Spil Guider > videospil > alle video game > 'OlliOlli 2: Velkommen til Olliwood' anmeldelse

'OlliOlli 2: Velkommen til Olliwood' anmeldelse

Siden 1990'erne spillerne har været vild med skateboarding videospil. Vi har elsket at male og flip og få fat i vores hjerte indhold; indtil hjulene falder af og vores tommelfingre gået følelsesløs fra at forsøge at input combos i vores controllere. Men i 2010, var vi overvældet med mængden af ​​skating spil til rådighed med Tony Hawk: Ride
bevise, at Activision havde udtømt deres muligheder (det fremhævede en plastik skate perifer og modtog den laveste kritiske og salg modtagelse af enhver < em> TH
spil) og EA Skate 3
skubbe at franchisen til grænsen.

i 2014 dog sammen kom OlliOlli
, et skateboard spil udviklet og udgivet af Roll7 til PS Vita (og senere udgivet på PC og indre konsoller). I stedet for den gimmick-tunge gameplay af den sidste TH
spil, OlliOlli
var en tilbagevenden til skating rødder. Det kombinerede combo fup af de oprindelige Tony Hawk
spil og kontrol ordningen i Skate
serie (hvor tricks tildeles en analog stick snarere end en kombination af knaptryk) for en spændende oplevelse, der generobrede hvad gjorde os alle falder i kærlighed med virtuel skateboarding i første omgang. I OlliOlli 2:. Velkommen til Olliwood
derefter, Roll7 havde en stor opgave på deres hænder, da de havde brug for at ændre nok til at gøre efterfølgeren værd

Har det lykkedes? Nå først og fremmest, fans af den oprindelige OlliOlli
vil være glade for at vide, at grundlæggende gameplay element ikke har ændret sig. Ideen med spillet er, at spillerens unavngivne skater whizzes gennem et niveau på deres bord, spejlvende, ollieing og slibning om sted med enkle flips af stokken, samtidig forsøger at rack op point til bedste evne. Flytning af analoge stick direkte op og ned vil se spillere trække ud den grundlæggende ollie mens vrikker i forskellige retninger vil få mere avanceret, imponerende lydende flips (Laserflips, anyone?). Ligeledes flytter den analoge pind lige før skater forbinder med en afsats eller en bar vil se dem male sammen med en tilfredsstillende 'Plink «og en» scuuurch «af en bestyrelse på metal og kofanger knapperne også give mulighed for variationer af grinds.

Desuden er der alle vigtige OlliOlli
USP, som kræver en tryk på X-tasten som skater lander på jorden. Fail på gang, at knaptryk korrekt og landing vil være sjusket eller spillere vil tabe på point og hastighed bonus begavet til Perfect landinger (skater kan faktisk standse til en stand stadig, hvis spillere ikke tid dine landinger og skærer godt nok ). Sloppy grinds kan også annullere en combo, som er en biggie. Ikke at bekymre dig for meget selv, som at trykke på X vil snart blive anden karakter.

Bygning off af denne forudsætning, men Roll7 har proppet en håndfuld nye funktioner i OlliOlli2.
Der er nu manualer (som er afgørende for at holde en combo mellem grinds og hopper), vender tilbage, tilbage manualer og male skift, som er hvor, som spillerne måske har gættet, skater skifte deres grind typen midtergelænder at få ekstra point. De har tilføjet flere flips til Tricktionary også, herunder Darkslides, en imponerende skøjteløb feat hvor bestyrelsen er vendt op og ned på en skinne. Alle disse er helt sikkert velkommen og massivt sjove tilføjelser, men en udvidet trick liste virkelig give spillere af den oprindelige OlliOlli
en grund til at købe det nye spil? Ikke rigtig.

Men det er de nye modes og niveauer, OlliOlli 2
spillere vil være i stand til at teste de nye tricks på, der virkelig gør en forskel. Per Olliwood endelse, vil denne gang spillerne blive skating gennem en fiktiv Tinseltown, herunder niveauer inspireret af sine største hits samt glitz og glamour af at være i rampelyset. Der er fem forskellige tema niveauer (herunder en vestlig, en aztekisk blockbuster og forlystelsespark sæt screamfest) hver opdelt i to dimensioner, hvor spillere kan ride deres bord i forgrunden i modsætning til at slibe på en skinne.

Hvert niveau, der Roll7 har udformet her er fantastisk. Mens nogle er helt sikkert frustrerende i deres gameplay design (der er forskellige forhindringer, herunder skraldespande og død samhandel spikes for spillere at undgå, at de ikke skal dræbe skater og gøre spillerne genstart) de alle ser storslået. For eksempel, den vestlige har et tog, der chugs på siden af ​​skater i bakcground og forlystelsesparken er pyntet i iøjnefaldende neon. Og der er gigantiske ramper også, som lancere spillere i luften for en et glimt mere af niveauet før de hovedet tilbage ned på jorden. Det er bare en skam, at spillerne ikke kommer til at opleve meget af det som de forsøger at blitz gennem et niveau så hurtigt som de kan. Spillerne kan afspille et niveau med en hurtig tryk på knappen trekant selv, så de kan altid genopleve spændingen og skønheden på et øjeblik.

OlliOlli2
's nye modes også give spillerne ekstra undskyldninger for at spille spillet (ikke at du har brug for én, virkelig) som Roll7 tilbyder en karriere-mode sammen med den daglige trummerum, Steder og RAD mode. I karriere mode, er hvert enkelt af disse tema niveauer opdelt i fem Amatør og fem Pro variationer (der er 50 af disse, kombineret). Hvert niveau har fem mål at fuldføre (f.eks indsamle flere biografbilletter eller nå en bestemt score), der belønner spillere med skinnende stjerner for færdiggørelse.

Daily Grind, i mellemtiden, giver spillerne en chance for at sætte en høj score på en luns af niveau, der ønsker at slå ud OlliOlli2
spillere fra hele verden. Steder ts også giver spillerne en lille del af niveau og opgaver dem med at sætte den højeste score. Der er også en lokal, splitscreen multiplayer mode kaldet Combo Rush som vil blive frigivet efter lanceringen, men helt ærligt, OlliOlli2
er ikke nogen fattigere uden den; som en enkelt spiller oplevelse spillere vil have mere end nok til at holde dem hooked og slå deres egne rekorder, som det er.

Det ville heller ikke være ret til ikke at anerkende OlliOlli2
's virkelig utroligt soundtrack . Med iørefaldende elektroniske beats og pulserende melodier i baggrunden, vil spillerne blive nikke deres hoveder så meget som de vil forsøge at febrilsk skubbe op og ned på de analoge sticks. Ikke alene soundtracket gøre spillet en fornøjelse at spille, det hjælper også til at gøre OlliOlli2
den mindste frustrerende spil af sin art, og som et spil, der vil have dig afhængig efter den allerførste niveau, "ikke at være irriterende 'er en vigtig styrke.

så selvom OlliOlli 2
ikke genopfinde hjulet som det oprindelige spil gjorde, som en fortsættelse af sidste års skating glans det helt sikkert lykkes. Wonderful for nybegyndere og tilfredsstillende for dem, der allerede har investeret i Roll7 mærke af skating, OlliOlli 2
er stærkt anbefales.

OlliOlli 2
er nu tilgængelig på PS Vita og PS4. Spil Rant blev givet en PS4 kode for denne anmeldelse.