Game Rant Alex Sebenski anmeldelser Aliens: Infestation

faktisk være en god grund til at blæse støvet af den næsten glemt DS? Læs vor fulde anmeldelse på at finde ud af

Aliens:. Infestation
angriber spilleren med nostalgi fra to forskellige vinkler. Det kombinerer den elskede Aliens
franchisen og dens frygtindgydende Xenomorph antagonister med level design og gameplay minder om Castlevania
eller Metroid
spil. WayForward og Gearbox har sammensat et siderullende eventyr titel, der forbliver tro mod Aliens
franchisen med seværdigheder og lyde lige fra filmene - herunder en ordentlig puls riffel fyring lyd og en brugbar power-løfteren. Det spil leverer en udfordrende oplevelse, som kan være frustrerende i starten på grund af kontrollen med en noget langsom indlæringskurve og en til tider irriterende vanskeligt fjendens angreb adfærd, ups ante - men belønner engagement hensigtsmæssigt ved at flytte spillet frem og levere nye våben og adgang til flere områder på kortet. Det er meget nemt at blive nedsænket i spillet som spændinger er udviklet med uhyggelig musik og fjender, der dukker ud af ingenting

Historien er ikke specielt interessant eller dybt i Aliens:. Infestation
selvom der er mere end nok dialog til at læse. Spilleren er faldet ind i Aliens
tidslinje post- Aliens 3
som en fire mand marine trup er sendt for at redde overlevende på Sulaco rumskibet. Spilleren kan vælge, hvilken marine at spille som - og når en marine er dræbt i kamp, ​​at særlige karakter er tabt for evigt. Den trup kan genskabes ved at finde nye (strandede) marinesoldater - så det er svært at udvikle et forhold til trup hjælpere, før de er splittet af en af ​​de få, for det meste uncreative, boss kampe. Drillerier mellem missionen tildele HQ og truppen pointe mand vil variere lidt afhængigt af hvilken marine er valgt til at lede - men samlet disse valg påvirker ikke historien

For at være klar, valgt som punkt mand marine vil ikke påvirke. spil - da de alle har de samme evner og våben til rådighed. Miste alle fire marinesoldater i truppen vil resultere i at vende tilbage til den sidste kommunikation station (som anvendes til at gemme). Kommunikation stationer er også brugt til at helbrede, genopbygge ammunition, eller skifte mellem spilbare marinesoldater. Den perma-dødsstraf og højst fire liv byder på en retfærdig, men udfordrende standard af vanskeligheder. Regelmæssige fjender fokus på bly marine sundhed men sporadisk placeret sundhed kits fundet ved at udforske ventilationsskakte eller kommunikation stationer er almindelige nok til at være i stand til at holde de fleste af de marinesoldater i live, indtil en boss kamp - hvor spillere kan forvente at miste en marine eller to .

Andet end et par missioner uden for skibet - det meste af spillet foregår på tværs af store indre af skibet. Missioner involverer ofte rejser fra den ene side af skibet til den anden, opnåelse kodeord eller elementer såsom en flammekaster eller en svejsebrænder, der giver spillerne mulighed for at bruge en ny dør eller løft at få adgang til et nyt område af skibet. Det giver spillet en solid følelse af realisme - ved at øge omfanget af de missioner, som de tvinger spillerne til at udforske nye områder af skibet og genopleve gamle områder (som bliver genopbyggede med fjender)

Det meste af spillet er brugt kampene. som en marine - ved hjælp af den samme formel til kamp, ​​men nye fjender eller et køretøj anvendes i kampen for korte forekomster, der passer spillet og giver spilleren bare nok af en pause mellem puslespil og udforskning tunge missioner. Den pacing af missionerne er perfekt - tilbyder nok sceneskift for at holde spillerne interesserede. Når det er sagt, det er vanskeligt at nogle boss-kampe, eller mangel på objektive punkter på mini-kortet, kan være problematisk -. Og forårsage gennemsnitlige spillere til at ønsker en pause

kontrolordning med spillet er kreative og underholdende - kræver strategi justeringer (baseret på fjender og våben bliver brugt). Et simpelt cover system gør kæmper pistol wielding skurkene overskueligt - selv når dodging udlændinge samt pytter af syre blod. At lære kontrollerne godt nok til at bruge alle de våben, besejre alle de forskellige fjender, og erobre de lange udforskning missioner byder på masser af sjov gameplay-scenarier -. Og et givende følelse af realisering

Historien forbundet til hver mission i Aliens: Infestation
er begrænset, men spillet er sjovt - og det er absolut vigtigt. Ved at skabe et sjovt spil, der eksisterer inden for den dybe lore af Aliens
univers WayForward og Gearbox har formået at levere en tynd men underholdende tur i Xenomorph verden. Koncentrationen på spil og pacing tillod dem at skabe et sjovt spil ved hjælp af fjender og våben fra de film, både fans af udlændingens univers og bare almindelige gamere både vil være i stand til at nyde. Et rigere historie ville have afgjort forhøjet titlen fra god til store, men gennemførelsen af ​​franchise-fjender og våben gør for en sjov oplevelse på DS

Aliens:. Infestation
er ude nu til Nintendo DS .