Spil Rant Rob Keyes anmeldelser The Elder Scrolls V: Skyrim

Det er over fem og et halvt år siden The Elder Scrolls IV: Oblivion
frigivet i hænderne "af ivrige eventyrere, en endnu længere vente end spillerne var underlagt mellem denne og 2002 s Morrowind
. Begge spil blev rost af kritikere og fans både for at tilbyde spillere en verden at flygte ind, en åben verden, hvor de kunne leve og udforske for dage værd af realtid timer.

Nu er det tid til at gå til den nordligste provinsen Tamriel, hjemsted for de Nords. Kan Bethesda fortsætte med at tilbyde den samme følelse af ærefrygt med The Elder Scrolls V: Skyrim
? Læs vores gennemgang at finde ud af.

Hvis alle spil skal mærkes et must-play titel denne travle efterår sæson, Skyrim
er det. Bethesda har gjort det igen, og med succes skabt hvad der kan være den mest fordybende, detaljeret og realiseret verden nogensinde udformet i et videospil. Fra snedækkede bjerge sprængt med iskolde vinde og blade-dækket grund af efterårets skove til de grønne stenede bakker trampet på af giganter og mammutter med vandveje i mellem, Skyrim
er en provins, der kun kan sammenlignes til Midgård fra Ringenes Herre
film. Det føles virkelig som gør livet i det.

Miljøerne alene, som spillere ofte kan finde sig blot spørger omkring i til fods eller på hesteryg, ville være nok til en cool video spil, men med The Elder Scrolls
dette er, men spidsen af ​​den berømte isbjerg. Spredt ud over de store vidder af Skyrim
er utallige steder at blive opdaget, fra gamle dragon gravpladser og ruiner til miner, lejre, landsbyer og mere, hver infused med liv og eventyr til at gå på. Arkitekturen, landskaber og byer er unikke og langt mere mindeværdige end hvad der blev tilbudt i Oblivion
dette spil helt sikkert hæver i design.

Forbered dig på at ofre det virkelige liv at leve livet for den Dragonborn. Skyrim
begynder på en lignende måde til tidligere spil i serien, hvor spillerne træde ind i rollen som en ukendt karakter med en ukendt fortid i lænker. Det er op til dem at ikke blot skabe de fysiske træk fra deres karakter, men den spændende rejse, de skal gå i gang med. Efter brug af detaljerede skabelse karakter-system og vidne en drage angreb, er det op til spilleren at bygge deres karakter gennem erfaring og det er her Skyrim
begynder at afvige fra sine forgængere.

Ingen erfaringspoint og væk er klasser. Spillere niveau op deres færdigheder baseret på at bruge dem eller ved at finde bøger og søger uddannelse ligesom i tidligere spil. Hver 10. skill points øger spilleren et niveau op, og de kan så vælge en frynsegode at låse op eller opgradere, begrænset af hvilket niveau de befinder sig under denne færdighed. Ønsker du at brænde folk hurtigere og med større lethed? Hold brændende ting og bruge disse Perk punkter for at gøre ødelæggelse magi for brand kostpris med fradrag Magicka og gøre mere skade. Ønsker du at halshugge nogle banditter? Fortsæt med at bruge én hånd våben og låse den kritiske strejke frynsegode.

Det er et enklere system, der stadig føler kender til The Elder Scrolls
univers, men en, der tilbyder spillerne meget mere direkte kontrol over evner og specialisering af deres karakter, mens belønne dem ofte for, hvad de gør. Belønningen af ​​diverse side-quests, de mindre dem, er ofte meningsløs - siden, i stedet for at forbedre karakter med erfaringspoint ligesom i andre vestlige RPG'er, er spillerne belønnet med in-game elementer, der i mange tilfælde, for det meste er ubetydelig og ikke værd at tid brugt på rejse og hente den quest-giveren er manglende element (er) eller kidnappet elskede.

Dette er kun et problem, fordi den enorme mængde af quests for spillere at opfylde, og hvis du tilflugtssted 't hørt, er der en ubegrænset mængde af quests i Skyrim
. Heldigvis, den reviderede menusystem og tidsskrift holder tingene pæn, ryddelige og let at administrere. Større quests får deres egen indgang med en kugle-punkt liste over oplysninger om, hvor spilleren er på i form af at udfylde de forskellige opgaver, og på den simple hit på en knap, kan spillerne se, hvor de skal gå næste på spillets nye og forbedret 3D-verdenskort. Ved hjælp af dette kort, kan spillerne hurtigt rejse til og fra steder, der er blevet opdaget og ved at læse bøger eller finde kort i spillet, placering markører vil blive tilføjet til kortet for flere steder at udforske.

De fleste mindre quests falder ind under 'Diverse' kategori og disse mangler detaljer eller oplysningerne på dem, som kan være nødvendig, når de begynder at hobe sig op. En måde at læse, hvad disse quests er om, og hvem de involverer ville være nyttigt, som ville være i stand til at bryde dem ud på egen hånd som en stor søgen med punktform. Spillere ikke holde styr på deres egne og dem, der accepterer hver quest, de kommer på tværs vil være overvældet med mængden af ​​questing skal havde, men det er et godt problem at have, og går til at vise, hvor meget indhold er tilgængeligt.

hovedhistorien og store guild quests er hvor The Elder Scrolls V: Skyrim
virkelig skinner. Det er historie hylder begivenhederne i Oblivion
200 år før, og de fraktioner spillere har været involveret med i de seneste titler, så spillere bekendt med serien vil virkelig blive behandlet til noget særligt, men det er ikke en verden at nye spillere til franchisen har brug for at være bekymret over. Alt, og jeg mener alt, er forklaret og detaljeret i spillet, og af sig selv, hovedhistorien bag Skyrim
er virkelig engagerende og ganske enkelt episk.

Det er sagt, som fast og grand som den vigtigste søgen er, som med de fleste ting Elder Scrolls
, relativt set er det, men en lille, men væsentlig brik i puslespillet og Skyrim
har så mange spil i spillet for spillere at nyde. Fortsat vejen for en lusket tyv, en robed troldmand eller en tung pansret soldat er alle mere unik end før - takket være det frynsegode systemet og dybde sat til ikke-kamp elementer i spillet. Spillere kan minen for malme, håndværk og forbedre deres egne våben - og rustninger samt smykker derefter fortrylle disse elementer med sjæle, de fanger. Animal skind kan omdannes til læder og læderremme, som kan kombineres med metaller til punkt oprettelse og enhver plante liv og væsen dele kan bruges som fødevarer og alkymi ingredienser til at skabe giftstoffer eller potions. Alt har et formål

Kast i kammerater, fra en hest og et kæledyr krig hund til en bodyguard eller en guild mate, sammen med et hus og relationer -. Og et par andre overraskelser - og Skyrim
giver spillere en liv at leve i mellem søgende og dragen-drabet, men spillets, ligesom kammerater spillere kan have med dem, er ikke perfekt, og der er områder, der mangler polish.

at immersiveness vi elsker ved den Elder Scrolls
hurtigt kan forsvinde på lejlighed takket være svag NPC AI, nogle lydproblemer og lejlighedsvis bug. Quest-givere kan gå fra at takke spilleren til at hade og angribe eller ikke engang huske dem, på trods af tidligere interaktioner. Så nyttige som de er i kamp, ​​kammerater komme i vejen i stramme korridorer og have en hård tid at navigere trappeopgange og bakker. I nogle tilfælde, en følgesvend slutter den spiller, der ikke kan kontrolleres eller bestilles, og der er ingen måde at slippe af med dem.

Under vores 60-timers gennemspilning (vi har knap nok ridset i overfladen af ​​visse side-quests), vi stødt tre quest-breaking bugs og to spil fryser, der tvang os til at indlæse tidligere gemmer og genstarter konsollen. I en åben verden spil så stort og komplekst som dette, AI hikke og nogle af de brudte NPC logik skal tilgives, men de fejl og tilfælde, hvor lydeffekter og musik helt mute vigtig historie-relaterede dialog (der ikke kan afspilles ) tilbageholder hvad der kunne have været den perfekte single-player spil.

upoleret animationer giver NPC'ere magisk vises instrumenter og kosteskafter og under kamp, ​​vil det spil lejlighedsvis trækker ud til en tredje person perspektiv for en urolig og til tider brudt dræbe animation. De fleste af de tilsatte bekæmpe animationer og kritiske strejker dog ser meget cool og tilføje til den dynamiske af kamp, ​​men intet tilføjer mere til den reviderede dual-Sving-venlige kampsystem end dragen råb. Fra at lære nye ord og opfange dragen sjæle at låse stemme Dragonborn, denne nye dynamik tilføjet af Bethesda er utroligt, og det giver ikke-magiske spillere en chance for at frigøre nogle kræfter af deres egne, mens på samme tid giver nogle meget cool historieelementer, imponerende dragen møder og en ekstra bonus til at udforske ruinerne.

fra et visuelt synspunkt, verden og de skabninger, der bebor Skyrim
er smukke, forstærket af utrolige nattetimerne og vejreffekter. Der er nogle tekstur pop-ins, sne, der kommer gennem nogle lofter, flydende elementer og ulige belysning, der gør tegn ansigter svært at se i visse situationer, men disse er langt mellem og ikke hindrer den samlede oplevelse.

På trods af disse spørgsmål, hvoraf nogle stadig fra tidligere afdrag, The Elder Scrolls V
er et eksempel på, når det hele er større end summen af ​​dens dele. Bethesda har skabt noget så episk, så stort og så enestående, at mange af dets problemer simpelthen skal skubbes til side, så spillerne kan opleve rejsen. Det er ikke et perfekt spil, selvom det let kunne være med mere polsk, men det er en af ​​de bedste oplevelser en gamer kan have, og for alle, der har den mindste smule interesse i en langvarig single-player titel, fantasy, eventyr eller blot nogle fandens god video gaming, Skyrim er vejen at gå. Du kan ikke få mere for din dollar i et videospil og erfaringer og øjeblikke Skyrim
tilbud ikke kan findes andre steder

-..

Følg mig på Twitter @rob_keyes