Spil Guider > videospil > alle video game > Primordia anmeldelse: A menneskelig historie i et menneske-mindre world

Primordia anmeldelse: A menneskelig historie i et menneske-mindre world

Primordia
har ingen mennesker, og alligevel formår at fortælle en meget menneskelig historie. Mens Mennesket er længe gået fra Jorden, har han efterladt et post-apokalyptisk rod med hans fingeraftryk over det. Robotterne, der har fundet Hans plads som ihændehavere af planeten er hans forvirrede børn, søger, eller på anden måde mangler formål. Der er en underliggende motiv her om generationer, der forsøger at kaste eller klamrer sig til arven fra deres forfædre, og det er ikke den eneste tema spillet flirter med lige længe nok til at få dig til at tænke.

En af disse fortabte sjæle er Horatio, den femte iteration af en robot, der husker ingen af ​​de foregående. Han afviser komplikation af nye stimuli, men foretrækker i stedet at leve med kun hans sarkastiske men klart elskede flydende droid Crispin for virksomhed, hans tid i flittigt studium af den mytiske Man. Dybest set, han er den typiske tilbageholdende helt, selvom det faktum, at han er lavet af metal gør give nogle nyhed.

Hans opfordring til handling kommer i form af en slibende fremmed, der bryder ind i hans luftskib hjem og stjæler hans mest værdifulde besiddelse: den energi kerne, der holder både ham og Crispin & ldquo; live & rdquo ;. Denne PC adventure spil er hovedsagelig en lang hente søgen, men med timevis af trin i mellem Horatio og hans mål. Som gameplayet bliver mere omfattende, at Horatio s stoisk beslutsomhed bare gøre, hvad det tager at få sit liv tilbage til den måde, det var begynder at trævle. Gameplayet og fortællingen er tæt parallelt, smart designet således at så tingene bliver mere kompliceret for Horatio, så også gøre tingene bliver mere kompliceret for dig.

Men begge aspekter starter simpelthen. Efter tyveriet, den første kendelse af dagen er en praktisk én: få generatoren kører så Horatio og Crispin kan genoplade deres batterier. Dette er naturligvis et spørgsmål om at søge de umiddelbare omgivelser for objekter, der kan anvendes alene eller kombineret med hinanden til at tjene specielle formål. Du lærer, hvordan standard adventure spil værktøjer implementeres: hvordan til at undersøge ting for en kort og ofte vittig beskrivelse fra Horatio, samle ting op, og få adgang til din beholdning til at undersøge disse ting eller bruge dem på andre ting i miljøet. Unikt for dette spil, du også lære, at du kan bruge Crispin på miljøet også, at sende ham til at flyve over til noget Horatio ikke kan nå. Når du har fundet ud af det grundlæggende, at løse disse typer af gåder er forfriskende nyskabende, og du vil ikke bruge nær så meget tid klikke tingene tilfældigt som du ville gøre i andre adventure spil.

Denne tutorial finder sted inden for rammerne af luftskibet og det omkringliggende område, og giver spilleren en chance for at komme til at kende parret isoleret før de sat ud i resten af ​​verden. Disse er veludviklet tegn, især for robotter, og deres samtale har reelle kemi. Det føles naturligt, også, og er en effektiv metode til redegørelsen; som de taler med hinanden spilleren lærer lidt om deres historie. Det er endda nyttigt, når Crispin & ndash; den chattier af parret & ndash; tænker højt, da han funderer over tingene, at spilleren måske har glemt.

Dette bliver langt mere handy når Horatio og Crispin forlade deres hjem og modregne for Metropol, hvor hovedparten af historien udvikler sig. Selvom formatet af spillet er det samme, med diskrete områder at udforske de nødvendige objekter til fremskridt, parret står mere varierede gåder, som de kommer tættere på deres mål. Snart efter at have forladt luftskibet du støder på en samtale puslespil, for eksempel, selv om det kan løses med trial and error med ingen straf. I Metropol du nødt til at skrive tekst til at manipulere en information kiosk, og det er både udfordrende og sjovt. Snart nok du vil finde dig selv en gang imellem at gøre notater, eller få adgang til data lagret i den samme enhed, som holder Horatio Kort.

Desværre, men måske ikke overraskende i en verden domineret af maskiner, en masse af de gåder involverer opdage og indtaste numeriske koder. Et særligt vilkårlig eksempel er, når du er sendt for at tale med en række robotter, der burde vide det mange-cifret kode, men hver eneste giver dig fragmenter, på grund af enten hukommelsestab eller praktisk stædighed. Pointen er at tilskynde spilleren til at omarrangere fragmenter (hvoraf nogle overlapper) og bruge logik til at arbejde den fulde kode, men du kan endda springe dette skridt ved at få en anden robot til at gøre det hårde arbejde for dig.
< p>

skriftligt giver let relief ved disse øjeblikke, som Crispin klokkespil i med en vittighed eller to om repetitive karakter af gåder, som spillet skrider frem, men det gør ikke helt gøre op for, hvordan tvang disse ting kan føle, ligesom når Horatio uforklarligt kender forskellen mellem en streng af cifre, er en del af den særlige kode, de leder efter, og en, der ikke. Humoren er et stærkt aktiv i almindelighed, men afbalancere Horatio s gnaven modvilje. Hvis du er opmærksom, vil du fange masser af kulturelle referencer & ndash; ligesom når en erhvervsdrivende robot (tilbøjelige til at give vage beskrivelser for de elementer, han vil acceptere for udveksling) siger, at han vil handle en vand chip til en G.E.C.K. & Ndash; der er sikker på at få dig til at smile.

Disse øjeblikke bliver særligt dyrebar mod slutningen af ​​spillet, når historien tager en mørkere drejning. Slutningen er langt dybere end man kunne forvente efter en rejse præget med komiske vittigheder, og selv giver spilleren med en kompleks valg at gøre. Ikke alene denne øjeblik kombinere med de få andre valg spredt over hele spillet til at tilskynde til en replay eller to, men det er også det punkt, hvor det rammer dig, at skabere har formået at gøre dig bekymre sig om de følelser og ønsker en maskine. Og det alene er nok til at anbefale dette spil.

8 ud af 10

Primordia blev udviklet af Wormwood Studios og udgivet af Wadjet Eye Games. Det blev udgivet den 5. december på MSRP på $ 9,99. En kopi blev leveret af udgiveren med henblik på revision.