Spil Rant Robert Keyes anmeldelser Thor: God of Thunder
(Xbox 360 /PS3)

Efter flere mislykkede forsøg fra SEGA at levere en kvalitet video spiloplevelse baseret på Marvel Studios ' The Incredible Hulk
Iron Man
film, har deres partnerskab med Liquid Entertainment hjalp vende med Thor: God of Thunder
? Læs vores gennemgang at finde ud af.

Den live-action Thor
film udgivet i nordamerikanske biografer til relativt gode anmeldelser og store box office resultater. Den video game tilpasning tager lighed og stemmer af filmens stjerner Chris Hemsworth, Tom Hiddleston og Jaimie Alexander til at bringe deres versioner af Thor, Loke og Sif, henholdsvis til spillet. Desværre for fans, der gjorde den fejl at betale for Thor: God of Thunder
, ikke engang de kan redde denne titel

Thor:. Gud Thunder
desværre ikke er i stand til at leve op til sine allerede sænket forventningerne fra sine trailere, screenshots og vores pre-release hands-on erfaring med spillet. Kort sagt, Thor: God of Thunder
har dårlige grafik, dårlig kontrol, gentagne gameplay og ingen fængslende historie eller tegn

Historien i spillet, ligesom Captain America:. Super Soldier
, følger ikke, at af filmen. I stedet spillerne ud på en rejse med den urolige (og borderline idiotisk) hovedperson, Thor, da han er konsekvent og gentagne gange narret af sin drillesyge bror Loke i kæmper sig vej gennem en række riger baseret på Marvel Comics og nordisk mytologi. Der er ingen Jorden skal findes her, og efter den første del af spillet, hvor Thor kæmper Jætterne (Frost Giants), det tager en sti langt anderledes end den spillefilmen.

Med hensyn til gameplay, Thors evner og beføjelser er opdelt i seks kategorier, som kan jævnet med jorden op og erhvervet gennem erfaring (Valor Points). Fra et fysisk synspunkt, kan Thor lære og forbedre sine nærkamp, ​​hammer kaste og sundhed evner, mens mastering hans vind, torden og lyn elementært beføjelser. Under selve gameplayet, kan spillerne skifte mellem de tre sæt beføjelser i farten, men det meste af kampen vil blive udført gennem nærkontakt combos blandet med gribere, som er den mest effektive måde at efterbehandling fjender og tjene tilbage nogle Valor Points, sundhed eller Odinforce .

Dette ekstra lag af dybde til at bruge Thors mægtige hammer Mjölnir gør lidt for at hjælpe spillet, som tvinger gentagne gameplay. Grafik, der er år forældet er ikke, hvad gør ondt dette spil. Det er den ulidelig og til tider brudt gameplay, der gør det til en utilfredsstillende og frustrerende oplevelse, der forværres af den checkpoint system, der straffer spillere ved at tvinge komplet re-afspilning af sekvenser eller områder fra starten. Hvis spilleren ved præcis, hvad combo (r) de ønsker at frigøre på modstanderen, er det en alt for vanskelig opgave at opnå dette og bekæmpelse har ingen flow overhovedet, især når det kommer til at flyde stille i luften, svinge på luften med . tilsyneladende tilfældig hit detektion

i mellem de akavede filmsekvenser, det meste af tiden brugt spille Thor: God of Thunder
vil involvere nærkontakt træfninger mod Kør mill skurke, med lejlighedsvise obligatoriske boss kæmpe smidt i mellem. Mens salgsargument for spillet velsagtens kan have været de epically skalerede boss kampe, de i virkeligheden er den værste del af spillet.

De chefer har en sundheds meter, som spilleren skal male væk på indtil Quick Time event muligheder bliver rådighed. Spillere skal derefter forcere titaner og brække eller beskadige deres kritiske punkter. Det er temmelig standard og velkendte i teorien, men udfører disse begivenheder ordentligt er en øvelse i sind-bedøvende tålmodighed, mens det tager og ugudelig mængde tid (se hvad jeg gjorde der?) For at afslutte en boss kamp ved at gøre de samme handlinger igen og igen (og over) igen. Den eneste måde at vinde tilbage sundhed og energi (Odinforce) er til håndgemæng giganterne når klatring dem i stedet for power-angriber til at tage en betydelig luns af deres helbred væk og når du dør - som du vil gøre en masse - du skal starte fra meget
begyndelsen.

Hvad værre er, er, at i disse boss kamparenaer, de kameravinkler er ude af spillerens kontrol, tvinger et tab af mobilitet. Disse problemer kun forværret af de usynlige vægge og stive og reagerer kontroller. Spillere vil lejlighedsvist finde sig fanget og ude af stand til at bevæge sig at undvige indgående projektiler.

På normale sværhedsgrad, vil spillerne finde sig overraskende overdrevent udfordret mod selv den første store boss, og det er i høj grad et resultat af de kontroller og spilmekanik. Jeg befinder mig ikke ønsker at spille spillet i de to første boss kampe efter at dø mere end én gang i hvert tilfælde. De er ikke sjovt, og de helt sikkert er ikke smuk, så at skulle leve disse øjeblikke var en frygtelig oplevelse. Hvis noget, Thor: God of Thunder
bør gøre gamere værdsætte God of War
franchisen for sine polske og gameplay mekanik

Thor:. Gud Thunder
ville have været en mere enjoyale oplevelse, hvis det blev skåret ned i en 1-2 timers spil og prissat som en $ 10 kan downloades, eller hvis du kunne spille co-operativt med venner. Det er ikke noget, du vil have det sjovt med på din egen, hvilket gør Thor
anden Marvel superhelte offer for SEGA, der ville være bedre tjent med ikke eksisterende

Thor:. Gud Thunder
er tilgængelig nu på alle platforme undtagen PSP og PC.