Spil Guider > videospil > alle video game > Anmeldelse: Space Shooter 'Sun Blast' Bringer hurtig action Arcade Sjov

Anmeldelse: Space Shooter 'Sun Blast' Bringer hurtig action Arcade Sjov

Sun Blast
af Obline Software er en pæn ny indie space shooter, der kombinerer Starfox
- ligesom kvasi-3D gameplay med en sjov arkade føler. Der er ikke noget banebrydende om gameplayet, grafikken, eller lyd, og historien bag spillet er så tynd som en pixel, men det er alt tilsigtet som designerne gå en fuld nostalgisk arkade oplevelse, som de ender med at trække ud ganske godt.

Når du køber Sun blast
fra Steam til prisen for et par runder på et arkadespil og fyre det op, det tager kun et minut at komme ind i kampen. Historien baggrund er, at to lige-latterligt navngivne alien races- de Spearkons og Ankoladons- er gået sammen for at angribe jeres solsystem. Som kaptajn på et lille rumskib, skal du afvise deres elite angreb strategi, der indebærer at sende bølger og bølger af identiske skibe på dig i en lige linje. I det væsentlige, taler vi om old-school space skydespil som Space Invaders, men i en vedvarende enkelt retning tunnel, hvor du kan flytte dit skib op, ned, til venstre og højre, men aldrig ændre retning. Hvis du nogensinde har spillet Starfox
, eller hvis du bare se intro video, vil du får den idé.

Du har mulighed for at vælge forskellige skibe til din episke rum kamp, ​​med forskellige skind og lidt anderledes bevægelse hastigheder for hver akse. Da dette er en arcade-stil spil, der er så meget tilpasning du får, og der er ingen måde at ændre, forbedre eller forbedre varigt på dit skib, som både en nedern, og også rigtigt, at arkade formular. Som du flyver langs rummet tunnel af doom på dine fjender, er der også begrænsede powerups som du kan få, hvoraf nogle lidt forbedre dit våben eller give dig en midlertidig skjold, men de kan ikke bo hos dig på ubestemt tid, og jeg er ked af til rapporten er ikke så cool. En af de enkleste ting, jeg tror kunne gøres for at forbedre det sjove af spillet ville være at give mere varieret og tilfredsstillende våben powerups, for som det er, du virkelig kun få til at fyre lidt hurtigere med en anden farvet pew-pew stråle . Miljøerne i Sun
Blast
omfatte nogle gnarly søger grotte niveauer, hvilket giver en dejlig pause fra den sædvanlige ydre rum indstilling.

På trods af den manglende fantastiske powerups, den selve spillet er stadig ret sjovt og poleret. Kontrollerne er glatte og dit skib håndtag, som du ville forvente det. Den hit kasse med dit håndværk er en smule forvirrende i de tidligere niveauer, som man vænner sig til dodging og skydning ting, men bliver mere intuitivt som du bruger mere tid på at spille. Niveauerne selv er glædeligt varieret, tager du fra en shoot-em-all niveau, til en overlevelse niveau, hvor du undviger forhindringer, til en tidsindstillet niveau, til en boss kamp. Sorten holder tingene interessante og hvert niveau typen spiller så glat som det næste, opmuntre dig til at spille på.

musik og lydeffekter i Sun Blast
er temmelig sød, og noget af musikken jeg ' d endda kalde spektakulære og værdig til at blive inkluderet i en herlig 80'er sci-fi film soundtrack. Grafikken er tilsvarende flot, og mens de ikke er fantastiske, de har en unik og sammenhængende visuel stil, der fungerer perfekt inden for genren, de går efter. Min eneste gripe med overordnede gameplay erfaring er, at når du dør, det tager dig tilbage til en noget arbitrær tidligere niveau, snarere end at lade du afspille den samme scene igen. Der var ikke noget jeg kunne se, at fortalte mig, da mine spare points blev foretaget, eller hvorfor jeg skulle genspille 3 niveauer hver gang jeg døde på en særlig hård etape. Dodging gigantiske plads miner, mens du lytter til killer 80'er stil melodier absolut gjort replays mere spiselig.

For mindre end omkostningerne ved en personlig pizza, Sun Blast
er en sjov arkade-stil spiloplevelse, der er afgjort værd din ændring og et par timers sjov. Det er bare ærgerligt, vi ikke kan vende high scores til billige slik eller hoppende bolde.