Spil Guider > videospil > alle video game > Plants vs Zombies: Garden Warfare anmeldelse

Plants vs Zombies: Garden Warfare anmeldelse

Ændring genrer mid-franchisen er en hård sælge, især når du tager en populær serie og sige "skrue det, vi gør det en shooter!" PopCap s Plants vs Zombies er den seneste til at tage springet, og nok den mærkeligste eksempel endnu; Have Warfare decideret grøfter den taktiske gameplay af originalen til store multiplayer gunfights. Ikke længere er du plantning Bonk Choy og stående tilbage som det clobbers zombier - du i tyk af det, fyring ærter fra din ært shooter munden og guerillaen zombier med Cactus lang skud fra distancen. Og selv om der er nogle mærkelige design beslutninger og balance problemer, den resulterende shooter er charmerende, underholdende og helt værdig af Plants vs Zombies navn.

betragtninger PvZ af fortiden var en letvægts tårn forsvar serie, Have Warfare er en klasse-baserede tredje person shooter, med planter og zombier gå i krig i forstæderne med kanoner, frø, raketter, og kronblade. Det er en langt mere handlingsorienteret erfaring, naturligvis, men kernen i franchisen - den dejlige kamp mellem planter og zombier - er behageligt intakt, og holdt op af stærk kerne gameplay, der er sjovt i sin vanvid

Have Warfare mangler en single-player kampagne af nogen art, i stedet fordobling ned på en trio af kooperative og konkurrencedygtige multiplayer modes. Hver dips ind i de samme fem landdistrikterne niveauer, repurposed at ridse en anden multiplayer kløe, og selvom ingen er alt, udestående, de er sjovt i deres egen ret. Vanquish (Team Deathmatch) og haver & amp; Kirkegårde (Kontrol punkt /Rush Mode) er poleret og engagerende, og drage fordel af de idiosynkrasier i PvZ univers i 12-på-12 kampe. Mens Vanquish ikke afviger fra holdet deathmatch arketype, G & G giver vegetationen side til at forsvare sine point med potteplanter, mens zombier kan gyde undead AI at hjælpe sværm fjendens haver. Denne mindre ændring gør allerede store slag føle sig endnu mere massiv, og giver dig yderligere kontrol over kaos

microtransactions, indgående

Plants vs Zombies:.? Have Warfare føles som en spil, der kunne nemt udnyttes med microtransactions - evnen til at købe in-game valuta ville fremskynde processen med at frigøre tingene betydeligt. Ved lanceringen dette er ikke en mulighed, men selv hvis det bliver tilføjet jeg ville ikke bekymre dig for meget. Den nye gear er ikke spillet bryde så vidt jeg kan fortælle, og mennesker, der tilbringer penge for at få kosmetiske ting (hvis der er endnu en mulighed på noget tidspunkt) rent faktisk vil blive berøver sig ud af den iboende glæde ved at åbne booster packs.

Have Ops flyver nærmest traditionelle Plants vs Zombies gameplay, med et team af fire planter kæmper stadig sværere bølger af zombier og kæmper lejlighedsvis boss bølge. Sikker på, det er bare Gears 'stadig mere udbredt Horde-mode, men forudsætningen oversætter perfekt ind i PvZ univers. Selvom det mangler omfanget af de 24-player træfninger, den mere intime setup og fokus på co-op make for at engagere gameplay - og evnen til at befæste din base med potteplanter er en smart spids af hatten til seriens rødder ( ordspil ikke tilsigtet, men, wow, der fungerede godt). Hvert multiplayer niveau har et par steder at starte bølgerne fra, også gør op for den ellers sølle liste over multiplayer-kort.

Plant og Zombie fraktioner hver funktion fire unikke, spilbare klasser, og de alle kommer med en trio af særlige evner, der hjælper dem skiller sig ud. Mens der er nogle, der er åbenlyst bedre end resten, de alle har deres eget sted på slagmarken - fra High-skade Zombie All-Star (der kan sparke eksplosive zombier, bindestreg, og gyde tackle dummies) til helbredende Sunflower (der kan affyre stråler af sol lys, når hun ikke helbredende hendes allierede). Der er en god del af asymmetri til det så godt, at skabe en sjov dynamik mellem siderne og gør for kaotiske anfald. Det giver også sig selv til nogle balanceproblemer - held og lykke med at finde noget så kraftig som den one-hit-kill Chomper på zombie side. Seriøst, den fyr er en pik.

Disse otte klasser (og evnen til at tilpasse dem) er den mest overraskende dybe del af Garden Warfare, og tilføjer dybde til den ellers let shooter. Hver karakter har kosmetiske slots, der kan være udstyret med en række punkter, så du don solbriller, hjelme, facial hår, grydelapper, og andre tilfældige gear til at ændre din klasse udseende. Der er også helt forskellige figurer du kan låse op, at ikke kun helt eftersyn figurens udseende, men skifter deres play-stil så godt. Sure, omsnøring et skæg på Scientist er cool, men det er endnu mere spændende, når du kan få en helt ny karakter hud, der bytter sit våben for en telekinetiske delfin. Der er endda passive opgraderinger, der kan låses op så godt, hvilket gør for en enorm mængde af indhold til at opdage og masser af grunde til at fortsætte med at spille.

Ny kosmetisk gear, potteplanter, deployerbare zombier og andre emner findes via booster packs, som er købt med in-game valuta (ved lanceringen er der ikke nogen microtransactions). Ja, belønninger kunne teknisk set bare uddelte for vellykket leg, men låse dem bag booster packs gør dem betydeligt mere spændende. Det er et psykologisk trick, og det virker - I'd lyve for mig selv, hvis jeg ikke indrømme, at spille et par ekstra kampe bare for at få lidt dyrere pakke for at se, hvad der var indeni (i tilfælde du spekulerer, er det var et par planter, et par briller for soldaten, og en af ​​seks stykker, der er nødvendige for at låse en ny Sunflower huden).

Der er ikke noget banebrydende om Garden Warfare, men under det absurde præmissen der er en klog, poleret shooter med hjerte - også selvom det er holdt tilbage af balance problemer og manglende kort. Uanset om du har en halv snes venner, du ønsker at spille Gardens & amp; Kirkegårde med eller en lille gruppe til at male booster packs i Garden Ops, der er en masse at lide i Popcap første shooter. Wow, jeg virkelig ikke forvente at nogensinde skrive "Popcap første shooter" i en bedømmelse.