'Fibble HD' anmeldelse

Spil Rant Jacob Siegal anmeldelser Fibble HD

Crytek Studios er måske bedst kendt for enten deres hurtige, grafisk uovertruffen first-person shooter-serien Crysis
eller tilsvarende attraktiv og prisvindende Far Cry
serien. Tilsyneladende, i mellem produktion på bestseller Crysis 2
og meget hyped Far Cry 3 fotos, Crytek besluttet at gøre en nuttede handling puslespil på iOS. Fibble - Flick 'n' Roll
er resultatet af denne produktion, men er denne afgang værd at bruge tid

Fibble er en lille udlænding, der formår at falde i søvn på en intergalaktisk rejse, forlader sin UFO sårbar? til en uforklarlig soda kan kredser om en satellit. Hans skib kommer Crash til jorden, hvor han lander i en smuk forstæder hjem, og nu må han finde, hvad han har brug for at reparere sit skib og lade vores planet

Fibble -. Flick 'n' Roll
er ikke et helt originalt koncept for en mobil spil - trække sig tilbage på Fibble med fingeren for at opbygge magt, så slynge ham tværs niveauerne, indsamle stjerner og mønter undervejs mod udgangen. Den twist kommer når Fibble mødes med ligesindede fremmede venner, venner, der kan hjælpe ham erobre udfordringer, han ikke ville være i stand til at klare alene.

De fremmede allierede er de mest unikke, underholdende, og strategisk aspekt af spillet. Crytek har perfektioneret indlæringskurve i dette spil ved at indføre de nye begreber hver udlænding ven giver så langsomt som muligt uden fordummelse mekanikken. Den første fremmede Fibble møder er Byte, en tunnel dweller kan udsætte Fibble i luften, over små vægge og andre forhindringer. Den anden er docto, en multi-legged blæksprutte-lignende væsen, der kan gribe fat i Fibble og ændre den retning, han er rullende.

Der er to andre udlændinge med noget bedre at gøre end at smide Fibble omkring et bord, men de er bedre venstre opdaget af spilleren. Når disse nye transportformer bliver tilgængelige, det enkle flicking og rulning af begyndelsen niveauer er ikke længere nok til at nå slutningen hul -. Hver udlænding skal bruges på det rigtige tidspunkt til at samle alle de samleobjekter og opnå en høj score

Ikke kun gøre de nye koncepter komplicere gameplay, men Crytek har tilføjet et tårn forsvar-lite strategi til mange af de senere niveauer. Snarere end blot at have dine fremmede venner venter på dig i bestyrelserne, har du et valg nederst på skærmen i starten af ​​hvert niveau med alle de tilgængelige udlændinge for kurset. Det er op til dig at beslutte, hvor at sætte hver udlænding for at maksimere deres anvendelighed.

Selv om dette er en interessant idé på papiret, er der aldrig mere end en hensigtsmæssig måde at placere udlændinge på brættet, andet end de fire bonus niveauer. Der vil helt sikkert være DLC (som det fremgår af en mørklagt Treehouse på menuen skærmen), som sandsynligvis vil gøre disse beslutninger mere vigtigt, men for nu, er det bare spild af ti sekunder i starten af ​​niveauerne.

de niveauer hver repræsenterer et andet miljø i en typisk husstand: køkkenet, børneværelset, badeværelse og kælder. Selv om hver enkelt niveau foregår i et lukket bord af hensyn til gameplayet, de forskellige objekter, der er vrimler rundt hvert rum formår at væve deres vej ind og ud af brædderne, skabe hindringer for Fibble at undgå.

Den mest slående aspekt af dette spil, selv ud over dens vanedannende gameplay, er mængden af ​​produktionsværdien Crytek pumpes ind i det. Dette kan være en mobil spil, men selv på min gamle iPad 2 historien videoer er sprød og flydende, niveauerne er meget detaljeret og attraktiv, og selv tegn svirp, roll, swing og centrifugering uden en hitch. Det kan ikke overvurderes hvor smuk nogle af de baggrunde er i huset. Det er værd at gå tilbage gennem niveauerne ikke kun for at indsamle de resterende stjerner og medaljer, men at beundre den Toy Story
-størrelse verden Fibble lever.

Hvis du er på udkig efter et vanedannende, let pick up-and-play iOS spil, vil du ikke blive skuffet over Fibble
. Den skøre dybde niveauer i et spil som Angry Birds måske ikke være til stede i Fibble