CJ Smillie Anmeldelser spil Rant s Street Fighter III: Third Strike Online Edition

Men spil, der kom i mellem de to, Street Fighter III
, er ofte overset - i hvert fald uden for turneringen scene. Nu, hvor det er blevet genudgivet som Street Fighter III:. Third Strike Online Edition
, måske en ny generation af spillere kan genopdage den klassiske kampspil

Måske en del af problemet, om Third Strike
's manglende anerkendelse, fra de fleste Street Fighter
fans er vagtplan. Uden for Ryu, Ken, Chun-Li, og Akuma, ingen af ​​de kendte figurer fra Street Fighter II
er til stede. I stedet størstedelen af ​​arbejdstidsplanen er alle nye, ugenkendelige tegn. Et par af dem, ligesom Necro og Remy, er for det meste kopier af kendte ansigter (i deres sager, Dhalsim /Blanka og Guile, henholdsvis), mens andre, såsom Q, er ikke enestående nok til virkelig skiller sig ud. Det er ikke til at sige, at hele roster er uinteressant -. Hvis populariteten af ​​Ibuki og Makoto er noget at gå efter, er der stadig et anstændigt beløb af krigere til at nyde

Med hensyn til gameplay, dette er din standard Gade Fighter
billetpris. Slag og spark lige fra lys til tung, bevæger sig tilbage til blok, kvart-cirkel fremad, og så videre. Et par af unikke tilføjelser er i dette spil, selv om. Den super bar, der forventes af et kampspil disse dage er blevet sammenknebne fra tidligere Street Fighter
spil - i, at du ikke behøver at bruge det i super combos. Snarere end at vente på måleren til max ud og bruge din efterbehandling flytte, Street Fighter 3
var en af ​​de første titler at tillade spillere at udføre en mere powered-up udgave af en almindelig angreb. Også, i stedet for at skulle huske tre forskellige knap kombinationer for super bevægelser -. Spillere kommer til at vælge en på karakteren vælge skærm og holde sig til det for hele kampen

Den største tilføjelse til gameplayet er Parry System . Som nævnt spillerne typisk nødt til at skubbe baglæns på den analoge pind /retningsbestemt pad til at blokere modkørende angreb, reducere mængden af ​​skader påført. Den Parry System giver spillerne mulighed for at stoppe modkørende angreb ved at trykke frem i stedet for tilbage, i det øjeblik angrebet kommer i kontakt med spilleren karakter. Dette negerer angrebet og eventuelle skader spilleren kunne have taget, giver mulighed for en nem kontraangreb. Det er ret simpelt, og jeg faktisk befandt mig udfører et modangreb ved et uheld, på lejlighed. Men beherske teknikken kræver, præcis timing - men, når en spiller har det ned, vil de være i stand til nemt at decimere konkurrenter i multiplayer

Alle leder efter en god single player spil kan ikke være alt for glad.. Dette er ikke at sige singleplayer-kampagnen er dårlig, men det er bare en standard arcade mode. Det lyder måske okay - indtil du forsøger at justere indstillingerne passer til din play-stil: sige, at du foretrækker at spille arcade på et lavere sværhedsgrad, med timeren off, og kun én runde (i stedet for to ud af tre). Trods et utal af tilpassede muligheder - ingen af ​​dem faktisk påvirker arcade mode. Det ville ikke være et stort problem, bortset fra det faktum, at standard (dvs. kun) vanskelighed er ikke meget tilgivende for mere uerfarne spillere -. Betyder spillere kan være meget heldig at gøre det til den sidste boss

Samlet set dog, tredje Strike
er mere end en værdig tilføjelse til Street Fighter
serien - udfordrende og intuitiv, samtidig giver masser af sjov for flere spillere. Hvis du er til turneringen scene overhovedet, er det stærkt anbefales, at du får denne - som gameplay-systemet er meget dyb og kan give nogle reelle udfordringer, når mestrer. Spillere, der ønsker at hoppe online med venner vil også finde en god pakke her. Dog bør casual gamere tage agt: vanskeligheden kurven er temmelig stejl, og medmindre du er villig til at sætte tid og kræfter til at praktisere, kan det være svært at få en masse nydelse ud af titlen

Street Fighter III: Third Strike Online Edition
ankommer 23 august for 1200 MSP på Xbox live eller $ 14,99 på PSN.