Spil Guider > videospil > alle video game > Anmeldelse: 'Altid Nogle gange monstre' er All About Tough Choices

Anmeldelse: 'Altid Nogle gange monstre' er All About Tough Choices

Altid Nogle gange Monsters
er den slags spil, der efterlader dig stirre på din computerskærm, når det er overstået, gad bare hvad det alle midler. På overfladen Vagabond Dog debut er en deprimerende liv simulator, men der er en grund spillet tog "Best Indie Game" og "Best Writing" ved 2014 Canadian Videogame Awards. Trods lejlighedsvis kedelig slibning, Altid Nogle gange Monsters
er en kraftfuld kig på karakteren af ​​valg, skæbne og konsekvenser.

Det Narrative sælger det

Dette spil er bevis på, at god skrivning kan gøre forskellen mellem en okay spil og en stor en. Altid Nogle gange Monsters
er lavet i RPG Maker, et program, der giver udviklere at skabe RPG'er i klassisk stil. Men Altid Nogle gange Monsters
ikke er en form for Zelda
klon-tværtimod, faktisk.

Afspilleren tegn starter som en ingen i bund, ikke som den valgte helt. Du kan ikke lave husleje, du hængt op på en ex (hvem du forsøger at komme tilbage), er du en mislykket forfatter-du har talent, men du kan ikke afslutte et udkast. Med andre ord, dit liv er noget rod. De svære valg begynder hober sig op hurtigt: Har du begynder at køre medicin for at holde din lejlighed? Har du lommetyv folk? Har du forsøger at gøre en ærlig levende, selvom det betyder sover på en beskidt madras på gaden? Altid Nogle gange Monsters
'tilfældige elementer hjælpe med at holde historien frisk, selv om gentagne gennemspilninger.

Det er ikke en opløftende spil, men du ved, at fra begyndelsen. Du gør en hård beslutning efter den anden, at ofre penge til at være et godt menneske, eller på anden måde sætte dine behov over alt andet. Men der er ingen reel moralsk kompas her-du ikke mister point for selviske eller uetiske handlinger, og altruisme ikke garantere dig en lykkelig slutning. Der kan være positive eller negative konsekvenser for noget valg, ligesom i livet.

Hvad redder spillet fra at være en total nedtur er den tørre humor. Altid Nogle gange Monsters
'vittigheder, mens ofte mørke, minder os om, hvor latterligt tilfældig vore dage kan være. Du kan få shanked i nat, men du kan også nyde øjeblikke af munterhed med særling karakterer i løbet af dagen. Altid Nogle gange Monsters
's humor holder spillet fra at være en total nedtur.

Den bedst af en platform

Fordi Altid Nogle gange Monsters
er lavet i RPG Maker, er der nogle begrænsninger. Spillet er lavet udelukkende gennem pixel art af varierende kvalitet-mens mange af de miljøer er detaljeret, og nogle få er mindeværdig, nogle af de tegn sprites er temmelig glansløse. Den slags værker for et spil, der ofte beskæftiger sig med det kedelige liv, men du vil ikke finde noget af spænding, hvis du ikke er interesseret i pixel art.

Still, spillet viser, at skrivning er afgørende. Der er en række kedelige klassiske RPG-kloner derude, men Altid Nogle gange Monsters
'unikt valg-baserede historie hjælper med at gøre op for de fattige grafik.

Simple Moves

Spillets mekanik er standard RPG billetpris, og gameplayet er decideret lys. Det er mest om valg, så du skal ikke forvente nogen fangekælder kravle eller turbaserede kampe. Dette spil handler om at navigere gennem dårlige situationer i lidt bedre, ikke om at redde universet.

Samlet set Altid Nogle gange Monsters
kræver meget lidt dygtighed. Den lejlighedsvise puslespil eller mysterium at løse, er ret nemt, men når det kommer til den uundgåelige RPG formaling-i dette tilfælde for pengene i stedet for niveauer, det er bedst at slå din hjerne helt fra. Du kan tilbringe en time arbejder på et slagteri for at tjene penge nok til en bus billet, men du vil ikke få meget ud af det erfaringsmæssigt. Altid Nogle gange Monsters
minder spillere, venlighed og empati er ikke en garanteret lykkelig slutning.

De arbejder med begrænsede mekanik i RPG Maker, men, i et spil så optaget af historien, de trække sektioner virkelig synes at veje spillet ned. Selv om det gør supplere spillets følelse af uopsættelighed og realisme, dette mimesis også gør spillet føles som arbejde, og ikke virker i historien samlede fordel.

efterlader spor

Altid Sommetider Monsters
er en noget splittende spil. De fleste vil sætte pris på den forgæves alligevel overbevisende karakter af historien, og den måde, det tvinger spillerne til at overveje konsekvenserne af den virkelige verden voksen valg, succeser eller fiaskoer. Andre kan finde bleakness af spillet skurrende og ubehagelige-en uønsket form for eskapisme, så at sige. Én ting er sikker: dette er et spil, der fanger de udfordringer og logistik i hverdagen med pixeleret patos og selvsikkerhed

Altid Nogle gange Monsters
fås nu på Steam til PC, Mac og Linux-systemer. .