Spil Rant s Riley Små anmeldelser Soul Calibur 5

, og bragte os en af ​​de bedste kampspil af det seneste årti. Soul Calibur 5
søger at fortsætte, hvor den sidste kamp sluttede, og det endelige produkt kan eller ikke kan være spillets fans havde håbet på.

Historien Kampagnen er svag, single-player modes kan være underwhelming, og der er bare ikke så meget indhold som tidligere titler. Det er ikke til at sige, at der ikke er en masse Soul Calibur 5
har for det - men det er usandsynligt spillere vil holde den på hensyn som den bedste spil i serien

Soul. Calibur
franchise, for dem, der ikke i "know", er et våben-baserede kampspil, der fokuserer på forfølgelsen af ​​de to legendariske sværd Soul Calibur og Soul Edge. Soul Calibur 5
fortsætter med traditionen med sine forgængere, og tilbyder noget, som andre kampspil på markedet ikke gør. Kampsystemet er unikt og giver gamere mulighed for at angribe høj, middel eller lav, mens midt i slaget, og målretning visse dele af din modstanders rustning - som rent faktisk kan bryde hvis der er nok skaden er påført. Det blokerende system fungerer på en lignende måde - gør dygtighed /held en stor del af den faktiske gameplay

Soul Calibur
er også blevet berygtet for sine quest karakter indeslutninger.. Vi har set alle fra Link til Darth Vader slutte sig til kampen i tidligere spil, og spillerne kan snøre støvlerne som Ezio Auditore fra Assassins Creed
berømmelse denne gang. Ezio passer strygende med støbt af Soul Calibur 5
, og hans arsenal fra Assassins Creed
er blevet overført ganske godt ind i en sjov sæt af bevægelser. Alt fra Auditore sværd, til hans armbrøst, til sin underskrift skjulte klinge er alle blevet implementeret i en af ​​de mest underholdende og nostalgisk movesets set i enhver kampspil.

Fighting spil-entusiaster vil blive begejstret med bekæmpe mekanik. Gameplayet i sig selv er afbalanceret for det meste, og selv de mest dedikerede kampene spil fans vil blive hårdt presset til at bestride det. Blokke, strejker, og gribere alle flyder sammen ganske pænt, og kræver en vis mængde af færdigheder for alle, der håber at kunne bruge dem effektivt. Første gang spillere vil ikke være i stand til at udføre mange combos ret off the bat, men efter lidt øvelse, de vil være i stand til at binde sammen nogle fiks, og tør jeg sige imponerende, ser combos.

Selvfølgelig er den største ændring til den faktiske kæmper mekanik er, uden tvivl, tilføjelsen af ​​"kritisk Gauge 'system. Sammenlignes med folk som Mortal Kombat
's' X-Ray gauge "eller endda Ultimate Marvel vs. Capcom 3
's' Hyper Combo gauge," den "Kritisk Gauge 'akkumulerer energi som den enkelte udfører flytter eller tager slag. Efter måleren er fyldt, alle spillere skal gøre er at aktivere den, og udløse en ødelæggende byge af angreb på deres modstandere. Det samme bar kan også bruges til 'Guard Blocks,' som er en underholdende, men udfordrende, måde imødegå en attack.This fyr har en kedelig personlighed, der selv hans døde mor ikke kunne elske.

Mens der er dybest set ingen problemer skal findes med faktiske bekæmpe, er der ikke mange ekstra Soul Calibur 5
modes - og det er svært at ikke blive skuffet over manglen på tilbud

løftet om en. ny kampagne mode, der spillede en langt mere medrivende historie virkede som en drøm, men den faktiske tilstand i sig selv er mere en drøm vendte mareridt. Historien sticks spillere i skoene af den arrogante Petroklos, den nye wielder af Soul Calibur, som han forsøger at blive genforenet med sin længe tabt søster Pyrrha. Historien i sig selv er frygtelig, og gør meget lidt for at holde spillerne interesseret i rent faktisk at gennemføre det. Det synes udvikleren Namco Bandai forberedt på selv -. Og, som et resultat, er historien ikke at holde nogens opmærksomhed for længe, ​​fordi det er kun 20 kapitler i længden

Spillere kan nemt rive gennem det i et møde, hvis de følte så tilbøjelige, men det vil ikke være meget givende. De håber på in-game cutscenes vil også blive forstyrret, fordi, mens spillet er udstyret med en håndfuld af 3D mellemsekvenser, de fleste er bare billeder kombineret med et par uinspirerede indtaling. Efter denne tilstand når sit grueligt dum, anti-klimaks slutning, men der er meget lidt at gøre.

Den traditionelle "Arcade Mode 'er stadig sparker rundt, men det er blevet alvorligt overspundet forhold til tidligere spil. Alt der er tilbage er en sjov, men utilfredsstillende seks-kamp boltre der har fjernet tegnet historien komponent helt. Der er et par af tegn og stykker af panser der kan låses op ved at spille igennem 'Arcade', men, bortset fra, at der ikke meget incitament til rent faktisk at spille det.

'Legendary Souls' tilstand også gør sin debut, og beviser at være en utrolig udfordrende bestræbelse, der er ikke for uerfarne eller svag i hjertet. "Quick Battle«, på den anden side vil tjene spillerne nye titler for hver kamp, ​​de fuldstændig. Titler kan derefter bruges online, og som mange ville forvente, at online-komponent er højdepunktet i hele spillet.

Efter at have spillet gennem en håndfuld af online kampe, det er sikkert at sige, at online er virkelig, hvor den vigtigste appel ( og replay værdi) vil være. Tilslutning til kampe er nær-fejlfri og selve gameplayet sker uden så meget som en hikke. Der er nogle få øjeblikke, hvor kampen lejlighedsvis vil halter, men generelt er det en meget poleret oplevelse, der vil holde Soul Calibur 5 fotos i en konsol længere end story mode nogensinde kunne. Selvfølgelig har en vagtplan fuld af de samme krigere som andre spillere online betyder, at der helt sikkert vil være et par anfald mellem dobbeltgængere. Det er derfor at skabe karakter mulighed er en fantastisk måde at tilpasse en udfordrer, der er så elegant som de er dødbringende

Oprettelsen tegntilstand er blevet fuldstændig skyllet ud -. Og de muligheder til rådighed for gamere rådighed er intet mindre af rigelige. Når spillerne først starter ud der ikke er mange tøj muligheder at vælge imellem, men dem, der formår at holde spille nogle af de single player modes vil blive belønnet med forskellige stykker rustning og tøj, de kan udstyre på deres kreationer. Hvis skabe en figur ikke lyder tiltalende, så spillerne kan også tilpasse nye kostumer for eksisterende folk på arbejdstidens placering. Hvis du troede Petroklos var en unlikable idiot i historien, så kan du bogstaveligt talt gøre ham klæde sig som klovn han er.

Soul Calibur
er en af ​​mine foretrukne kampspil serie af hele tiden, men < em> Soul Calibur 5 fotos synes at have en mild identitetskrise. Manglen på single-player indhold, kombineret med den glansløse single-player indhold, der er inkluderet, tager væk fra de tegn og historie, som franchise-fans har investeret i tidligere. Petroklos og hans søster Pyrrha er virkelig de eneste tegn, vi følger, og alt omkring det - herunder tilsætning af Ezio til arbejdstidens placering - har ingen baggrundshistorie

Som forkert som spillet går i nogle aspekter, det gør formår at gøre. en række ting rigtigt. Online er absolut højdepunktet i hele spillet, og kæmper med venner er en masse sjov - især når de legesyge fornærmelser begynde at flyve. Oprettelsen karakter mode og grundlæggende gameplay er både spot-on med den slags erfaringer, vi forventede fra den næste rate i dette klassiske kampspil franchise. Lang tid fans vil stadig få et kick ud af Soul Calibur 5 fotos, men nybegyndere måske ønsker at holde ud indtil videre DLC dråber eller Namco Bandai patches titlen med flere single-player gameplay tilbud

-. < p> Soul Calibur 5 fotos er ude nu til PS3 og Xbox 360. spillet Rant spillede Xbox 360 version for denne anmeldelse.

Følg mig på Twitter @TheRileyLittle