Spil Guider > videospil > alle video game > Anmeldelse: "Elegy For en Dead verden 'inspirerer Writers, Bore May Others

Anmeldelse: "Elegy For en Dead verden 'inspirerer Writers, Bore May Others

Elegy For en Dead verden
er en af-hvis ikke den kun spillet til at bruge skriveblokering som et spil mekaniker . Som en Grand Finalist for 2015 Independent Games Festival og GDC s Eksperimentel Gameplay Workshop, Dejobaan Games beder spilleren til at udforske tomme, døde verdener og skrive noget om, hvordan de fik at være sådan. Det er så simpelt, og så svært. Fås nu til PC og Mac OS, Elegy For en Dead verden
er et spil ulig noget andet, hvilket giver dig en gameplay oplevelse værd præcis, hvad du har lagt i den.

I Elegy For en Dead verden
, du fortælle historien

spillet giver dig minimal historie, plopping dig lige ud i rummet med tre portaler omgiver dig, giver dig adgang til tre døde verdener opkaldt efter tre af den romantiske æra mest berømte digtere, Percy Shelley, John Keats, og Lord Byron. Som en astronaut, du vælger en skriftlig prompt fra 27 forskellige muligheder, herunder dem, der er inspireret af digterens værk, eller du kan bare freewrite. Som du går gennem landskabet, det hele smukke, men affældig og spøgelsesagtigt tomt, vil du lejlighedsvis blive bedt om at skrive noget. Efter udforske verden og fylde alle anvisningerne, du er i stand til at titel og indsende dit eget arbejde til Steam Workshop, hvor andre kan læse og "rose" det, tjener du point, der ikke har bestemt formål andet end opmuntre dig til at holde skrive.

det er simpelt, men det er fordi det ikke er et spil i traditionel forstand af ordet. Du kan ikke tabe, og du kun vinde ved at skabe et værk, der tilfredsstiller dig. Snarere end inspirerende dig gennem traditionelle midler, Elegy For en Dead verdens
hænder du en blank notesbog og fortæller dig at skrive, fordi det ellers vil du gøre?

Det er netop kick i bukserne nogle forfattere nødt til at begynde kærning ud af noget kreativt, om det er noget dumt og hurtig eller noget dybt og provokerende. Hvis du nogensinde har ønsket at prøve at skrive, men find dig selv frygtede den tomme side, dette spil er den perfekte overgang mellem et videospil hobby og kreative arbejde. I Elegy For en Dead verden
, den eneste ting at gøre, er at skrive.

Ikke-Traditionelle Gameplay Betyder Kedsomhed for nogle

Desværre, for folk, der ikke er interesseret skriftligt, er der meget lidt sjovt at være havde i Elegy for en Dead verden
. Med en $ 15 pris, der er bare ikke nok der til at holde din opmærksomhed for længe, ​​selvom du nyder skriveøvelser. Mens der er masser af andre folks historier at læse, med kun tre verdener at udforske gameplay får gamle hurtigt, hvis du ikke dedikeret til at bruge spillet som et kreativt værktøj.

Men et par timers distraktion, kreativitet, og smuk natur, Elegy for en Dead verden
kan være en god investering for den rigtige spiller. Det er visuelt gorgeous, som hver verden fremkalder stemningen i digtet, der inspirerede den. Det er mere korrekt at tænke på det som en bevægende, interaktiv skrivning prompt end som en sand spil, men, fordi spilleren er kilden til indholdet, er der et ubegrænset antal af ting at gøre med spillet, hvis du har lyst at gøre dem.

for mange spillere, det ønske vil falme hurtigt. Det er nemt at udtømme spillets nyhed, og med andre spillere arbejde at være en blandet landhandel af beskidte Mad Libs med lejlighedsvise godt stykke kastet i, det produceres i spillets indhold er ikke altid værd blander igennem. Og læser feedback er temmelig sjældne det ser ud som de samme par stykker dukker op til gentagne gange roses, men der er en betydelig chance ingen vil se dit arbejde, før du bliver træt af spillet og stoppe med at spille. Publishing dit arbejde gennem Elegy For en Dead verden
er en meget gerne skrive noget og sætte den ud på havet i en flaske; mere sandsynligt end ikke, vil du aldrig høre noget tilbage om det. Selvom sine mekanikere kan ikke appellerer til alle, Elegy For en Dead verden
's kunst er betagende.

Stellar Visuals og innovation gør Elegy For en Dead verden
en stor spil ... For nogle

det er stadig et alvorligt innovative spil. For forfattere på udkig efter det ekstra løft til at komme på arbejde, det er en hurtig stimulus, men for folk, der foretrækker deres historier forhånd udformet det sandsynligvis kommer til at være en boring. Selvom spillet ville drage fordel af en smule mere variation (hvad med en Mary Shelley verden til at ledsage sin mands? Eller en undersøisk verden inspireret af Samuel Coleridge er 'Rime af Ancient Mariner'?), Dens blanding af poesi, interaktivitet, og fantastiske visuelle effekter gør det værd at spille for indadvendte indie fan eller dem, der nyder den lejlighedsvise beskidt Mad Lib.

Elegy for en Dead verden
er tilgængelig nu til PC og Mac for $ 14,99 via Steam eller udviklerens hjemmeside.