Spil Guider > videospil > alle video game > Anmeldelse: The Vanishing of Ethan Carter

Anmeldelse: The Vanishing of Ethan Carter

Nogle gange, en idé, der går ind i skabelsen af ​​et spil kan være en dårlig en. Det gør ikke & rsquo; t betyde spillet eller historien det & rsquo; s forsøger at fortælle nødvendigvis dårlig, men det betyder spillet fejler i sin udførelse. The Vanishing of Ethan Carter
er et af de spil.
En forfatter fortalte mig engang, at penning spil er mere kompliceret end bøger eller film, fordi de & rsquo; re stadig forsøger at finde ud af at skrive spil. Ethan Carter kan tjene som en plakat barn for denne kamp, ​​fordi dens historie er meget interessant, men hvordan det & rsquo; s fortalt i spillet er helt forkert. Det & rsquo; s vanskeligt at forklare, hvorfor i detaljer uden at ødelægge det, men hovedsagelig det har samme centrale spørgsmål, der gået hjem havde: du & rsquo; re at spille en karakter, der er at se en anden & rsquo; s historie. I modsætning til gået hjem
, men du aren & rsquo; t selv en Offscreen karakter i Ethan Carter
. I gået hjem
du var den søster, som gik bort; i Ethan Carter
ingen af, hvad der sker virkelig har noget at gøre med dig. Der er en modsætning mellem spilleren og historien.
Alligevel Ethan Carter
er en engagerende oplevelse for et stykke tid, før du får styr på, hvad slags spil det er. Det & rsquo; s a & ldquo; gå simulator & rdquo; og en klassisk #notagame, men det & rsquo; s også et mysterium - et barn ved navn Ethan Carter er forsvundet, og du & rsquo; re her for at finde ham /regne ud, hvad der skete med ham. Dit job er at udforske verden på udkig efter spor, a la LA Noire eller Myrdet: Soul Suspect, for at få mening ud af, hvad & rsquo; der foregår. Og dette er overbevisende i starten, men det & rsquo; s når den forstand making sker, at revnerne er udsat for.
Ethan Carter
isn & rsquo; t indhold med at lade dig gøre det benarbejde; Det skal give den faktiske tekst så godt. Det & rsquo; s ikke en sand undersøgelse fortælling i den forstand, at spillerne undersøge et gerningssted og derefter foretage et skøn om, hvad der skete, før alt er afsløret i slutningen. Når spillerne udfylde alle de efterforskningsskridt til en bestemt scene, de game lige op skildrer begivenhederne, som de opstod.
Som flere scener fremgik, jo mindre dragende oplevelsen blev. Når spillet begyndte, jeg aldrig spurtede overalt, men med den tid, det var over jeg kørte konstant. Jeg gik fra iblødsætning i oplevelsen til at forsøge til & ldquo; slå det & rdquo; fordi oplevelsen i stigende grad mistet sin glans jo mere jeg udforsket, og jo mere jeg afsløret mysteriet.
Jo mere jeg lærte om adfærd på af Red Creek Valley, jo mere jeg indså jeg var sousy detektiv, der dukker op på slutningen af ​​hver noir film til hjælpeløst ryste på hovedet på blodbad. Det & rsquo; s ikke en god rolle for hovedpersonen i et videospil.
Spørgsmålet er enkelt af struktur: du & rsquo; re at spille rammekonstruktion af denne historie og visning hvad der sker efter. I modsætning til i en film eller en roman, hvor disse separate fortællinger ville være på lige fod med hensyn til seeren forbrug indtil de til sidst kommer sammen, en historie som denne gør ikke & rsquo; t arbejde i et spil, hvor du kun spille rammen. Ethan Carter
mangler narrative lighed.
Spillets slutning passer for rammerne af sin historie, men det føles som en komplet forræderi af spillet spilleren erfaringer.
Alligevel er der stumper og stykker ud af kontekst, der er underholdende og endda rørende. Bortset fra de efterforskningsmæssige scener der er flere gåder og ledetråde spredt rundt, der indikerer en mere overbevisende og barebones oplevelse uden at være alt for stump.
At & rsquo; s ironien i The Vanishing of Ethan Carter
i en nøddeskal. Når du starter op i spillet, det erklærer, at det & ldquo; er en fortælling oplevelse, der ikke holder din hånd, & rdquo; men at & rsquo; s sandt kun af sine mekanikere. Narrativt det holder din hånd så stramt, at når det var over jeg måtte vente et par minutter for at føle at vende tilbage.
5 ud af 10
The Vanishing of Ethan Carter blev udviklet og udgivet af astronauterne. Det blev udgivet den 25. september 2014 og er tilgængelig på PC for $ 19,99. En kopi af spillet blev leveret af udgiveren for denne anmeldelse.