Spil Guider > videospil > alle video game > 'Dark Souls' anmeldelse

'Dark Souls' anmeldelse

Spil Rant Jason Weissman anmeldelser Dark Souls

Tilbage i 2009, den kritikerroste Demon s Souls
var en overraskelse hit til PlayStation 3. Fra Softwares action RPG featured en utrolig høj indlæringskurve i forhold til andre moderne æra spil og en temmelig unik multiplayer format -. hvor spillerne kunne hjælpe eller hindre andre, der spiller spillet

med den succes af titlen på én platform, From Software besluttet at udvide sin rækkevidde ved at bringe Dark Souls
, den åndelige efterfølger til Demon 's Souls
, til både PlayStation 3 og Xbox 360 i denne omgang. Er det lever op til franchisen stamtavle? Læs videre for at finde ud af.

Begrebsmæssigt Dark Souls
er magen til forgængeren, undtagen med nogle gameplay tweaks og en sandkasse layout. Denne gang omkring, spillerne begynder deres historie som medlem af udøde i en asylansøgning - hvorfra de bliver nødt til at flygte. I løbet af denne "tutorial" spillere vil se appelsin markeringer på den begrundelse, at når det læses, give meget grundlæggende instruktioner om, hvordan vi kommer videre. Inden for 15 minutter, vil du står over for en chef dæmon og mange udøde fjender. Når flugt er afsluttet, bliver spilleren derefter transporteres til et åbent landskab, hvor de vil få til opgave med ringen to klokker i to forskellige steder for at fortsætte. Undervejs vil spillerne højst sandsynligt dø igen og igen og igen i løbet af denne begyndelsen sekvens - som er den "nemme" del af Dark Souls

Ja, Dark Souls
. sætter princippet fornøjelsen-smerter i praksis som ingen andre spil før det. Medmindre en gamer er særligt dygtige til hurtigt at lære fjendtlige mønstre og svagheder, kan oplevelsen føles som et eksperiment for at se, hvor lang tid det tager spillerne til at miste deres cool. Demon s Souls
tilbydes hårde forhindringer samt, men fra Software ramped op vanskeligheden tidoblet i Dark Souls
. Ligesom sin forgænger, er der mange udfordrende chefer og mini-bosser spredt ud over hele spilverdenen, der kan dræbe en spiller i løbet af et øjeblik. Dette er især almindeligt, hvis venturing i en del af verden, mens et for lavt eller dårligt udstyret.

Hvad gør disse dødsfald endnu mere straffe er, når hovedpersonen bliver dræbt, vil han eller hun miste alle de "sjæle "at de erhvervet fra besejrede fjender. Dette kan være utroligt demoraliserende som sjæle er valuta rige og giver spilleren mulighed for at level op på et bål eller købe nyttige elementer såsom våben og rustninger fra en købmand. Sure, spillere har en chance for at nå stedet for deres død og genvinde disse fortabte sjæle, men hvis dræbt undervejs, vil disse sjæle være tabt for evigt, og det er tilbage til udgangspunktet. Alene på dette grundlag, er det sandsynligt, at mange en controller vil blive ofret til Dark Souls
guder. Gnavere af usædvanlig størrelse? Jeg tror ikke, de eksisterer.
Hvad gør Dark Souls
så meget sværere end sine jævnaldrende? For startere, i modsætning til de fleste andre hack 'n slash RPG titler, dette er ikke et spil, hvor spillerne kan mindlessly spam-angreb. Tilgang spil som du spiller en Fable
titel, og du vil blive dræbt af den ringeste af væsner i en pinlig måde. Angreb er begrænset til spillerens udholdenhed, hvilket dræner hurtigt, hvis de angriber for mange gange uden at hvile. Fjender vil ofte blokere eller parry angreb, hvis de er forberedt, så spillerne udsat for en ond kontraangreb. Derudover når spillerne begynder et angreb bevægelse, kan søgsmålet ikke afbrydes, så de bliver nødt til at være velovervejet i deres tilgang mod fjender. Mastering brugen af ​​et skjold til at blokere indgående angreb er afgørende for succes (samt finde Drake sværd tidligt i spillet).

Yderligere komplicerende forhold er, at spillet giver meget lidt indledende vejledning i verden selv. Trial and error er den bedste måde at lære, men det kan ofte komme til en alvorlig pris. For når, ikke hvis, hovedpersonen dør, vil han vende tilbage til det sidste bål, hvor han hvilede, som kunne være langt væk fra placeringen af ​​døden. Plus, alle disse ikke-boss fjender dræbt for et øjeblik siden? De har genopbyggede kortet, og har brug for at blive dræbt hele igen. Hav det sjovt at forsøge at genvinde de tabte sjæle, især hvis dødsfaldet indtraf under en boss kamp. Du vil være "Tebowing" ved bål ofte.

Så hvorfor skulle nogen ønske at spille Dark Souls
? Ideen om at bruge tid på at spille en besværlig RPG kan lyde som en strømledning, men her er den vanvittige ting. Efter at dø igen og igen, jeg befandt mig smag
spillet - i en masochistisk slags måde. I modsætning til andre action RPG, døden er en tilsigtet spilmekanik, hvorfra der forventes spilleren til at lære, og det sjældent føles billigt. Da min karakter blev dræbt, jeg egentlig kun havde selv skylden - bortset fra den ene gang min 2-årige troede, at min næsten nær sejr over Gaping Drage var et godt tidspunkt at ændre A /V-indgang på min receiver (du kan ikke pause spillet). Niveauet design af hvert område tilbyder unikke udfordringer som døden venter rundt om hvert hjørne og fjenden sort er helt fantastisk i mangfoldighed og taktik. Den kamp, ​​for alle dens kompleksitet, er særdeles tilfredsstillende, når vant til det. På grund af spillets sværhedsgrad, følelsen af ​​realisering når endelig slå en bestemt boss er mere givende end at udfylde tilsvarende bedrifter i de fleste andre spil i denne generation. Andre end Demon 's Souls
, ingen spil i dag giver en lignende oplevelse til Dark Souls
. For ikke at nævne, at spillet er en af ​​de flotteste RPG stadigt frigivet til konsoller.

Dark Souls
er primært et single-player oplevelse, men det giver multiplayer i en utraditionel, men overbevisende, måde. Når spilleren har samlet et stykke menneskeheden, kan han eller hun blive fuldt humane, mens på et bål. Dette giver flere statistiske bonusser, men også giver mulighed for en mere nyttig frynsegode: evnen til at tilkalde NPC'er eller andre villige online spillere i hans eller hendes spil. Som nogle af de boss-kampe kan være sindssygt svært for den gennemsnitlige gamer, det er en næsten væsentligt træk ved Dark Souls
. Mens tilkalde NPC værker godt, men det samme kunne ikke altid siges om tilkalde rigtige mennesker. Ofte vil en "Tilkaldelse Failed" banner vises på skærmen, formentlig fordi personen ikke længere var tilgængelig. Men selv når det virkelige liv spillere lykkedes bragt ind værten spil, en alvorlig afmatning i frame rate indtraf, vendte kampen til en laggy rod.

Et af de andre risici ved at tage menneskelig form er, at andre spillere på serveren kan invadere dit spil verden. Vind kampen og modtage deres sjæle, men taber og indtrænger vil stjæle spillerens menneskeheden - selv om der er et niveau begrænsning for en sådan taktik, så kampene er for det meste på en endnu spilleregler. Da hver gamer er bebo den samme plads, men i en anden dimension, kan spillerne også efterlade beskeder på jorden for andre, rådgive dem om, hvad der er rundt om hjørnet. Mange af disse beskeder er nyttige, men nogle få vil føre de intetanende spillere lige ind i en fælde, så vær på vagt. Berøring blodpletter, der viser, i spøgelse form hvordan andre spillere døde er ofte mere lærerigt om hvad man skal undgå. "Hey, dette appelsin mærkning siger" Merchant forude. ""

Dark Souls
er en strålende RPG, der med succes bygger på og udvider funktionen sæt Demon 's Souls
. Hvis du var en fan af det forrige spil, købe Dark Souls
uden tøven. Men for dem nye til serien, at beslutningen er ikke så simpelt. Hvis du er let modtagelige for højt blodtryk, frustration, kaste genstande på deres kære, mens stressede, og /eller hjerteanfald, er dette ikke spillet for dig. Gør dig selv en tjeneste og vente på Skyrim
at få din RPG fix.

Men hvis du anser dig selv det hårdeste af de hardcore, tror moderne gaming er for let, og er på udkig efter en udfordrende RPG oplevelse, du vil ikke ønsker at gå glip af Dark Souls.
Bare ikke sige, at vi ikke advarede dig.