Spil Guider > videospil > alle video game > 'The Walking Dead: Episode 5' anmeldelse

'The Walking Dead: Episode 5' anmeldelse

Lee Everett, og de resterende overlevende er kommet langt siden hans oprindelige politi krydstogt fra Atlanta. Have overlevet utallige vandrere, banditter, interne kampe og hjertesorg i massevis, det synes næsten passende, at The Walking Dead
forsøger at gøre hver af disse spørgsmål igen vises under Lees afgørende episode.

Med titlen Nej Time Left
, episoden kaster små beslutninger ud af vinduet og større valg har monumentale forgreninger. Med tiden ved at løbe ud for at redde Clementine, Lee og de få tilbageværende overlevende (eller muligvis bare Lee selv) gå i gang med en sidste tur gennem de blodige gader Savannah.

I Episode Four, gruppen havde som regel tid mellem begivenheder at bremse fortælling og give nogle historie-bygning samtaler. For finalen, har afslørende fjernet small-talk og placeret spillere ind i nogle af de mest intensive actionscener endnu (sent i episoden, er der en killing spree, der skulle tilfredsstille enhver gamer lyst til rollator-stikkende). Samtalerne, der sker mellem handlingen er ikke let formuleret, men enten har du at gøre livet-eller-død valg eller forsøger at forklare dine handlinger - herunder dem lavet for længe siden. Dette er et af de stærkeste punkter i hele serien: ved at reflektere på Lees (og dermed, spillerens) valg, Telltale Games har endnu en gang gjort gamere spørgsmålstegn ved deres egen moral, som skaber en overraskende dyb forbindelse med tegnene <. p> i sidste ende, for sæsonen finale af en fantastisk følelsesmæssig rejse, No Time Left
er lidt for kort til at gøre Lee retfærdighed. På omkring en time og tyve minutter fra start til slut, det er helt sikkert den korteste episode af hele serien. Mens alt pakket ind i den sidste episode tilbydes førsterangs historiefortælling og action-sekvenser, kunne historien om Lees redning af Clementine er blevet konkretiseret mere, især når andre karakterer er involveret. På den tekniske side, der var et par problemer med framerate tidligere, men Telltale arbejder allerede på en patch til at løse disse problemer. Under alle omstændigheder er begge disse fejl hurtigt overskygget af succesen af ​​episoden - tilbyder en tilfredsstillende konklusion

Spillerne vil finde sig at gå gennem den sidste scene med tunge hjerter, lede strømmen af ​​hvad der har været en. af de mest nervepirrende samtaler i historien for gaming fortælling. Sørg for at bo omkring post-kreditter, hvor en ekstra scene sikkert sætter bolden op for en anden sæson, som stadig ubekræftet - selvom Telltale erklærede det ville elske at gøre det officielt. Mange vil gå væk fra No Time Left
trang endnu mere - i betragtning af at The Walking Dead
præsenterede fans mulighed for at udforme deres egne historier lidt efter lidt. Mens slutningen kan være næsten den samme uanset disse valg (a la Mass Effect 3 fotos), Lee og Clementine er ubrydelig far-og-datter-forbindelse vil efterlade spillerne markeret med et varigt indtryk.

The walking Dead
sat sig for at bevise, at moralske valg og karakter udvikling kunne levere en fantastisk oplevelse, og Telltale Games har kombineret disse elementer til en solid blanding af fortælling og hurtig-tid handling. Hele serien er en fremragende gennemspilning fra start til slut, og selvom sæsonen finale er ikke så afgørende som nogle måske gerne, det ringede tro mod Kirkman s Walking Dead
og bør i sidste ende være en fryd for fans.

No Time Left
kan være en reel tåreperser, og leverer stærke præstationer over hele brættet for at afslutte en høj serie kvalitet med gusto - hvis du ikke har sprunget i Lees historie, anbefales det.