Spil Guider > videospil > alle video game > Anmeldelse: Thief 4 (Xbox One)

Anmeldelse: Thief 4 (Xbox One)

Efter sin løsladelse i 1998, Thief: The Dark Project
hurtigt vundet kritikerros for sin trodsighed af veletablerede video game konventioner. Rost for at understrege stealth løbet kamp og giver spillerne et valg i, hvordan man udfylder mål har serien blevet en skytshelgen for den moderne stealth spil, baner vejen for en hel spirende genre. En fuld ni år efter udgivelsen af ​​sin sidste post i serien, hvordan gør Thief
holde op i et marked nu oversvømmet med afledning? Thief
byder tilbagevenden Garrett Master Thief, bly karakter af de foregående tre rater. Efter en længere fravær efter et kup gået galt, Garrett vender tilbage til byen for at finde det under reglen om The Baron, en undertrykkende leder, hvis Watch vagter terrorisere og kontrollere borgerne og samtidig beskytte de velhavende overklasse. Som en pest fejer gaderne og revolution rører blandt mennesker, Garrett snart bliver viklet ind i en grim kamp om en mystisk sten, en meget efterspurgt energikilde ansvarlig for lukningen af ​​hans tidligere protegé. I en eksistens fyldt med grådighed og egoisme, hvor vil Garrett stå som byen omkring ham overdrages i kaos?

Thief
erfaring som mange fans ved, det er stort set uændret. Spillet sticks lukke sine stealth rødder, begrænser våben og nedslående direkte kamp; de få våben og redskaber til rådighed, er for det meste ikke-dødbringende karakter. En række specialbutikker pile støtte navigere højder eller afdæmpning vagter; flasker og glas kan kastes til at distrahere dem. En blackjack bruges til at slå NPC'ere mens en barberkniv og skruenøgle afvæbne fælder og åbne skjulte stier til leverandører under gaderne i The City. Fjender er gjort opmærksom på Garrett & rsquo; s tilstedeværelse af en række spor, reagere på skiftende skygger, tunge eller hurtige fodtrin, og ændringer i miljøet (som plyndret kasser eller manglende vagter). Fugle vil squawk på pludselige bevægelser og hunde vil reagere på hans duft og bark. Der er mange muligheder for at overvinde forhindringer, men unddragelse er værdsat frem for alt. En intuitiv magt kendt som Focus giver Garrett at fornemme lyskilder, skjulte fælder, høj værdi plyndre og aktive elementer i det nærliggende område. Som guld er fortjent og missioner gennemført, kan Focus evne point investeres for at modtage yderligere kvalifikationer, fra øgede sanser til øget sundhed og smidighed. Med en ny bevægelse kaldet & ldquo; swoop & rdquo ;, Garrett kan nu haste videre i en enkelt flydende bevægelse, flagrer med nok nåde og hastighed til at undgå opdagelse, selv i tæt kvartaler. Som spiller diskret navigerer de mange hustage i byen, lommetyveri borgere og snatching skjulte nipsgenstande, kan opgraderinger købes med Garrett & rsquo; s voksende stash af mønt, fra værktøjer til at fokusere evne peger på nipsgenstande, der giver øger og bonusser. Efter hver mission, skærmen lister in-game statistik, bemærke den tid, det tog at fuldføre det kapitel, hvor mange gange du dræbte, blev opdaget af, eller slået ud en vagt, og den procentdel af loot elementer indsamles blandt andet . Spilleren er tildelt titlen Ghost, opportunistisk, eller Predator baseret på deres tilgang, som afspejler hvis de valgte aggression, svig, eller en kombination af begge. Hvert kapitel kan afspilles for at forbedre det endelige resultat, som også spores af online leaderboards

Dette var min første erfaring med Thief
men jeg & rsquo;. Ve spillet mange af de spil det påvirket i de sidste femten år, herunder to, som det direkte inspireret: Dishonored
Mark of the Ninja
. Sidstnævnte var et godt udført påtage sig stealth konventioner fastlagt af Thief
, tilpasning til de følelser af 2D siderullende platform. Førstnævnte, der mere lignede en traditionel Thief
spil, jeg opgav efter kun fire timer. I & rsquo; d altid tilskrives dette til min overmætning med The Elder Scrolls: Skyrim
og hundredvis af timer I & rsquo; d brugt snigende rundt i huler fulde af Bandits, men måske min underbevidsthed vidste hvad min bevidsthed vil anerkende senere: stealth spil er på deres bedste i simpleste form. Ingen fancy doo-dads eller magiske kræfter, bare en let par lemmer og en finpudset følelse af intuition. Hvor Dishonored
mislykkedes, Thief
fortsætter med at opnå. På trods af brug af sine konventioner på tværs af mange AAA titler, spillet er stadig en udfordring. Den kedelige af kravlende forbi utallige væbnede fjender er langt opvejes af tilfredshed med held at trække det ud. Tæl dette som blandt de få spil, der formår at være sjov på grund af, ikke på trods af, dens sværhedsgrad. På andre områder, Thief
er mindre end perfekt. Jeg er skuffet over historien og manuskriptet. Et stort problem med stealth spil er, at der er få scenarier, der troværdigt retfærdiggøre spilleren & rsquo; s behov for konstant at undgå afsløring, og de situationer generelt er afhængige af tilstedeværelsen af ​​vagter. Det & rsquo; s ikke Thief
& rsquo; s skyld, men snarere, virkeligheden af ​​genren. Men kombineret med pest baggrundshistorie, de første par timer af Thief
føle en masse som Dishonored
og ærligt der & rsquo; s kun så meget banal vagt snakken og plage propaganda, at en pige kan tage . Det kunne måske være hvis ikke for afgrundsdyb dialog overset. Noget af det er så dårligt skrevet det & rsquo; s allerede blevet en punchline i min to-personers husstand: & ldquo; & lsquo; I & rsquo; ve aldrig set denne lås før. Der skal være en nøgle til at passe & rsquo;. & Rdquo; Andre scener skæmmet af hule, tvetydige linjer fjollet som selve historien. På den tekniske side, spillet er solid. I & rsquo; m meget tilfreds med følsomheden af ​​de analoge sticks på Xbox One-controlleren. Præcisionen er fejlfri og giver mulighed for upåklagelig kontrol. Fint krybende bag et sæt vagter, kæmper op på siden af ​​en bygning, og swooping ind i skyggen giver en selvstændig tilfreds gys. Den rumble funktion er også godt integreret, og meget nyttigt, når plukke låse eller søger efter loot kasser bag malerier. Samlet set Thief
er en stor spiller. De script fejl, mens irriterende, er tilgiveligt i lyset af de mange timers kvalitet gameplay. Det & rsquo; s ikke perfekt, men det & rsquo; s en fornøjelig udfordring, der vil gå ned som en af ​​de bedre spiloplevelser af 2014.

8.5 /10

< em> En kopi af spillet blev leveret af udgiveren med henblik på denne anmeldelse.