Spil Guider > videospil > alle video game > 'The Walking Dead' Sæson 2 Finale Review

'The Walking Dead' Sæson 2 Finale Review

[Denne anmeldelse indeholder spoilers for The Walking Dead
sæson 2 finale.] -

Som traileren for The Walking Dead
' s sæson 2 finale, "ingen vej tilbage,« understregede smerteligt, unge hovedperson Clementine har ændret sig meget, siden hendes dage gemmer sig i en treehouse med en walkie-talkie. Hun rejste en masse miles, set en masse forfærdelige ting og gjort
nogle ret forfærdelige ting så godt. Også hendes hår er kortere.

En af udfordringerne for denne sæson er, at det ikke har haft en klar retning for de tegn hovedet på, ligesom den første sæson gjorde med Savannah. Der har været en stor vandrer involveret, og nogle af de episoder, har føltes som lidt mere end fyldstof. Måske endnu mere end den første sæson, den omsiggribende trusler om denne historie bue er kommet fra i gruppen som stress af at leve i den post-Zombie Apocalypse skubber hver af personerne - og Kenny i særdeleshed - til bristepunktet til tider dette har fungeret særdeles godt, tvinger spilleren (som Clementine) til at vælge hendes loyalitet samtidig forsøger at formilde alle, selv i lyset af tilsyneladende uoverstigelige konflikter. Der er tidspunkter i 'Ingen vej tilbage ", når det fungerer godt for at skabe høj spænding, men for lange strækninger af denne ekstremt tale-tung episode underholdningsværdien (i The Walking Dead
," underholdningsværdi "oversætter til "ekstrem følelsesmæssig stress") for at navigere koncernens endeløse skænderier gør spillet føler sig mere som Argument Simulator 2014
end en overbevisende drama.

den positive ting at komme ud af alle de skænderier er, at det gør det meget let at identificere med Clementine: en pre-teen pige, der en eller anden måde formår at være mere nyttigt og lige ledes end nogen af ​​de voksne i gruppen. Der har været flere øjeblikke i denne gennemspilning hvor Clementine frustration over at have hende gode karakter taget for givet skinne igennem, men at solidaritet er ikke helt nok til at opveje, hvor rist de andre karakterer 'i-kampene og idiotiske beslutninger.

Pacing holder 'ingen vej tilbage "fra at konkurrere med de høje punkter i The walking Dead
. Der er lange, oppustet scener af rolige karakter-bygning, der går på alt for længe, ​​men de følelsesmæssige højdepunkter og stød er givet meget lidt plads til at trække vejret. Jane, der sagde sin dramatiske farvel i slutningen af ​​den sidste episode, dukker op igen næsten med det samme i starten af ​​denne. Clementine er skudt i skulderen, men efter en kort drøm sekvens, hvori Lee gør en genkomst (dette er episoden største tearjerker, selvom dialogen er lidt svag) hun vågner op bag i en lastbil og er helt fint, løftede off skaden som en Hollywood actionhelt.

Afhængigt af hvilken karakter spilleren er blevet mest knyttet til i løbet af deres gennemspilning, det mest nervepirrende øjeblik af 'ingen vej tilbage "kan komme enten i slutningen eller om halvvejs gennem denne sidste sæson 2 episode. Let en af ​​de sørgeligste begivenheder hele denne sæson er tabet af Luke, der er slæbt til en undersøisk død ved en rollator efter at være faldet gennem isen på en frossen sø. Ser ham langsomt forsvinde i dybet og være ude af stand til at gøre noget ved det var dybt deprimerende.

Den frosne sø sekvens er dog en af ​​de meget få actionfyldte øjeblikke i en sæson finale, der er domineret af scener tegn sidde og tale og /eller råben, og det har den uheldige bivirkning, at 'ingen vej tilbage "en temmelig glansløse afslutning på spillets anden sæson. I hvad der føles som et forsøg på at genskabe tragedien af ​​den første sæsons finale, episoden slutter med Clementine uundgåeligt at skulle sige farvel til mindst ét ​​tegn, men det sker som følge af en temmelig konstruerede opgør mellem Jane og Kenny, som aldrig har meget konflikt overhovedet indtil omkring en halv time af gameplay tid, før kampen rent faktisk finder sted.

det er et problem, der kunne have været afhjulpet lidt simpelthen ved at have Jane falde gennem isen i stedet, og som har det endelige opgør være mellem Luke og Kenny, der har været låsning horn siden det første øjeblik, de mødte. Det er i hvert fald, ville have følt sig mere som en naturlig retning for historien hovedet på, men i stedet den kamp til døden føles det kom ud af venstre felt.

På trods af sine fejl, der har afholdt sæson 2 < em> The walking Dead
i at nå de samme højder som den første sæson, Telltale er gnaven saga om livet i post-civilisationen Amerika alligevel stadig står hoved og skuldre over de fleste af narrative-drevne videospil. Mellem dens mangfoldige og fuldt konkretiseret-out figurer, lejlighedsvise øjeblikke af lethed og den dybe effektiviteten af ​​sine mørke øjeblikke, styrker The Walking Dead
mere end kompensere for sine svagheder.

The walking Dead
sæson 2, episode 5, 'ingen vej tilbage "er tilgængelig nu til PC, PS3 og PS Vita, og vil frigive til Xbox 360 den 27. august og til iOS på 28 august.