke tid. Jeg vil indrømme, at jeg ikke var forventer alt for dybe og overbevisende tegn, men det er en oplagt fejl i et spil, der gør så mange andre ting rigtigt. Det er sagt, tegnene er ikke unlikable - spillet lider ikke drastisk som result.The gameplay svarer til, hvad der ofte findes i et JRPG spil. Spillere sammensætte en gruppe af tegn - højst tre, som kan bruges i en kamp samtidigt - og kæmpe nogle meget mærkeligt udseende fjender. Kampsystemet minder om den i World of Warcraft
, men det er blevet forfinet og optimeret til brug på et hjem konsol. Spillere vil automatisk angreb, når de træder kamp, ​​og de vil være i stand til at bruge specielle bevægelser kaldet "Arts" i mellem. Arts også tage lidt tid at oplade op efter bruges, hvilket betyder, at timingen er helt centrale i at udføre en sejr over nogle af spillets mere udfordrende foes.New Arts er låst op som spillerne niveau op og fremskridt gennem spillet, og disse bevægelser kan derefter opgraderes. Yderligere mere, kan angreb kobles sammen med andre figurers bevægelser til at hjælpe med at sætte væk visse fjender hurtigt. Tilføj i bekæmpe evner at Monado føje til mix (såsom evnen til at se fjendens bevægelser ved at se ind i fremtiden), og du har fået en af ​​de mest unikke stykker af RPG-gameplay nogensinde. Alle disse kampmekanik også tilføje en drastisk mængde dybde og strategi til Xenoblade Chronicles
, og fans af genren vil absolut elsker det for that.Aside fra standard historie missioner, sidemissioner er også bredt tilgængelige i alle hjørne af kolonierne, som spillerne vil besøge. Sidemissioner er, som man kunne forvente, helt valgfri selv, men jeg vil ikke anbefale helt at springe dem. Som Shulk fuldender dem han vil få yderligere erfaring og elementer, der vil hjælpe ham og hans venner i de vigtigste quest linje. Disse ekstra mission kan være alt fra at dræbe et stort, menneskeædende monster til at hjælpe en landsbyboer reparere deres beskadigede ur - og de gør en stor undskyldning for at besøge hvert hjørne af hver area.The verden af ​​ Xenoblade
er hjem til en overflod af virkelig bizarre livsformer, og den virkelige verden i sig selv ikke nogen mindre ulige. Den helhed af den menneskelige civilisation er bygget på de livløse lig af to gigantiske titaner, der engang var låst i kamp utallige år siden. Som et direkte resultat af hele verden er baseret på toppen af ​​gigantiske robotter, mere specifikt titan kendt som Bionis, landskabet er forståeligt unik. Grassy felter, massive søer og bølgende bakker gøre for en smuk ydre til Titans, mens huler er lidt mere cyber-esque i udseende, da de tager spillerne ind i indmaden i den gigantiske maskiner.Den forskellige landskaber Shulk og venner vil krydse tværs er ekstremt stort, og nogle gange er det nemt at bare stå der i awe af vidunderlige landskaber, der lægger foran dig. De imponerende størrelse kort kommer til en pris dog, som spillet er mere visuelt kan sammenlignes med en PS2 titel end selv nogle af de andre spil i øjeblikket er på Wii. De figurmodeller ser imponerende og det samme kan siges om næsten alle andre visuelle aspekt af spillet så godt. Du kan virkelig ikke fejl titlen for at blive hængende i de grafiske rammerne af Wii, men jeg kan ikke hjælpe, men tror, ​​at dette spil ville have været en absolut vidunder på et andet system med større kapaciteter. Xenoblade Chronicles
er en absolut massiv spil; varig et sted mellem 50-60 timer, er det let værd at prisen for optagelse. De eneste ting, der kan afskrække fans er de underwhelming grafik og flade karakterer. Den spændende historie, enorme kort, omfattende mængde indhold, og frisk RPG kamp, ​​på den anden side, mere end opvejer negativer. Wii ejere kan simpelthen ikke råd til at gå glip af denne gem.-Følg mig på Twitter @TheRileyLittle. Xenoblade Chronicles
er til rådighed lige nu kun på Nintendo Wii og er udelukkende båret af mursten og mørtel forhandler GameStop.