Spil Guider > videospil > alle video game > "Helldivers 'anmeldelse

"Helldivers 'anmeldelse

Med et navn som Helldivers
, er det svært at forestille sig spillet bliver noget, men brutalt svært. Men med en udvikler ligesom Arrow Game Studios ( Magicka
) på projektet, forventningen er, at spillet stadig vil spille godt, tilbyder sjov co-op, og slå denne udfordring til en styrke. Helldivers
lykkes på alle tre fronter.

Der er ingen tvivl om, at Helldivers
blev lavet til en bestemt type gamer, dem der elsker koordineret teamwork og enorme modgang, men det er stadig et helvede af en tid uanset. For en isometrisk tredje person shooter med en hel masse særheder, Helldivers
finder en måde at være imødekommende endnu tæt. Der kan ikke være megen nuance til sin historie eller set-up, men på vej ud i kamp kræver masser af taktik

Den grundlæggende opsætning af Helldivers
er dette:. Super Jorden er under angreb af tre fjendtlige racer, og det er op til de helldivers at beskytte deres nye hjem planet. Spillere vil gøre det ved overskrift til nærliggende galakser og fuldføre mission på de omkringliggende systemer. Nogle missioner er så simpelt som at droppe ind i det spilbare område, beskytte et bestemt punkt, og derefter udvinding, mens andre kræver tre eller fire mini-mål, før flygte i sidste øjeblik.

På sit ansigt, Helldivers
'core gameplay løkke af hovedet til planeten, komplet mål, og ekstrakt er ikke alt, engagere - faktisk er det temmelig hjernedød. Med kun en håndfuld af gentagelige mål rådighed, det bliver til et punkt, hvor hver mission føles mere som en undskyldning for at nyde Helldivers
'gameplay eller gruppe med venner (eller fremmede) og tage ned fjendtlige fremmede fjender. Der er en vis kreativitet i spil med Helldivers
'meta spil, der inkorporerer hele spiller base succesrate, hvorvidt Super Jorden overlever eller falder, men det er sådan et lille stykke. Det er en god ting, så, at Helldivers
gameplayet er så sublim.

Selv om det kan have sine særheder, som at miste resterende ammunition under genindlæser, gameplayet i Helldivers minder en isometrisk < em> Diablo
eller endda Destiny
. Spillere kan udstyre deres helldiver med en primær våben af ​​forskellige typer (maskingevær, haglgevær, riffel, laser pistol, etc.), en sekundær handgun, og en særlig frynsegode, der gør dem mere levedygtige ligesom øget rustning, en laser syn, eller unikke granater. Hver spillers loadout indeholder også et sæt Strategems, der er ligesom begrænset brug forsyning dråber, der enten kan være defensiv, offensiv eller support. Spillere trække op en lille skærm og input en kode til at modtage en Strategem, lidt ligesom en snyde kode, og vente på, at elementet skal vises. Hver Strategem er effektiv, fra våben til bombetogter, til tårne, ammunition og endda mech kulør, hvilket gør plukke blot fire hårde.

Strategems er en væsentlig del af Helldivers
både i at de hjælper den 4-player co-op hold tegne større grupper af fjender, og fordi de skal bruges med forsigtighed. Mange af Strategems er enten på en genopladning timer eller begrænset til nogle få anvendelser, så aktivere en på det rigtige tidspunkt kan være forskellen mellem liv og død.

Uanset hvad, bør spillerne forvente at dø ... en masse. Når vi siger, at Helldivers
er brutalt vanskelige og nådesløs vi mener det. Det er slemt nok, at de tre fjendtlige racer (bugs, robotter, og Organics) er ubarmhjertig, men det er kun en lille del af det. Spillere vil også nødt til at undgå friendly fire, fra både spiller og AI kontrollerede våben, og undgå indgående forsyning dråber fra knuse dem i glemmebogen. Spillet har en genoplive system til optagning Downed fjender, men når en spiller er død holdet skal tilkalde en Forstærkning Strategem at få den afdøde tilbage i aktion. Det er lettere sagt end gjort, selv om, når fjenden trækker vejret ned de resterende helldivers 'halse.

I sidste ende, missioner bliver en kaotisk rod, men på den bedst mulige måde. Spillere forsøger at koordinere at sikre, at de bo sikkert, men også ikke skyde hinanden, mens på samme tid på at administrere Strategems når lejligheden strejker. Det bliver en masse at håndtere, men det er så tilfredsstillende at knap gør det på de evakuering skib få sekunder før fjenden tager det sidste medlem af holdet. Ligesom de kampe i sci-fi-kult klassiker Starship Troopers
, det handler ikke om at overvinde uoverstigelige odds; det handler om at leve længe nok til den næste kamp.

Heldigvis Helldivers
gør hver afsluttet mission føler værd. Indrømmet, tager det at udfylde flere planeter i et system til at fuldføre en mission, men at gøre det vil låse nogle ret nyttige plyndre som ny Strategems, XP boosts eller våben. Erfaring er nøglen ikke bare fordi det giver spillerne nye låser op, men det låser også forskning point, der kan bruges til at øge våben og Strategem effektivitet. I sidste ende, fuldfører en mission kræver en masse arbejde, men fremskridtene er umiddelbart indlysende. Bagsiden er, at hvis holdet ikke en mission de tjener intet, men det er forventes fra denne type spil.

Alt dette er sagt, Helldivers
er bygget med co-op i tankerne, så dem, der ønsker at flyve solo vil have svært ved at få den samme underholdning. De lavere niveau missioner er fint ved dig selv, men i sidste ende de fjendtlige numre bliver for stor til at håndtere alene. Det er ikke en stor banke mod spillet, men det er værd at påpege alligevel. Ligeledes fordi matchmaking er, hvad det er, er der potentiale for at gruppere op med et hold, der ikke koordinere eller arbejde sammen. For hver gruppe, der indtastes, hver scenarie med takt og planlægning, der var en gruppe, der skød på alt, der bevægede sig, inklusive mig selv. Heldigvis, at komme ud af et hold, og ind i en anden er hurtig og nem.

Helldivers
er endnu et vellykket samarbejde erfaringer fra Arrowhead Game Studios. De har taget et meget enkelt koncept og fundet en måde at introducere udfordring og strategi på en måde få spil har før. Sure, det er til tider overvældende, men det er hvad gør Helldivers
så meget sjov. Kom sammen med et par venner og forsøger at styre horder af fjender kræver mere end blot en aftrækkeren, og der er ingen bedre følelse end at flygte i sidste øjeblik. Mekanikken har et par påhit, ligesom den manglende evne til at skyde, mens tilbøjelige, men de fleste af dem passer tilgangen glimrende. Spillets eneste virkelige undergang er repetitive karakter af de missioner, der vil skade Helldivers
levetid. For nu, selvom spillet er et brutalt svært, men meget tilfredsstillende co-op boltre.

Har du spillet Helldivers
? Hvad synes du? Lad os vide i kommentarerne nedenfor.