Spil Guider > videospil > alle video game > Anmeldelse: "EarthTongue 'Sim spil bringer vivariums til Space

Anmeldelse: "EarthTongue 'Sim spil bringer vivariums til Space

Hvis du nogensinde har været fascineret af en myre farm, vil du sandsynligvis gerne indie udvikleren Eric Hornby s Earthtongue
. Som han forklarer via spillets hjemmeside, " EarthTongue
er en vivarium sim der steder i dig begrænset kontrol over en lille økosystem på en fantastisk verden."

Fås til både Mac OS og Windows, Earthtongue
er en charmerende lille sim spil, der fungerer som en stor tid-passerer metode til at køre i baggrunden, selvom dens trængende skabninger tider kræver mere pleje end du er i stand til at give uden babysitter.
Minimalisme vinder i dette Sim spil

som spiller, du er en plads opdagelsesrejsende, der for nylig er landet på en ny verden og drøm at se det fyldt med diverse livsformer. Næringsstoffer falder støt fra himlen og en lejlighedsvis regnbyge hjælper med at fremme væksten af ​​svampe, som giver næring til bug befolkning. Ved at bruge en mekaniker kaldet "interventioner", kan du ændre vejrforhold eller importere nye bugs eller svamp, så du kan manipulere og tilpasse biologi din nye planet. Der er kodekser for hver fejl og svamp til at hjælpe dig med at holde dem i live, men realistisk, de er kun låst op, når du har været i stand til at opretholde en population for en vis mængde tid.

Selve spillet er forholdsvis enkel. Som enhver unik sim spil, er der nuancer til hvad du kan gøre-mens nogle spillere gerne mikrostyre og overvåge hver eneste lille handling, der finder sted, andre foretrækker at læne sig tilbage og lade naturen gå sin gang. I Earthtongue
enten fremgangsmåde er acceptabel. Spillet vil spille sig selv, hvis du foretrækker at lade det køre i baggrunden, selvom du kan lide nogle lejlighedsvise tab af svampe eller insekter, men en spole frem mekaniker giver dig også mulighed for konstant at våge over og sikre en optimal sundhed i din nye biom . Tilfældige begivenheder, såsom indvandring af nye arter, holde spillerne på tæerne.

Earthtongue
Lacks Diverse Niveauer

Mens hurtigt frem funktion tillader dig at passere tiden lidt hurtigere, Earthtongue
stadig ikke den slags sim spil, der gør du ønsker at investere al din tid og energi i det. Selv om det kan være sjovt i små doser, er det ikke et stort spil-selvom hver verdens layout er anderledes, de alle understøtter de samme slags liv og baggrunden natur aldrig ændrer. Enkelhed er ikke en dårlig ting i et spil som dette, og det ikke i væsentlig grad hæmmer replay værdi, men for folk, der foretrækker spændingen ved flere hurtige sim spil, Earthtongue
kunne føle sig som en lidt af en boring.

Der er meget at værdsætte, dog. Spillet er afsagt i en retro pixel kunst stil, med masser af lyse farver på mørke baggrunde til virkelig gøre planeter og svamp pop. Det er ikke super sofistikeret, men i et spil med simple mekanik, det får jobbet gjort.

Trods Simple gameplay mekanik, Dette Sim spil er ikke let

Det er heller ikke så let, som du måske forventer fra et terrarium sim spil. Den fremmede verden du bor, er en barsk en, og det vil kræve betydelige mængder af intervention for at holde dine svampe og insekter i live. Selvom næringsstoffer falder konstant fra himlen, de ikke altid falder, hvor du vil have dem til og regnbyger er sjældne. Når du begynder at indføre mere komplekse økosystemer, er du nødt til at holde øje med, hvordan dine Grazer bug befolkninger påvirker svampe befolkninger, og om du har nok kødædende bugs at holde planteædere i skak. Poster i forskning Hjælp til tidsskrift spillere styre deres svamp og bug befolkninger mere effektivt.

Spillet ikke let hånd du information og kan virke uigennemsigtig, især i første omgang. Som du fortsætter med at spille, svampe beskrivelser forbliver ulåst, så du kan holde dem i live længere takket være at have mere information. Selvom beskrivelserne er vage, eksperimenterer med forskellige teknikker er en del af spillets appel. Når du tror, ​​du har fået det hele regnet ud, at indvandring af en slyngelstat græshoppe kan kaste en skruenøgle i din omhyggeligt forvaltet økosystem, hvilket nødvendiggør en ny strategi.

Earthtongue
er ikke for alle. Det har en noget stejl indlæringskurve for et sim spil og slidbaner en tynd linje mellem ikke behøver nok opmærksomhed til at holde det interessant og behøver for meget at køre i baggrunden. Men for folk, der ønsker en sød lille spil for at holde dem beskæftiget, mens du gør noget andet som ser tv eller arbejder, Earthtongue
er en sjov distraktion.

Earthtongue
er tilgængelig nu til PC og Mac OS for $ 4 eller Pay By kunst fra itch.io, og er også op for at stemme på Steam Greenlight