Spil Guider > videospil > alle video game > 'Ace Combat: Assault Horizon' anmeldelse

'Ace Combat: Assault Horizon' anmeldelse

Ace Combat: Assault Horizon
er i lidt af et dilemma. Udefra spillet ligner en flyvning sim /luftkampe. Men spillets visuelle æstetik er meget lig den Call of Duty:. Modern Warfare
serien, og at kalde dette en flyvning sim sælger Namco Bandai nyeste udgivelse en smule kort

Hvis dette spil fandt sted på jorden, og hvis spilleren påtaget sig rollen som en soldat, ville det sandsynligvis spille identisk med en tredje person shooter - sans dækker. Visning Ace Combat: Assault Horizon
denne måde, bliver det klart, at dette er en over-the-top moderne krigsførelse spil med en multiplayer komponent, der aping på mange af de mekanikere, der er fremsat inden for andre franchises. Så betyder denne dristige satsning for Namco afbetale inden for rammerne af deres lange kører Ace Combat
franchisen?

Så vidt fortællingen er bekymret svaret er ja. I virkeligheden, på en mærkelig måde, jo mere Assault Horizon
forsøger at efterligne Modern Warfare
, den mere åbne afspilleren bliver til helt vanvittige forestilling finder sted. Den hovedhistorien Kampagnen følger en gruppe amerikanske piloter, der omfatter Warwolf eskadrille, den skarpe ende af stokken, der er et fælles U.N. og NATO specialstyrker gruppe kaldet det 108. Task Force (mere almindeligt kaldet Task Force 108). Det centrale i som er oberst Bishop og hans Wingman Guts. Efter en rebel fraktion inden for den russiske hær, kalder sig New Russiske Føderation, får fat i atomsprænghoveder kodenavnet "Trinity" de derefter gå videre til at lancere et kup i Moskva - før du begynder en all out krig mod de amerikanske og NATO-styrker og samtidig være bly af den russiske es pilot Andrei "Akula" Markov. Hele historien er fortalt gennem in-mission dialog og nogle godt producerede filmscener, at funktionen nogle gode stemmeskuespil.

Ser man på det sidste afsnit dens temmelig klart fra starten, at Assault Horizon
bærer sine indflydelse på ærmer. Navnet på den centrale antagonist er udtrykkeligt ligner Makarov, den centrale antagonist fra Modern Warfare
. Endvidere langs løbet af 16 mission kampagne (17 hvis du bryder den første op i to), kan spilleren forvente at skifte mellem tegn og fly. I nogle missioner, spilleren piloter en Apache eller et bombefly, men langt de fleste af spillets missioner finder sted i et kampfly.

Uanset, lydhør kontrol støtte jagter ned fjendtlige krigere. Dette er gjort endnu lettere, som bedre fly bliver låst op senere. Hver mission giver også mulighed for særlige våben til at være udstyret på et fly til at støtte i at ramme jorden mål, jamming fjendens radar, eller slå flere luftmål samtidigt. Desuden Spillet indeholder også genopladning sundhed, igen en anden funktion taget fra Modern Warfare
.

Måske en af ​​de fedeste ting i denne seneste Ace Combat
iteration er tilføjelsen af hundekampe tilstand (DFM). Kort sagt, når en fjende er inden for rækkevidde, og en radar lås er blevet etableret, DFM forårsager spillerens fly til automatisk at følge og jage ned en bogey. Mens der i DFM flyet er placeret på autopilot, og så længe man kan holde fjenden i trådkorset jagten fortsætter. Faktisk fyring kanoner i denne tilstand får kameraet til at zoome ind ved siden af ​​skroget for at hjælpe med at sigte. Som nævnt, hvis dette spil fandt sted på jorden denne mekaniker ville svare til over-the-skulder sigter.

Den automatiske lodsning, mens i DFM giver mulighed for nogle store øjeblikke på skærmen. Et særligt foregår i et oliefelt, hvor fjenden, bliver jaget, bliver ænder under en faldende tårn eller et øjeblik i Dubai, hvor en kollapsende bygning forårsager fjenden forfulgte til at gå ned få sekunder før spillerens fly pløjer lige igennem brændende vrag. Øjeblikke som disse er store, men de desværre ikke sker meget ofte. En anden version af DFM er også tilgængelig for bombe missioner, hvor de objektive ændringer strejker mod jorden standpladser eller opnå en bestemt bombning linje til et mål.

På multiplayer side af tingene, spillet har fire forskellige tilstande. Domination og Deathmatch er hold overs fra Ace Combat 6
. Den nyeste mode er Capital Conquest, som er et hold baseret mode, hvor målet er at ødelægge den rivaliserende holdets HQ. Den sidste multiplayer-mode er mission co-op - hvor spillere kan vælge en af ​​otte kampagne missioner at boltre igennem. I hele multiplayer, er point optjent, der kan bruges til at låse færdigheder, op til seks af dem kan være udstyret til at et fly til en given belastning ud. Nogle af de færdigheder opgradere våben såsom Enhanced Missiler, mens andre færdigheder forbedrer forsvar - såsom Auto imødegå eller Enhanced Armor. Bedst af alle disse færdigheder kan bruges i single player på gentagne gennemspilninger

Mens Ace Combat:. Assault Horizon
krypterer hurtigt off landingsbanen at tout sig selv som en no-lastrum forældelse adrenalin fyldt spændende tur, der er nogle jet vask, der forårsager motorer til at flamme ud. Generelt Ace Combat
falder i den samme fælde, at andre luftfotos kampspil falder i - gentagelse. Chasing ned fjender og affyre missiler er kun sjovt så længe før han bliver ensformigt. Dette problem forværres yderligere, da et par af de missioner køre temmelig lang.

Namco forsøger at afhjælpe dette ved tæt scripting hele oplevelsen, men den ulempe at denne tilgang er, at glæden ved frit flyvende omkring et område at tage ned banditter og kunstfærdige niveauet arkitektur er umiddelbart tabt - på grund af tidnød. Disse problemer forværres, når vanskelighed vil uforklarligt spike sender en spiller på en enkeltbillet tur til spillet over skærmen. Øjeblikke som disse er især frustrerende, fordi spillet giver ingen indikation af, hvad der gik galt, eller hvordan man kan forbedre. I mellemtiden, allieret AI er nogen hjælp overhovedet i at yde dækning for at beskytte spilleren i øjeblikke, hvor luft-til-luft kamp ikke er muligt -. Såsom et par af de bombetogter

Samlet set Ace Combat: Assault Horizon
er et stort spring fremad for mangeårige Namco franchise. Den storytelling i spillet er solidt og giver mulighed for nogle virkelig spændte øjeblikke - med hjælp fra en veteran sæt stemmeskuespillere. Faktisk har Namco også perfektioneret fornemmelse af fart, og mave kærning hastighed, intens hundekampe i genkendelige miljøer.

Desværre gentagelse inden missionerne er stadig prevelant inden denne udgivelse, og er noget, som Namco bliver nødt til at investere nogle mere tid i strygning ud for fremtidige rater. Faktisk hvis Namco er i stand til at overvinde nogle af disse problemer næste indrejse i Ace Combat
kanon kunne være en fantastisk oplevelse at se. For nu selv, Ace Combat: Assault Horizon
er en god start, at afhængigt af afspilleren præferencer, kan være værd at tjekke ud

Ace Combat:. Assault Horizon