Spil Guider > videospil > alle video game > The Raven - Legacy of en Master Thief anmeldelse, kapitel 1

The Raven - Legacy of en Master Thief anmeldelse, kapitel 1

Den gamle kvinde sidder i sin kørestol på skibets salon. Off til siden, er Inspector Legrand grille anden passager om hans opholdssted aftenen før. Hendes øjne glimter med interesse. Er der mere bag dem end uskyldige nysgerrighed? Jeg spørger den pensionerede kriminalitet romanforfatter hendes tanker om undersøgelse og hun smiler, de vejrbidte linjer svælgede i den uheldige serie af begivenheder. Jeg begynder at spekulere på, om hun er så immobile, som hun gerne vil have os til at antage.

Tanken er absurd. Hun kunne ikke have gjort det. Der er langt mere mistænkelige individer, men KING Art Games 'seneste eventyr titel, The Raven - Legacy of en Master Thief,
kaster tvivl på næsten alle under de ti timers rejse sit første kapitel. Det er en del af, hvad der gør det så spændende, som en god rollefordeling er lige så vigtig som et godt sæt af gåder, skaber en vidunderlig opfølgning til udviklerens lige så vidunderlig Bog uskrevne Tales
.

Spillet foregår i 1964 og åbner i løbet af en voldelig britisk museum kup. En af et par af ædle egyptiske juveler, kollektivt kendt som øjnene på Sphinx, er stjålet af en mester tyv. Passende opkaldt Raven grundet masken han bærer, han er Europas mest strålende og velhavende kriminelle. Han er også formodes at være døde, dødeligt skudt fire år siden af ​​den lovende franske Inspector Nicolas Legrand. Hvem er Ravens arving? Er han eller måske hun arbejde alene? Eller kunne det virkelige Raven har overlevet sit møde med døden? Uanset hvad, vil tyven ikke stoppe med kun én juvel, og så begynder en jagt over hele kloden for at bringe forbryder for retten.

Det er en spændende præmis for et eventyr spil, og en der kommer til live takket være sine steder og godt realiseret cast. Men sådan en historie er kun så god som sin helt, og svensk Constable Anton Jakob Zellner er en af ​​de mere forfriskende figurer jeg har spillet som i nogen tid. Han er overvægtig, over-the-hill, skaldethed og kæmper en hjertesygdom. Det er svært at forestille sig ham at fange en farlig kriminel, men i modsætning til andre adventure spil, The Raven - Legacy of en Master Thief
ikke gør ham til en person for os at grine af.

Constable Zellner er intelligent, kompetent og medfølende, men mest af alt er han ivrig. Han ønsker at løse en stor sag snarere end at blive bured bag en kedelig skrivebord job. Ombord et internationalt, aldrende damptog bærer en sikker vej til Cairo med den berømte Inspector Legrand bevogtning det, han ved, det er hans chance for at gøre netop det. Alt det ovenstående gør ham langt mere relatable og jordet end mest centrale figurer i videospil. Det er sjovt at være spille en person, der ikke er en smuk, sten-kæbet masse af muskler. Og uanset om det er hans hurtige indsats over for en krise, hans venskab med en skræmt ung dreng eller hans vilje til at hjælpe med sagen, Zellner er let at heppe på. KING Art Games kunne ikke have valgt et bedre hovedperson.

De understøttende tegn er lige så vigtig at gøre The Raven
sådan en fornøjelig tid. De er varieret, fra en guld grave violinist, en enlig mor og hendes uregerlige barn, en hovmodige baronesse og hendes butler, en respekteret britisk professor, den førnævnte romanforfatter, en rolig tysk læge og mere. Spillet gør du har mistanke om et flertal af dem ved, hvad de siger, gør og jævnt slid med solidt håndværk. Det skaber en dejlig involverer, Clue-lignende oplevelse, tvinger dig til at revurdere beviserne ved hver ny drejning i plottet.

De to steder i dette første kapitel - toget og en World War 2 patruljebåd vendt krydstogtskib - også tilføje til den oplevelse. De er rigt detaljeret, og 1960'erne indretning er sjovt at undersøge. Men de er også noget trængsel. Det efterlader Zellner og alle andre fanget med en farlig kriminel. Det er et smart valg. Med ingen udvej, er der masser af tid til at sætte spørgsmålstegn ved den enkelte og overveje, hvor de var, og hvornår.

Det er en filmisk eventyr, så godt, med en generelt god præsentation spærring nogle stive bevægelser og mund animationer. Den smukke orkesterlydspor er fuld af hum værdig materiale. Tegn er godt udtryk med en forskelligartet cast. Og interfacet er glat og minimalistisk. Oversigten er en simpel bar i bunden af ​​skærmen, der vises kun, når du bevæger musen ned til det nederste kant. Tidsskriftet er fuld af håndtegnede noter og billeder.

Men gåder er en halv til, hvad der går ind på at opnå et eventyr spil. Hvis gåderne er for stump, for svært, så kan de mere dræne end sjov. Heldigvis, The Raven
's gåder gøre logisk mening, trods et par, der kunne have været bedre markeret. Og mens de ikke er alt for udfordrende, med fokus mere på udforskning end at blande objekter sammen i en opgørelse skærm, sin spændende historie og følelse af involvering absolut gøre op for manglende tankespil.

Der er valgfri gåder at løse og ekstra dialog at finde. De har ikke nogen større indflydelse på historien, men løse dem bringer yderligere fokus eller endda mistanke til flere tegn. De er værd at udfylde, men med så mange mål, det kan være let at gøre fremskridt historien under lukning ud disse andre udfordringer.

Hvis du gør vild, er der en simpel hint system bygget ind i spillet. Rammer mellemrumstasten vil fremhæve hver interactable objekt med et forstørrelsesglas på bekostning af et par eventyr point. Desværre, disse ikoner falde ind i landskabet alt for nemt og forsvinder næsten lige så hurtigt, som de dukkede op. Det kan tage et par tryk på, at rummet bar for at fange alt.

Et gamepad kan bruges i stedet for den traditionelle mus og tastatur, og det fungerer ganske godt. Den forstørrelsesglas vises på nærliggende objekter uden at skulle bruge vink-systemet. Et puslespil især er langt nemmere at fuldføre med en analog stick end med en mus. Men du måske ønsker at være på vagt over for at skubbe i den venstre pind, som gør det med vores pre-release kopi opdraget mulighed for at tvinge en hukommelsesfejl. Evnen til at lukke, at pop-up elluded mig. Forhåbentlig vil de fjerne, at for den endelige build

The Raven -. Legacy of en Master Thief
's første kapitel af en planlagt tre, The Eye of the Sphinx
, er sat til udgivelse denne juli 23 på PC, Linux og MAC, og det er en absolutte glæde. Forsøget på at løse de mange mysterier er stærkt spændende, hjulpet af en usandsynlig men kompetent og charmerende hovedperson. Hvis du elsker eventyr spil, kan jeg ikke anbefale det nok. Og hvis du ikke gør det, kan det være værd at udfordre disse følelser som Constable Anton Jakob Zellner.

9 ud af 10

En kopi af spillet blev givet til os af udgiveren med henblik på denne anmeldelse.