Spil Guider > videospil > alle video game > 'Støv: En Elysian hale' anmeldelse

'Støv: En Elysian hale' anmeldelse

Som sommeren kommer til en ende, så at gør Xbox Live Summer of Arcade kampagne. Vi har set at skyde. Vi har set at ødelægge. Vi har set døde belysning, hvad det så er. Forankring dette relæ af godhed downloades er Dean Dodrill s Dust: An Elysian Tail
. Ja, "hale" med et "I" ... ligesom modvind
. Er den lille-2D-action-RPG-at-kunne have, hvad det tager at sende ud dette års arcade begivenhed i en flamme af sværd-svingende, håndmalede herlighed? Læs videre for at finde ud af.

Den nemmeste måde at beskrive udseendet og fornemmelsen af ​​ Dust
ville være at forestille sig den malede stil Bastion
som en 2D side-scroller med glattere, Den Opvaskemaskine: Dead Samurai
-esque kamp, ​​en nivellering og crafting system, blandet i for tilsat smag, og et strejf af Metroid-Vania
udforskning til top ting ud. Men selvom det er i nogle solide selskab med de førnævnte titler, at afvise det så kort ville være en stor bjørnetjeneste til et spil, der er virkelig mesterlige i sin udførelse. Dust
er et spil, der bærer sin kærlighed til den klassiske RPG genren stolt på ærmet. Dens forskellige RPG inspirationer er tydelige, og dens sammensmeltning sammen af ​​ikke kun RPG-genren, men også 2D-action-kamp samt platformspil sker med en tankevækkende nåde, at mange spil ikke opnår.

Spillets narrative er fast forankret i RPG'er, skinner. Brug af hævdvundne tradition for amnesi-ramte bly tegn, gameplayet åbner, efter en kort interaktiv cutscene, med spillets licenshaverens karakter, Støv, opvågnen for første gang. Han ved ikke, hvem han er, hvorfor han er midt i en skov, eller hvorfor der er en magisk sværd taler til ham. Sværdet, Ahrah, er der for at hjælpe Dust besvare disse spørgsmål og måske finde hans formål. Kommer med sværdet som en del af en pakkeløsning er rastløs, fuzzy, vingede vogter Ahrah. Rastløs er der for at hjælpe Støv på sin rejse, hjælpe ham i kamp, ​​og give nogle comic relief fra tid til anden.

Historien ikke betræde en ny jord virkelig, men leveringen er solid hele med stærk dialog og voice-virkende, der holder et saccharin karakter som rastløs på indtagende side af hegnet i stedet for corny og irriterende side. Der er en charme til alle de tegn, der er med til at skabe en verden af ​​Falana omkring Støv og danner en engagerende fortælling landskab for spillerne at fuske i. Det er intet mindre end spændende og en komplet glæde i at spille.

Dust lærer af et løb kaldet Moonbloods der står over for en potentiel folkemord i hænderne på General Gaius. Dette er den ene sted, hvor fortællingen vakler, der repræsenterer en forspildt mulighed for at gå et skridt videre, end hvad de fleste spil gør. Gaius er den klassiske RPG skurk i, at han er portrætteret med stor overbevisning, at hans handlinger er rigtige, men han naturligvis vil om det på en forfærdelig måde. Han er tydeligvis malet som fjenden, og Moonbloods, ofrene.

Her er hvor det bliver rodet. Det er lavet klart springet som Støv er forbundet til begge sider af krigen eller anden måde, og spillet vil bruge dette til at indebære en slags indre kamp om, hvilken side Støv skal spille for. Men fordi General Gaius 'motivation aldrig præsenteres, kan han altid kun ligne den generiske skidt fyr, fordi han laver alt drabet. Havde de Moonbloods angribe Gaius og hans folk først? Er de Moonbloods eksistens eller anden måde true Gaius 'folks eksistens? Spillet aldrig fortæller spilleren, så enhver tvetydighed den forsøger at foreslå er meningsløs. Der er også en temmelig stor fortælling-versus-gameplay afbryde, der sker på et afgørende tidspunkt i spillet. Kom noget mere konkret ville komme ind spoiler område, men naturligvis, det er der, det er indlysende, og det er lidt distraherende.

Spillets kamp er en standout højdepunkt. Ved hjælp af en grundlæggende træk-sæt, Dust s
dybde kommer fra spillerens evne til at flyve rundt på skærmen ved hjælp af deres momentum til at springe fra den ene fjende til den næste for at strengen sammen combos, der til sidst nummer i tusindvis. Det handler ikke om at huske en drejebog for knap combos, men snarere at forstå, hvordan at udnytte de evner karakter gør har, og kombinere dem med strategisk bevægelse, der vil holde støv ude af skade på vej, og de hits flyder. Det kan heller ikke overses, at det simpelthen ser fantastisk som Støv dart rundt på skærmen lastfordelingen sunde dollops af retfærdighed til sine fjender. Vigtigst, spillet negle nogensinde-så-vag, men stadig så-afgørende kamp Begrebet af: Det bare føles
højre. Den meget tilfredsstillende karakter af sværdkampe bliver endnu mere givende som spillerne mestrer det, og det holder spillet fra følelse forslidt selv med sådan en begrænset træk-sæt.

Bortset fra alle hacking og slashing, vil spillerne komme til at tage en pause for at gøre nogle skattejagt jagt, platformspil og udforske. Tager Metroid-Vania
tilgang, der er områder kun nås, når Dust har erhvervet visse færdigheder. Men hvad indstiller dette spil fra hinanden er, at disse områder er forbeholdt samle loot og tilfredsstillende sidemissioner. Vejspærringerne aldrig komme i vejen for selve progression, et pust af frisk luft for dem let frustreret over back-tracking. Spillere der ønsker at tilbringe mere tid med spillet vil have masser af ekstra missioner at fuldføre og nogle ret morsomme XBLA-relaterede låser op for at indsamle. Gamers søger at udfylde alle de prikker let kunne tilbringe over en halv snes timer her.

Spillet er fyldt med elementer, der vil hjælpe Støv i sin rejse. Nogle er øjeblikkeligt nyttige, mens andre er materialer, at spilleren bliver nødt til at samle for at udforme nye elementer, der vil gøre Dust stærkere og sikrere. Den eneste del af det tegn, der ikke rigtig nogensinde får en opgradering er våben. Mens angreb statistik sikkert gå op, forbliver sværdet det samme. Mens denne mangel på våben sort kan irk nogle spillere, det giver mening, da Ahrah er en integreret del af historien

Selv om det meste selvfølge, Dust:. En Elysian Tail
ser fantastisk. Screenshots og videoklip af denne hånd-animerede og malet skønhed virkelig ikke gøre det retfærdighed. At se det fulde spil i bevægelse og dens varierede landskaber er et syn at beskue. Et svimlende sans for detaljer og små visuelle blomstrer, som at løbe gennem en eng kun at blive gået op af en flok hjorte kører, er overalt. Karakter design aldrig skuffe og varierer med hver ny placering. Dust
vil gribe afspilleren ved deres øjne og rykke dem ind i denne verden næsten øjeblikkeligt.

De to områder, hvor Støv snubler mærkbart er, når det falder tilbage på nogle RPG troper, der er lidt træt i moderne gaming alder. Den første er at spare point. Ja, mange RPG bruger dem, men mange spillere er voksne, der ikke har tid til at afspille 30 minutters gameplay, fordi de tilfældigvis dø lige før de når et andet spare punkt. Det sker ikke ofte, men det kan ske. Den anden hoved-ryste nej-nej er den ujævne spring i fjendens styrke i det sidste afsnit. Så længe spilleren er nivellering op og få hænge af kampsystemet, kan hovedparten af ​​spillet nydes med en næsten perfekt balance mellem udfordring og belønning.

Ved udgangen af ​​spillet, fjendtlige grynt pludselig er overmandet, og spillerne kan finde sig selv spilder sundhedsmæssige emner lige før den store boss kamp. Det er den eneste plet af spillet, der kan kræve en vis slibning for at level op og erhverve det bedste gear. Desværre, at slibning bringer en ellers flot tempo spil i stå.

Dens glimrende afbalanceret genre blanding sikrer, at der er lidt noget for alle uden at udvande nogen del takket være dens vidunderlige udførelse. Nogen søger at afslutte deres sommer spil planlægge den rigtige måde ville være hårdt presset for at finde en bedre løsning end Dust

Dust:. En Elysian Tail
er tilgængelig udelukkende på XBLA for 1200 MS Points.