Spil Guider > videospil > alle video game > Anmeldelse: Episode One af 'Detail' Spillet Indstiller Stage For Gritty Crime Story

Anmeldelse: Episode One af 'Detail' Spillet Indstiller Stage For Gritty Crime Story

Fortalt i stil med en peg-og-klik eventyr med den kriminelle understrøm af The Wire
, Rival Games ' Detail
spillet er en politi thriller i noir stil, trækker ikke fingrene imellem, når det kommer til den mørke og grimme kriminelle underverden. Som en officiel markering for Strasbourg europæiske Fantastic Film Festival, har spillet trukket opmærksomhed for sin unikke kunst stil og grovkornet historie. Selvom det ikke er en perfekt start, Detail
er en god start på hvad der ser ud til at være en udfordrer til den næste store episodisk mysterium spil.

Detail
Spil dykker ind kriminalitet og korruption

Rival Games fremhæver historie i Detail
-dette er et spil drevet af efterforskning og din personlige metode detektivarbejde. Som veteran Detective Reginald Moore, reformeret kriminel Joe Miller, og rookie betjent Katelyn Hayes, får du trukket ind i en skandale større end den mistænkelige liget af en forbrydelse boss fundet på jernbanespor. Uanset om du tror, ​​det er en opsætning eller megen narkotika mellem rivaliserende bander gået galt, har du flere muligheder for at komme videre med plot-du kan spille detektiv som udsat for vold eller som en master forhandler, og vælger at gøre Joe virkelig reformeret eller en dygtig løgner. Selv når du tror, ​​du har alle brikkerne, er der stadig plads til fejl i Detail
spil.

Historien er godt gået, da selv når du har samlet alle de beviser, du re stadig ikke helt sikker på, om du har det rigtige. Når tingene går syd i tredje akt af den første episode, du er endnu mere overbevist om, at du ikke er helt korrekt. De alliancer og korruption løbe dybt, og ting Detective Moore mener at være sandt er under forandring.

Det er en spændende krog og den interpersonelle drama gør det mindeværdige. Selvom det gør lejlighedsvis stole for meget på de troper af noir og omfatter mere end en bekymrende eksempel på seksuel vold i blot tres minutters gameplay, som kan føles som en overdrevet metode til påvisning en figurs fordærv, samlet historien er en fremragende introduktion til Detail
spil.
De Detail
's Gameplay er minimal, men effektiv

Den Detail
spiller lidt ligesom en Telltale spil -der er valg, der skal foretages, quicktime events at passere, og objekter til at klikke på. Der er ikke en masse gameplay, men historien mere end gør op for det. Alle de samme, hvis du leder efter et spil til at udfordre dig, er det ikke det. Story helt åbenbart kommer først, så hvis du er en fan af spil som The Walking Dead
eller The Wolf Among Us
, vil du finde masser at lide i Detail
.

Mens historien er spændende, gentagne gennemspilninger afslører, at de valg, ikke har meget af en virkning. Mens dette ikke kan være sandt for senere episoder, markedsføring for spillet understreger karakteren af ​​valg og omledning, betyder manglen på stier føles skuffende. Ændre den måde, dine karakterer interagere med hinanden afslører nogle interessante oplysninger, men det er ikke helt nok til at gøre den første episode lyst et spil virkelig drevet af valg. Forhåbentlig det er noget, der vil blive behandlet i fremtidige episoder. Nogle af spillets miljøer er virkelig smuk, mens andre er på kedelig side.

Den Detail
Føles som et Noir Comic Book

Kunsten at Den Detail
spil føles meget unikt. Det er stærkt påvirket af tegneserier, herunder lydeffekter og stort set statiske paneler, der bruger tekst, lys og skygge for at fortælle historien. Det er et unikt valg, og en, der tjener spillet godt det leder tilbage til de dage af noir, og minder dig om, at det, du spiller sandsynligvis ikke kommer til at ende godt.

Miljøerne varierer i detaljer-mens nogle er illustreret smukt, nogle føler kedelig og uinspirerende. Da spillet er primært peg og klik, animationen er minimal og kan ofte se lidt stiv. Du sjældent fokuseret på dine karakterer, som de bevæger sig rundt på scenen, så det er ikke en stor og iøjnefaldende fejl, selvom at sidde fast på trapper synes malplaceret i et spil, der er ellers så alvorlig. detaljen
's dristige brug af farver gør nogle scener skiller sig ud i hukommelsen.

Der er en masse at lide ved Detail
. Dens historie og atmosfære er spændende, hvis lidt for afhængige af mørke troper at få alvoren i situationen på tværs, og den unikke kunst stil er iøjnefaldende og mindeværdig. Selvom de manglende konsekvenser for valg er distraherende i Episode One, der er en stærk mulighed for, at dine fejl, kan aggression, eller passivitet komme tilbage for at hjemsøge dig i senere indgange til spillet. Alt i alt, Detail
er en lovende indgang i valget-drive peg-og-klik eventyr genren, og kan være den næste store ting, hvis det holder op sit momentum.

Den Detail
Episode One: Hvor Dead Lie