Spil Guider > videospil > alle video game > 'Puddle' Review

'Puddle' Review

Spil Rant s Dwayne Holder anmeldelser Puddle

Puddle
er en unik fysik puslespil titel, der vil teste både en spillers sind og reflekser. Konceptet synes simpelt - guide en pøl af væske selvom et farligt miljø - men udviklerne definitivt sat et væld af kræfter på at skabe en udfordrende og sjovt spil. Det er sagt, spillet er ikke uden problemer -. Problemer, der kunne føre til en vis frustration med titlen

Puddle
blev oprindeligt udviklet af seks franske studerende og vandt i 2010 GDC uafhængige Games Festival Student Showcase Afdeling. Spillet blev senere samlet op Konami og udviklet af Neko Entertainment til hjemmet konsoller. Til vores formål, er revisionen baseret på PSN versionen af ​​spillet.

Målet med Puddle
er at guide en "pyt" af væske gennem det niveau, undgå diverse farer undervejs. Spillere kontrollere bevægelsen af ​​væsken ved at vippe hele miljøet, og de har tre typer af kontroller til deres rådighed. Den første er at bruge L2 og R2 på PlayStation 3 controller. De to andre bruger motion kontrol af SIXAXIS eller PlayStation Move. Dette spil kunne nemt have været en PSMove eneste spil, men spillere, der ikke er opsat på motion kontrol vil være glad for, at muligheden for at bruge standard knapper er inkluderet.

De farer din vandpyt vil støde omfatter brand, spinning save, planter der kan absorbere vandpyt og lasere. I et niveau pøl er nitroglycerin og i dette tilfælde, pyt selv er faren. Bevæger sig for hurtigt, eller falder ned en laser, vil gøre pyt eksplodere. Kombinationen af ​​vippe og arten af ​​selve væsken har tendens til at skabe en masse spændte øjeblikke. Disse øjeblikke og lindring af at gøre en nær død hoppe med væsken er, hvad genererer en masse af det sjove i spillet.

Et niveau, hvor pøl tager på i form af nitroglycerin er formentlig en af ​​de mest udfordrende i spillet - især fordi det eksploderer - selvom dette kapitel også udsætter en af ​​fejlene i titlen. Når pøl antager form af forskellige væsker, det tilsvarende niveau giver spilleren tips om, hvordan at udnytte egenskaber denne særlige væske at gøre det gennem etapen. Et problem, disse råd er nogle gange for subtile og det tager lidt af trial and error, før spillerne regne ud, hvad der skal gøres

Denne trial and error vil føre til gamere genstarte niveau, der derefter resulterer i en anden brokke -. Den loading tider. De loading tider er lange nok, at de bliver irriterende, når spilleren ønsker at hurtigt at springe tilbage ind i handlingen. De loading tider er forståeligt, da spillet er knasende en masse tal for fysik, selvom det ville være rart at have en kortere tid mellem genstartes.

Der er ikke meget af en historie at Puddle
det er mere om rejsen denne pøl af væske og twist og vender spilleren møder i løbet af spillet. Niveauerne omfatter et laboratorium, have, en raket og endda den menneskelige krop. Nogle vil måske se på at blive indtaget af den menneskelige krop til at være et twist, men den virkelige twist kommer efter væsken forlader kroppen. Jeg vil ikke ødelægge det, men dens helt sikkert noget, der ikke vil kunne forventes, og er ganske modbydelige.

En anden ting at bemærke er, at der er en lille indikator for, hvor meget væske er i denne vandpyt i øverste venstre hjørne. Hvis dette niveau kommer under et vist punkt, så er det game over. Completionists skal vide, at det er lidt umuligt at gøre det til slutningen af ​​et niveau med hele pøl intakt. Dette skyldes det faktum, at dele af pyt i nogle tilfælde vil være nødvendigt at blive ofret for at gøre det selv et område. Der er også "boss-kampe", som vil kræve spilleren til at ofre dele af væsken for at gøre det igennem.

Også kameraet tendens til at favorisere den forreste ende af pølen. Så hvis det bliver strakt for tynd så kameraet panorere videre med det afsnit i spidsen, gør det svært at holde styr med resten af ​​væsken.

Da fysikken er den virkelige stjerne af showet, grafikken er skræddersyet til at give en dejlig ren æstetik. De baggrunde er sløret med fokus på silhuet foregrounds. Et interessant udseende niveau er den, der finder sted i det menneskelige legeme. Det ser dybest set som en x-ray fra en læger kontor, med spilleren bevæger sig forbi forskellige knogler og blodkar, som det de bevæger sig gennem kroppen.

Lyden er en dejlig blanding af jazzede melodier og lyde i omgivelserne. Dette giver en afslappende stemning, når du navigerer din pyt gennem hvert niveau. Da de senere niveauer bliver meget udfordrende denne musik hjælper med at berolige afspilleren ned, når frustration sætter i også at hjælpe i frustration er evnen til at springe niveauer -. Men en masse tanker skal placeres i beslutter at springe et niveau, da der er en begrænset antal springer kaldet "whines", der kan bruges.

en fysik spil som dette ville ikke være komplet uden en legeplads til at afprøve alle de forskellige væsker. Ved at få høje placeringer i hvert niveau, kan spilleren låse stykker til at bygge deres egen mini-niveau i laboratoriet. Spillere kan eksperimentere med forskellige væsker og layout. Denne mini niveau gemmes og bliver standard kulisse, når spillet startes op.

På trods af sin udfordrende natur Puddle
kan være en meget et sjovt spil, og er absolut værd at tjekke ud. Demo versioner er tilgængelige for dem, der ønsker at prøve, før de køber.

Puddle