Spil Rant Anthony Mole anmeldelser Sumioni Demon Arts

Før Vita lancering, spillerne havde mange spil på deres sind: Uncharted: Golden Abyss
, Lumines
og Rayman Origins
. Disse var alle de no-brainer titler, deres kvalitet blev næsten garanteret. Men i længst tid var der en titel uden en nordamerikansk release dat e: Sumioni: Demon Arts
. Denne spændende og smukke platformspil blev kun bekræftet for et Japan udgivelse, der er, indtil XSeed valgte at lokalisere det. Var det ventetiden værd

Historien om Sumioni:? Demon Arts
er, at af en blæk-gud ved navn Agura, han har været indkaldt på Ink Master tengan til at genoprette freden i det gamle Japan. Sagen er den, Agura er en meget doven dæmon, og når han først er indkaldt alt han ønsker at gøre, er at sove. Agura og de andre karakterer har alle deres små særheder, der gør dem sjovt, men fordi historien er fortalt sparsomt hele spillets 30 etaper man aldrig får en reel grund til at være knyttet til dem.

Det er sagt, at historien er en stor del af Sumioni
, da spillere vil oftest være genspille spillet til at se alle de seks slutninger. Spillet er delt op i etaper - der er 30 i alt, og mere siges at komme i fremtiden som DLC. På visse punkter etaperne 'historie vil forgrene sig, med spillernes dygtighed factoring i, hvordan de videre. For eksempel, hvis man skulle få en 3 stjerneklassifikation, de vil flytte til en mere vanskelig fase, hvilket igen vil give dem mulighed for at modtage et bedre slutning. Men hvis de får to stjerner eller mindre, vil de blive på deres nuværende historie sti - hvilket fører til en "mindre gunstig" slutter. Når en spiller har låst en scene, næste gang de kommer til det i et replay, de vil få mulighed for at springe det og ophold på deres historie sti, et værktøj, der kommer i handy for dem, der ønsker at opleve hver lille smule af Sumioni
.

Spillere kan tjene tre stjerner ved at udfylde scenen så hurtigt som muligt, mens på samme tid at tage meget lidt skade. Som spillet skrider frem, få tre stjerner bliver vanskeligere, hvilket betyder, nogle vil finde det meget vanskeligt at låse alle endelser. Det er her, Sumioni '
s fejl begynder at vise, spillet aldrig eksplicit fortæller spillerne, hvordan man får tre stjerner. Ved afslutningen af ​​en etape, bliver de mødt af en skærm, der siger "Time" og "Damage" med spillerens resultater præsenteret. Men spillerne aldrig fortalt, hvad "Damage" betyder. Betyder det, omfanget af de skader, de påfører, eller omfanget af de skader, de modtager? Spillets manual tilbyder ikke selv svaret, og efter endelig finde ud af "Damage" er nævnt, hvordan små skader spillere løb, jeg var endelig i stand til at gøre fremskridt forbi spillets første historie linje.

Dette spørgsmål ville have været afhjulpet en smule hvis spillerne i det mindste kunne genstarte en etape efter at have gennemført det. I stedet er spillerne tvunget til at gå videre til den næste fase, hvor de kan holde op tilbage til menu eller bare fortsætte med at spille. Problemet? Når spillerne er nødt til at holde op til hovedmenuen, de er tvunget til at se de unskippable intro logoer igen, og de har til at genindlæse deres data -. Hver gang

Heldigvis selve gameplayet gør op for de UI fejl, som udvikler Acquire var i stand til at udforme en ganske sjovt spil. Hvert af titlens 30 trin kan afsluttes et sted mellem et minut og tre minutter. Spillere vil tilbringe det meste af deres tid i disse faser på chefen sektionen. Det er en skam, den faktiske platformspil faser er ikke længere, men niveauerne selv er stadig meget sjovt.

Spillet er ikke bare bekæmpe dog, som Agura har evnen til at bruge blæk til hans fordel. Den elskelige blæk dæmon kan male platforme i eksistens (kontrolleret ved at glide en finger hen over berøringsskærmen) til bedre manøvrere rundt i miljøet. Agura kan også bruge blæk til at skabe thunder skyer eller lys fjender i brand. Endelig spillere er også i stand til at tilkalde guder i eksistens, hvis beføjelser komme i handy i løbet af boss-kampe

Sumioni:. Demon Arts
har en absolut gorgeous kunst stil og sumi-e inspireret kunst vil de fleste sandsynligvis minde spillere i Okami
- da det er let en af ​​de bedste dele af spillet

den tid spillere vil tilbringe i Sumioni:. Demon Arts
hele afhænger på deres vilje til at se alle seks slutninger. Den første slutning kan være afsluttet i omkring tyve eller tredive minutter, men da de etaper blive gradvist svært, vil spillerne finde sig selv at bruge et par timer mere med titlen. Alt i alt skulle det sandsynligvis tage mindre end otte timer for den gennemsnitlige gamer, og der bliver generøs, at låse alle endelser. Som sagt tidligere, historien er charmerende nok til at holde spilleren går, men nogle kan finde sig selv at sætte titlen væk i frustration

Sumioni:. Demon Arts
er en niche spil, hvis der nogensinde var en. Gameplayet er sjovt, men udfordrende, og spillerne vil helt sikkert føle sig belønnet hver gang de låser en ny slutning. Problemer med brugergrænsefladen er generende og gøre det sværere at anbefale spillet til alle. Når det er sagt, alle, der kan se forbi disse skønhedsfejl vil finde en fornøjelig spil, selv om det er store på kortfattethed

Sumioni:.. Demon Arts
er tilgængelig nu for PS Vita via PSN

-