Spil Guider > videospil > alle video game > The Witcher 2 Review

The Witcher 2 Review

Spil Rant Jason Weissman anmeldelser The Witcher 2.

I The Witcher
, CD Projekt Red introduceret gamere verden over til den grynet fantasiverden af ​​polsk forfatter Andrzej Sapkowski. Mens den første udgivelse af spillet havde optimering og lokalisering spørgsmål, CD Projekt Red gjorde et bemærkelsesværdigt stykke arbejde i at løse dem. The Witcher
sidste ende solgt over en million eksemplarer og udviklet en meget loyal fanskare i processen.

Med udgangspunkt i denne succes, CD Projekt Red ser ud til at tage serien til det næste niveau af RPG storhed med < em> The Witcher 2.
med inddragelse af en helt ny in-game engine, kampsystem, og multi-path fortælling, efterfølgeren gjort spillet Rant liste over mest ventede titler for 2011 og synes klar til at konkurrere om toppen RPG af året. Er det endelige produkt nå vores høje forventninger? Læs videre for at finde ud af.

Historien So Far

Den oprindelige Witcher
tilbudt en mere moden tage på fantasy rollespil genre end den traditionelle billetpris. Politisk intriger og racisme var udbredt i hele verden af ​​Temeria og disse temaer fortsætter i efterfølgeren. Hovedpersonen i den første titel, Geralt of Rivia, vender tilbage til handling i The Witcher 2
i en søgen efter at rense sit navn. For dem bekendt, witchers er mennesker, der har gennemgået en mutation proces, således at de kan opnå overnaturlige monster-drab evner. Det lyder godt, ikke? Eneste problem er, at borgerne i Temeria mistillid disse faglige kanoner-til-leje, men stadig søge deres hjælp, når en væmmelig væsen eller to årsag nogle problemer. Når monster bortskaffes, en Witcher er persona non grata
. Levetiden for en Witcher absolut efterlader et mærke.

The Witcher 2
opfanger næsten umiddelbart efter begivenhederne i originale spil. I prologen /tutorial, er Geralt fast i midten af ​​en borgerkrig mellem kong Foltest af Temeria og hans engangs-elskerinde, Baroness Mary Luisa La Valette. De to børn, som er resultatet af deres fjas er de eneste potentielle arvinger til King Foltest trone, og han søger at kræve dem. På grund af en særlig vigtig begivenhed i The Witcher
-som jeg ikke vil forkæle her - King Foltest angår Geralt som hans heldig charme og anmoder om, at "White Wolf" deltager i slottet belejringen at inddrive sine børn . Aldrig en til at komme på en konges dårlige side, Geralt accepterer at hjælpe Foltest, men ting, som du kan forvente, ikke går helt som planlagt.

Vælg dine egne eventyr

Resten af ​​tvingende historien foregår over tre særskilte kapitler. Historien er ikke-lineær i den forstand, at der i hvert kort område, Geralt har en vis frihed til at tage på flere sidemissioner og opgaver i nogen bestemt rækkefølge. Når den vigtigste søgen et kapitel er overstået vil dog de ufærdige quests ikke længere afspilles.

En af de mest imponerende bedrifter af The Witcher 2
er, at dine valg faktisk påvirker udviklingen af ​​spillet . Dette er ikke bare en illusion af valg, der er blevet udbudt af andre titler i genren. Selv tidligt, Geralt konfrontation med søn af baronesse La Valette under slottet belejringen har konsekvenser, der umiddelbart påvirker historien bevæger sig fremad. Der er derfor en masse replayability her. Uden at udfylde alle de sidemissioner, vil spillet helt sikkert tage de fleste spillere op til 30 timer at nå en af ​​sine seksten mulige konklusioner.

Den multi-forgrening fortælling, fuld af twists og mindeværdige øjeblikke, er den klare styrke < em> The Witcher 2
. Desværre, slutningen af ​​spillet er noget utilstrækkeligt i forhold til de foregående kapitler og man spørger hvis CD Projekt Red har bukket under for den seneste praksis at tvinge spillerne til at købe en udvidelsespakke for den sande afslutning på historien. Stadig, rejsen er turen værd.

Hvis Looks Could Kill

Ditching BioWares Aurora motor til en bygget fra bunden, CD Projekt Red er lykkedes at gøre en af ​​de flotteste rollespil nogensinde. Belysningen i særdeleshed er helt fantastisk, især i udendørs miljøer. Byen og skovområder er ret detaljeret og genbrug af aktiver holdes på et relativt lavt niveau for et spil af denne størrelse. Meget lidt om spillet visuelt føles generisk, og endnu mere forbløffende, load-tider er minimale. CD Projeckt Red ønskede at gøre en levende vejrtrækning verden og deres indsats har klart båret frugt. Jeg elsker solnedgange.

Apropos grafik, der er øjeblikke i The Witcher 2 Hoteller, som er, um, grafisk. Hvis virtuelle skildringer af nøgenhed og seksuelle scenarier er ikke dine ting, blive advaret. The Witcher 2
er et spil til voksne. Forvent at se den lejlighedsvise nøgne kvinde og høre ikke-så-lejlighedsvis salt sprog i hele spillet.

Rigtige mænd bære to sværd

kampscener af spillet giver mulighed for Geralt at bruge magi i forbindelse med forskellige våben, herunder en stål sværd for normale fjender og en sølv sværd for det overnaturlige. På sværhedsgraden Normal eller højere, kan kontrol ordningen være en hård i første omgang at mestre som Geralt er uforklarligt underdimensioneret, på trods af hans præstationer af det første spil. Mens karakter progression er en vigtig egenskab af RPG, CD Projekt Red tilbyder aldrig nogen grund til, hvorfor Geralt er pludselig så svag. Battles i de tidlige faser af spillet er lidt for udfordrende, især da prologen fungerer som spillets tutorial. Må ikke engang tænke på at løbe ind i et rum af skurke uden en form for plan ud spamming knapperne angreb som du vil være hurtigt overvældet. Fjender har tendens til at omgive Geralt i kamp, ​​hvilket gør ham meget modtagelige for flankerende og bageste angreb, så du bliver nødt til at holde i gang.

Som Geralt niveauer op, kampen ikke blevet meget lettere. Så meget, at sent i spillet, de fleste fjender vil ikke tilbyde meget af en udfordring. Bosses vil stadig kræve nogle strategi, og de forskellige bøger, der findes i den handlendes butikker kan tilbyde vejledning. Dette kunne være et problem.

I særdeleshed de tips, der findes i bøger kan være meget nyttig til at bestemme din kamp strategi. I modsætning til andre RPG'er, kan Geralt ikke bruge potions i kamp, ​​men må i stedet gøre det, mens meditere. Potions fungere som kun en midlertidig buff og du vil ikke finde nogen øjeblikkelig healing potions, der kan bruges i kamp. Spillere bliver nødt til at planlægge, som en gang et møde starter, vil de potions være utilgængelige. Dette vil frustrere nogle som det ikke altid er muligt at vide, hvad fjender du kan løbe ind på vejen. Hvis din oplevelse er som mit dog vil du hurtigt opdage, at du kan stole på de samme tre potions i det meste af spillet.

Hvis alt andet fejler, Læs Instruktioner

Mens den samlede oplevelse af The Witcher 2
er meget positivt, at spillet er langt fra perfekt. The Witcher 2
springer lige ind i handlingen med meget lidt redegørelsen, at personerne i verden af ​​Rivia. Da dette er en efterfølger, jeg forventede The Witcher 2
at fortsætte historien om det forrige spil, men dem, der er nye til serien kan være lidt overvældet i starten.

Gør tingene værre er det faktum, at den lærer er sørgeligt tynd, og spillerne bliver nødt til at gøre stor brug af spillets håndbog og in-game tidsskrift for at komme op i fart. De kamp, ​​magi, mutagene og alkymi konventioner er ret enestående til en verden af ​​ The Witcher
, og et manglende kendskab til disse elementer kan forårsage dem med lav opmærksomhed spænder at give op for tidligt.

Ud over til disse indledende forhindringer, The Witcher 2
har nogle mindre design problemer, at i løbet af spillet, kan blive irriterende. Picking up loot fra døde fjender kræver, at du være perfekt beliggende nær de elementer og helt stoppet. Ellers vil du ende med at svinge dit våben over byttet i stedet, som vil bevæge dig ud af position. En glitched sekvens tidligt i spillet, hvor Geralt forsøger at flygte et angreb af en drage, men altid kan ikke, næsten fik mig smadre min skærm i frustration. Dragen, der ikke ville blive nægtet.

Samtalen systemet med de handlende kræver, at du reinitiere kontakt, hvis du ønsker at få adgang til varer og crafting menuer i ét besøg. Opgørelsen system er ikke så strømlinet som andre titler i genren og giver ingen hurtig metode til at sælge junk poster. Quest markører på din in-game map er ikke altid nyttigt eller kunne helt mangle. Baseret på CD Projekt hidtidige indsats for at løse gameplay problemer med The Witcher
men jeg formoder, at mange af disse spørgsmål vil blive elimineret i fremtidige patches og en sådan opdatering er allerede frigivet.

På trods af de førnævnte problemer , The Witcher 2
tilbyder en fantastisk oplevelse, der skal appellere til de fleste RPG fans. Spillets verden er rig med detaljer og CD Projekt Red har forøgede den ante ved at give spillere med evnen til aktivt at forme Geralt historie. Den stejle indlæringskurve kan afskrække nytilkomne, men dem, der holde sig til det, vil blive belønnet med en af ​​de mest overbevisende fortællinger tilbydes i fantasy genren.

The Witcher 2
er i øjeblikket tilgængelig til Windows PC.