Spil Guider > videospil > alle video game > 'Transformers: Dark of the Moon' Video Game Review

'Transformers: Dark of the Moon' Video Game Review

Ben Kendrick Game Rant anmeldelser Transformers: Dark of the Moon

Næsten et år siden, High Moon Studios debuterede en af ​​de mest underholdende Transformers spil i seriens historie (læs vores anmeldelse). Det var en kompetent tredje person shooter med episke boss kampe - og evnen til at omdanne om flyve mellem køretøj og kæmpe robot. Der var masser af stand-out gameplay elementer - og alt kom sammen for at skabe en spændende, og vigtigst sjov, action titel. High Moon syntes at lykkes, fordi de kastede ud en masse af de mislykkede franchise-troper -. Og udviklede en Transformers spil med fans i tankerne

Som et resultat, var det overraskende at høre, at High Moon opfølgning til War for Cybertron
ville være en film-slips i titlen til den kommende Transformers: Dark of the Moon
film. Den indledende Dark of the Moon
spiltrailere manglede den samme slag som War for Cybertron
teasers, men i betragtning af den succes tidligere titel, der var absolut plads til optimisme, at High Moon ville kunne tage deres vindende Transformers formel og opnå succes - selv med en film tie-in

desværre, på trods transporterer-over War for Cybertron
elementer, Transformers:. Dark of the Moon
viser, at den vindende formel er blevet udvandet i hver enkelt måde. Boss kampe er for det meste ligetil og kedelig, skyderi mekanikere er blevet forenklet, og mængden af ​​niveauer, såvel som spilbare figurer, blev skåret 10-6 (og en halv). Årsagerne til ændringerne er ikke klart på nuværende tidspunkt -. Uanset om det skyldes en kort produktionsplan eller pres fra Activision til at skabe en mere afslappet-venlige titel (da det er en film tie-in)

Når det er sagt, Dark of the Moon
er overlegen i forhold til de fleste film tie-in spil og det er nemt at se, at High Moon var i en hård plet. Efter succesen med War for Cybertron
ville Activision ikke lige har afstrømning til en anden udvikler - især da en masse af de centrale design-arbejde var allerede færdig og ville bare skal reskinned så det er uklart hvor meget valg studiet havde endda i beslutningen. Men bare fordi titlen ikke er en total fiasko, betyder ikke, at det ikke er en stor skuffelse - og kan forårsage nogle spillere til at tænke to gange, før forudbestille det uundgåelige War for Cybertron 2
.

Der er en række middelmådige designvalg i Dark of the Moon
men mest indlysende er udseendet af spillet. De transformationer stadig "ser" cool men den faktiske troskab på skærmen er sub-par, og de miljøer, er kedelig og uinspirerende. War for Cyberton
blev kritiseret for at se alt for ens, niveau efter niveau, men det gav mening i forbindelse med spillets verden. I Dark of the Moon
, High Moon kaster alt fra Maya-ruiner, underjordisk Sector 7 faciliteter, og downtown Detroit i mix - og generelt, hvert niveau ser ligesom alle andre film tie-in titlens jungle , bunker, og byniveau, henholdsvis

udviklerne prøve en lignende taktik med gameplayet som godt -. stedet for at skabe episke set-stykker, der tilskynder spillerne til at skifte mellem robot og køretøjets modes, Dark of Månens
tilbud-up en række bizarre og halvfærdige skift-ups fra traditionelle tredjepersons skydespil action. En sekvens tvinger spilleren til at vandre rundt som Mirage, uden evne til at omsætte, snigende forbi vagter (udnytte en tilsløring evne) - og dræbe fjender med en tavs nærkontakt træk. En anden sekvens swaps kontrol fra Soundwave til Laserbeak, der flyver rundt scanning intel - såvel som gemmer sig i blinkende bokse når tæt på Autobot patruljer. Sekvenserne vil helt sikkert være en nice ændring af trit for casual spillere, men hver sektion dvæler-on for helt for lang til at være sjovt -. Og yderligere lammet af upoleret flyvning og stealth mekanik

Den nye hybridbil /tunge våben "Stealth kraft mode "er lige så problematisk - og er primært medtaget i Dark of the Moon
at komme rundt grunden War for Cyberton
" hover bil "mekanik er til stede i Jord-fødte køretøjer . Sagt, i modsætning til de side-quest sekvenser, Stealth Kraft tilstand er sjovt og nyttigt - men også nyttigt - og helt negerer nogen grund til at skifte til en normal bil. Der er et par sekvenser, når du spiller som Starscream, og de to Autobot racerbiler, hvor der er behov formular køretøj - for at komme til et mål i en vis tid. Men i fire ud af de andre seks og en halv niveauer, køretøj tilstand er helt unødvendig, og har ingen fordel overhovedet -. Sammenlignet med den let manøvredygtig, og høj-drevne, Stealth force formular

Tilpasning tager også et hit . I War for Cyberton
, kunne spillerne vælge mellem forskellige granat og våben muligheder - med faktiske ammunition. I Dark of the Moon
, karakterer har to våben tilstande i både robot og Stealth force tilstand, sammen med ubegrænset ammunition - og kan ikke bytte-out våben overhovedet. Hver Transformer har deres egne specielle evner - en, der genoplader over tid, og en anden, der bygger op efter en vis mængde fjender bliver dræbt. De særlige evner er sjov, men i betragtning af den korte kampagne længde (ca. 4-5 timer), synes som en eftertanke.

En række af de evner tilbage i multiplayer, der giver spillerne en chance for rent faktisk at gøre brug af dem - desværre, mangler den online-komponent polish af War for Cyberton
oplevelse. Online multiplayer var overraskende god i den forudgående spil - og tillod spillerne at kombinere de forskellige særlige evner, klasser og tilstande (køretøj /robot) til en unik og personlig tilgang til slagmarken. Med mindre fan-favorit bots i selve kampagnen, er figurtilpasning endnu mere begrænset i denne omgang - og de særlige evner er meget mere ligetil med mindre mulighed for rent faktisk at danne en personlig tilgang. Der er ingen co-operative mode, en af ​​de mere underholdende elementer i den forrige titel - hvilket betyder, at på trods af, at spillet er at appellere til casual spillere, er der ingen lokal multiplayer option enten. Endelig ikke kun er multiplayer maps kedelig (og vulkaniserede af standby-deathmatch level design) - selve spillet selv ser værre online

Generelt Transformers: Dark of the Moon
er et skuffende. opfølgning udgivelse fra High Moon Studios. Mens udviklerne forsøgte at tage deres vindende formel og gøre det tiltrækkende for casual gamere, de kun lykkedes at vande hele oplevelsen ned - og potentielt tvivl om hvad spillerne kan se i en mulig War for Cyberton
efterfølger. Uden tvivl , Dark of the Moon
er godt, for en film tie-in game, men kun en brøkdel af gaming befolkning vil sandsynligvis finde denne titel værd at omkostningerne ved optagelse - altså den del af Transformer dø -hards der ligesom Michael Bay-designede bots bedre end de Cybertronian versioner. Ellers forventer dette spil at være morder i 2012 lejlighedskøb siloer

Følg mig på Twitter @benkendrick og lad os hvad du tænkt på spillet

Transformers:.. Dark of the Moon
er ude nu til Xbox 360 og PlayStation 3 (med Wii, 3DS, og NDS versioner samt).