Spil Guider > videospil > alle video game > Dark Souls anmeldelse

Dark Souls anmeldelse

Demon 's Souls var en anomali, et helt igennem moderne 3D-spil, hvis mekanik og filosofi blev plukket engros fra 8-bit æra: unforgivingly brutal vanskeligheder, fokus på gentagne angreb mønstre, og absolut ingen hånd-bedrift overhovedet. Mens alle disse ting er sande i Dark Souls så godt, er det faktureret som en "åndelig efterfølger" og ikke en efterfølger med god grund - på mange måder, det er en vildt anderledes oplevelse
Udforskning mørket
<. p> for eksempel, mens Demon s Souls var baseret omkring Nexus - et sikkert, centralt knudepunkt, at spillerne kunne vende tilbage til mellem besøg på de fem omkringliggende verdener - Dark Souls scraps dette for en ikke-lineær netværk af indbyrdes forbundne områder, som du skal opdage og udforske på din egen, unguided. Spredte bål fungere som sikre zoner, genoprette dit helbred og aktivering af checkpoints, men de også medføre nogen fjender du har dræbt i din rejse til respawn. I denne serie, der er ikke sådan noget som en gratis frokost

Ovenfor:. De bål er din eneste pusterum fra dæmoner og den hule

Hver bål awards du 5 Estus Kolber, healing potions, der hovedsagelig erstatte Demon 's Souls måne græs. "Hvad!" Du skrige, rasende "Gratis helbredende elementer? Dark Souls er afslappet NOOB BABY GAME! "Ikke så hurtigt, sparky. Healing elementer er lidt mere almindelige, men mængden af ​​blinde udforske du bliver nødt til at gøre i Dark Souls er uendeligt farligere end den lineære progression gennem sin forgænger. Det er meget nemt at dumme sig i områder langt over din evne niveau, og udviklerne har masochistically placeret disse cripplingly vanskelige dungeons lige ved siden af ​​dit første egentlige bål, så du kan heldigvis snubler i dem som en idiot. Den eneste måde at virkelig vide, du er et sted ud over din nuværende færdigheder er ved at dø. Gentagne gange.

At finde stien mindst modstand, så er din første mission og lære, hvordan de forskellige områder krydser hinanden er meget vigtigt - mens spillet er ikke så åben verden som noget i retning af Elder Scrolls IV: Oblivion, det giver uendeligt mere frihed og valg end Demon 's Souls. Du vil låse genveje mellem sektioner, der drastisk reducerer rejsetiden, men fordi der er ingen i spillet kort, huske, hvordan at komme fra punkt A til punkt B er en stor del af spillets gys. Her er det vigtigt at bemærke størrelsen af ​​Dark Souls: en gennemsnitlig første gennemspilning tager ca. 65 timer, og der er ikke medregnet de hemmelige skjulte områder, som der er mange. Dark Souls er fyldt til randen med skjulte våben, rustninger, magi, og steder, som du vil ikke kun miss, men aldrig selv ved eksisterer

Ovenfor:. Det er ikke alle kun slotte, Dark Souls har nogle smukke naturområder samt
Frygt for det ukendte

fra Software og Namco har stadfæstet Demon 's Souls tradition for ikke fortæller spilleren noget på trods af spillets enorme størrelse og kompleksitet. Dark Souls vælger de oplysninger blackout, og niveauet af ubehag, at dette valg skaber er nøglen til spillets mærkelige charme. Udviklingsteamet ved, hvad gamere lignende og behov, så nægter dem disse krykker i bytte for fremmedgørelse og afmagt. Du vil arbejde for at slå dette spil. Du vil male. Men når du gør slå det, vil du opleve opstemthed, som ikke mange andre spil kan fremkalde.

Denne intensitet og spænding forstærkes af det faktum, at døden, i form af monstrøse chefer og skræmmende fjender, lurer rundt om hvert hjørne. En af de tidligste wields en 14-fods lange dragens tand som muskatblomme, mens en senere fjende er bogstaveligt talt et menneske inficeret med enorme spider æg, hvis eneste angreb tigger for dig at dræbe ham. Dette er ikke en glad verden, men det er smukt og bizarre - en middelalderlig fantasy inficeret med Lovecraftian mareridt

Din karakter er skrøbelig, også, og lære de præcise mekanik kampen er afgørende: hvor lang tid hvert våben tager. til at angribe, hvor meget udholdenhed det forbruger, og når du skal blokere vs. når du skal rulle er alle vigtige overvejelser. Hvor mærkeligt sammenligningen kan synes, Dark Souls spiller meget ligesom et kampspil i denne henseende. Du læser din modstanders bevægelser, være meget opmærksomme på din afstand og måler, og straffe whiffed angreb. Du skal hele tiden forbliver i indgreb og i betragtning af den risiko vs belønning faktor.
Skal jeg spille Dark Souls?

En af de mest almindelige spørgsmål, vi fik spurgt fra folk, der ser os spille Dark Souls var "Skal jeg spille dette? Det ser cool. " De var retmæssigt betænkelig, vel vidende, hvordan hardcore spillets omdømme er. For nemheds skyld har vi samlet en lille visuel batteri test, der skal hjælpe med at afgøre, om du er den slags person, der vil nyde Dark Souls. Svar ærligt, ja eller nej, følgende billeder appellerer til dig

Ovenfor:? Quick! Svar ja eller nej!

Hvis du svarede meste ja, Dark Souls er for dig. Hvis du svarede meste nej, kan du ønsker at give det en leje, før du begår.
Huller i rustning

Mens Dark Souls lykkes på de fleste af hvad det opstiller for at gøre, spillet stadig holder fast nogle af de klodsede elementer fra Demon 's Souls. Udnyttelse fjenden AI er muligt, og selv om man snyder modstanderne til at falde fra klipper eller peppering dem ihjel med 500 pile kan være givende til tider, det føles billigt i de fleste tilfælde. Der er også en overflod af platformspil, forværret af en lidet kamera. Det målrettet lock-on funktion er også problematisk i tæt kvartaler kamp, ​​især når du står overfor flere fjender. Og mens sporadisk, bemærkede vi også framerate problemer fra tid til anden; én støder især bragte spillet i knæ, da animationen gennemsøgt i enkeltbillede område.
Multiplayer, i en vis forstand

Dark Souls er udstyret med den samme slags usædvanlig passiv multiplayer, at den første pioner, med spillere kun at kunne direkte interagere med hinanden i hyper specifikke situationer. Spillere kan tilkalde direkte hjælp kun umiddelbart før boss-kampe, men kun hvis de har brugt en sjælden forbrugsmaterialer. Flere aggressive spillere kan stadig invadere andre spilleres verdener og jage dem ned, men der er et stort twist denne gang. Under hele løbet af spillet, kan spilleren have mulighed for at deltage i en pagt. Pagter fungerer som en online klan og kan ændre den måde spilleren interagerer med andre online. En pagt giver spillerne mulighed for at ikke kun invadere andres spil, men inficere deres verden med en skadelig forbandelse, der skal renses. En anden tjener som en anti-trold liga, specielt rettet mod spillere, der er blevet rapporteret for gentagne gange at invadere andres spil ved at sende medlemmer af sin pagt om at dræbe dem. Tror ikke at deltage disse grupper vil være let selv, mange af dem er skjult langt, langt væk fra den slagne vej.

Forbered dig på at dø

Alt i alt dog, niveauet til som Dark Souls lystigt afviser alle moderne gaming konvention er imponerende. Dens brutale old-school vanskeligheder og foruroligende visuelt design var godt annonceret, men spillets stemning og atmosfære er lige så unik. Dour, rugende og isoleret, spilleren er en svag skallerne, der skal traske gennem en døende verden med lidt at ingen hjælp. De få mennesker, du opfylder desperat gribe til deres sidste par kugler, og det er kun, hvis de ikke er aktivt forsøger at dræbe dig. Det er en stærk kontrast til den generelt optimistiske, handlingsorienteret karakter af de fleste moderne spil, hvor licens rocksang guitar solo toppe over nogle eksplosioner som din wisecracking sidekick revner kloge

Ovenfor:. En ulv månen

Dark Souls er at have intet af dette. Dark Souls er din curmudgeonly gammel bedstefar, der aldrig opgraderet hans vinylplader til cd, meget mindre MP3. Han kan lide tingene på den gamle måde, for fanden, og han ikke har nogen af ​​dine nymodens guff. På en måde, det er virkelig som Dark Souls er for - gamer der husker kærligt, hvordan denne hobby plejede at være, før spil var multi-million dollar investeringer forventes at sælge til alle mandlige alderen 18-35 på planeten. Det tager dig tilbage til den æra, hvor spil var lavet til at udfordre, og slå dem var alt belønningen du behov, Achievement eller Trophy blive fordømt. Det faktum, at Dark Souls endnu eksisterer skal klappede, bevis for, at crusty gamle Fraadseres for straf stadig kan eksistere i en industri, der voksede dem aldre siden.

3 oktober 2011