Spil Guider > videospil > alle video game > Metal Gear Solid V: The Phantom Pain anmeldelse

Metal Gear Solid V: The Phantom Pain anmeldelse

Metal Gear Solid V: The Phantom Pain åbning er spændende. Efter begivenhederne i Ground Zeroes hvor Big Boss aka Naked Snake, den legendariske helt, der opnået utrolige bedrifter i Metal Gear Solid 3, mister alt, hvad han har, og går i koma i 9 år, historien fortsætter i The Phantom Pain da han vågner op på et hospital i Cypern og alle helvede bryder løs. Det er en fantastisk åbning, der holder dig på kanten af ​​sædet. Som Big Boss undslipper på hospitalet, han opsøger hævn og for at det skal ske, han har brug for at opbygge en hær igen. Hans militære tilflugtssted Mor Base skal genopbygges.
Hideo Kojima, den kreative visionære bag disse spil, ønskede at skabe et koncept af 'fri infiltration ", hvor spillet giver spillerne masser af muligheder for at tackle en mission. TPP har en massiv åben verden, komplet med dag og nat cyklus. Det giver også spillerne en mulighed for at frigøre strejfe og gøre hvad de vil.
Spændingen ved at infiltrere en base uden nogen anstændig gear og komme ud at udfylde alle mål uden at blive opdaget er utroligt. De tidligere Metal Gear Solid spil var begrænset i deres rækkevidde, når det kommer til gameplay, men det hele ændringer med TPP. Der er mange måder at gennemføre en mission. Du kan enten gå i alle kanoner flammende, reoler op de taktiske headshots eller tage din tid, markere fjender og sørg ingen nogensinde vidste, du var der.
TPP er et stort spil, og vil tage dig omkring 50 timer at fuldføre de vigtigste missioner. Der er også Side Ops, som er valgfrie missioner, men supplerer de vigtigste missioner ved at øge dine taktiske muligheder for infiltration. Du kan udtrække en pashto oversætter, og dette vil gøre dig i stand til at afhøre soldater i marken, der taler det sprog, og få vigtige oplysninger om missionen eller føre dig til ressourcer spredt ud over hele spillet.
Du bør være bekendt med spillets mekanik hvis du har spillet Ground nuller. Kikkerten er parret til knappen R1, hvilket gør det virkelig nemt at markere fjender og se deres statistik. Det er også blevet udstyret med en Int Scope som giver dig mulighed for at høre soldater conversing langt væk og få nogle vigtige Intel. Den Fulton mekaniker kan du sende soldater, udstyr og ressourcer tilbage til Moder Base, og mens det ser helt fjollet, du spiller et Metal Gear Solid spil alligevel.
Historien i TPP er meget svag i forhold til den foregående MGS-spil. Mens det løser et stort plot hul, er spillet ikke få en ordentlig lukning og den slags ud til, at spillet var ufærdige. Der er en ufærdig mission i bonus disc af CE og ved at se, at det virkelig irriteret mig, at det ikke blev medtaget i hovedspillet. Men der er stadig en masse ting i TPP og det er værd at rydde alle de missioner for at se den sande slutning.
Være en cross-gen spil har afgjort påvirket den åbne verden aspekt, men det er stadig et smukt spil. Afghanistan er massiv og du senere tage op missioner i Afrika, som er fyldt med frodige grønne områder og ser fantastisk mens det regner. Der er mange muligheder for traversal. Du kan bruge dine venner ligesom D-hest eller D-Walker, kapre et køretøj eller bede om et køretøj forsyning dråbe. I nogle missioner du er faldet temmelig langt væk fra målet. Mens du bare kan køre til findes i videst du nødt til at gå, er det ikke anbefales.
Kommer til venner. Hver af dem supplerer din playstyle på forskellige måder. Hvis du ønsker at snige og være uopdaget, kan du vælge D-Dog, som vil markere alle fjender i kortet for dig, hvilket giver dig en massiv fordel. Du kan også befale ham til at dræbe eller lamme fjender, men det er ikke rigtig den vej at gå. Stille er en snigskytte, der vil rydde base på hendes egen. Bare giv hende en beroligende snigskytte med en suppressor og se ZZZ markeringer overalt.
Spillet også tilpasser sig din playstyle. Hvis du hele tiden holde beroligende folk ved at skyde dem i hovedet, forventer dem at have hjelme, der dækker hele deres ansigt, og det er meget vanskeligt at få en headshot efter det. Du kan dog, forstyrre hjelm forsyninger ved at sende dine bekæmpe hold på specifikke missioner. Det er her, Mother Base ledelse kommer i.
De fjender du trække al ender i Mother Base og i sidste ende slutte din hær. Du kan tildele dem til forskellige afdelinger som R & D, Support, Intel eller Medical Unit, afhængigt af deres færdigheder. Den kampenhed er den, der gør det muligt for dig at sende dine medarbejdere på udforskning missioner. De kan opdrage GMP (valuta), eller forskellige ressourcer som planter, brændstof, biologisk materiale osv
Du har brug for disse ressourcer til at opgradere din Moder Base. Der er 4 niveauer for hver afdeling, og det vil tage dig et stykke tid at opgradere dem alle. Ressourcer kan fået på mange måder som at udvinde beholdere, finde det i baser, eller bare almindelig gamle miner, som giver dig en vis mængde ressourcer efter en vis periode. Øge din R & U-personale niveau kan du udvikle nye våben og genstande og udvinding bestemte personer med kompetencer, siger, vil en bøssemager tillade dig at udvikle visse våben tidligere
På en måde, der gør Side Ops slags nødvendigt, hvis du ønsker. at se alt dette spil har at tilbyde. Dette spil er sat før begivenhederne i den oprindelige Metal Gear, hvor du infiltrere Outer Heaven som Solid Snake og tage ud Big Boss. Jeg var slags forventer noget lignende til at ske i dette spil, men slutningen var noget skuffende.
Egentlige gameplay er fantastisk. Det er en kombination af Splinter Cell og Far Cry 2, med traditionelle Metal Gear ting vævet sammen. Formlen er et hit, og du vil finde dig selv afhængige af gameplayet som din holde forløber gennem alle missioner. Spillet har også en anstændig soundtrack og du kan også finde kassettebånd i naturen og lytte til store 80'er sange, da spillet er sat i 1984.
Apropos kassettebånd, er størstedelen af ​​historien fortalt inden for de bånd, du komme efter at slå missionerne. Det er lidt ligesom Codec fra de tidligere spil, men ikke så påtrængende, hvilket betyder at du kan lytte til dem når du vil. Jeg personligt ville har foretrukket historien at blive fortalt via mellemsekvenser, fordi jeg er en stor fan af Kojima retning, og jeg har virkelig ikke noget imod cutscene overdosis i Metal Gear Solid 4.
Du kan også bygge en Forward Operating Base og som giver dig mulighed for at tilføje mere personale. Dette er den online komponent i spil, hvor man kan få invaderet af en anden spiller. Efter en vellykket infiltration du mister nogle personale og materialer. Du kan også returnere favor ved at infiltrere den person, der infiltrerede dig. Du kan også beslutte, hvor meget GMP du ønsker at forpligte sig til FOB og beslutte mængden af ​​personale og også tilpasse deres våben. Det er virkelig sjovt, når det fungerer, men Konami servere er forfærdelige lige nu, så jeg foretrækker kinda at spille offline
Metal Gear Solid V:. The Phantom Pain er en fantastisk stealth spil. Der er en høj replayability faktor her, og finjusteres gameplay gør det ikke en opgave at spille gennem alle missioner. Mens der er nogle fantastiske realtid cutscenes og en historie spænd mellem talrige missioner, er den tunge fortælling af de tidligere spil mangler. Personligt for mig er det en smule skuffende, men der er en masse mennesker, der absolut ville nyde mængden af ​​gameplay muligheder givet til dem.
På nogle måder TPP føles som et spil Kojima altid ønsket at gøre, men hans vision er blevet fortyndet grund af omstændigheder uden for hans kontrol. Selv med alle sine fejl, kan jeg mageligt sige, at det er den bedste stealth spil nogensinde er lavet, og hvis du er ny til serien, nu er et perfekt tidspunkt at hoppe i.