Spil Guider > pc spil > alle pc > Anmeldelse: Kirby Triple Deluxe

Anmeldelse: Kirby Triple Deluxe

Anmeldelse:. Kirby Triple Deluxe

Ahh, Kirby

Kirbys Dream Land,
vej tilbage på Game Boy, var det første spil jeg nogensinde har købt til mig selv. Jeg plejede at sidde ned og spille det fra start til slut i et møde, igen og igen. Spillet har en særlig plads i mit hjerte, som gør sit skumfidus hovedperson. Tre år efter Kirby Mass Attack
Kirby eventyr
, den lille fyr er tilbage for nogle mere slik-belagt platformspil i Kirby Triple Deluxe
.

historien om Triple Deluxe
er simpelt: Kirby er hurtigt i søvn i sit hus i Dream Land, når en magisk frø falder fra himlen og lander i nærheden. Ud af det vokser et gigantisk beanstalk - undskyld, Dreamstalk - hvilket spidser op Kirby hus, kun for ham at vågne op i den flydende land Floralia. Undervejs, Kirbys ærkefjende kong Dedede har også hans slot hjemstedsfordrevne og kidnappet af en form for flyvende edderkop-person. Dybest set er det hele et spinkelt smule begrundelse for Kirby at gå adventuring på helt nye niveauer, og det er virkelig alt hvad du behøver.

Spillet er smuk, og byder på en unik Kirby
twist på den fluffy visuals, der er blevet kendetegnende for Nintendo ejendomme for nylig. Hvert niveau er levende og indbydende, der spænder fra skove til cloudscapes, gamle grave til mørke slotte. Hvert område ser tydelig og detaljeret, med en reel følelse af progression af humør som du bevæger dig igennem. Den ledsagende musik har masser af remixes og repriser fra tidligere spil i serien, som normalt forladt mig aflytning mine tæer sammen som jeg spillede. Jeg vil udfordre enhver til at spille dette spil igennem, og ikke gå væk uden mindst én melodi indlejret DIN deres hoved.

Gameplay selv er primært standard Kirby
layout. Spillet er heldigvis stadig en flad-fly platformspil, men har kunstfærdigt gjort overgangen fra 2D til 2.5D. Du vil finde dig selv at løbe, hoppe og svævende din vej, som du ville forvente at, alt imens æder dine omgivelser for at få adgang til nye og spændende kopi evner. Den store ændring til formlen er den flerlagede format af niveauerne.

Spredt i hele hvert niveau er stjerne løfteraketter. Forskel fra de sædvanlige chubby Kirby
stjerner, de vil bevæge dig fra forgrund til baggrund og omvendt. Dette tilføjer en virkelig interessant dynamik til de niveauer, som mens du er begrænset til ét lag ad gangen, fjender og farer ofte bevæge sig mellem dem. Det er en smart måde at skubbe 3DS 'stereoskopisk 3D-funktionalitet som en levedygtig valg uden at gå ned ukloge rute flytte Kirby i et fuldt 3D-miljø. At vælge ikke at bruge 3D vil ikke sætte dig på en ulempe, da overgangene er klare selv i 2D. Nogle af de hårdere forhindringer - såsom en meteorregn - hjælpsomt farve de farer på dit layer lidt anderledes, så du kan få øje på dem

Evnen til at se begge lag af niveauet tillader også. du et niveau af strategi og præ-planlægning, der giver dig mulighed for at føle sig helt klog om din spillestil. De lag-shift stjerner ofte bevæge dig frem og tilbage langs det niveau i stedet for direkte til modværdien af ​​din nuværende stedet, så du vil ofte se dele af, hvad der er foran dig, når du får der. Mange niveauer også Zigzag venstre mod højre og højre mod venstre, så du tager de placeringer af fjender, samlerobjekter og sundhed boost poster. Samspillet fremhæves også i puslespil sektioner, hvor du kan påvirke et lag fra den anden, såsom niveauer, hvor du kan bruge missiler til at blæse væk sten i vejen for en dør eller et element på den modsatte lag. Boss støder også udnytte den dybde, flere lag tillader, at flytte mellem dem for at skabe mere komplekse scenarier end de tidligere spil.

Oven i alt dette er der fem nye kopi evner til at eksperimentere med, herunder Cirkus (en adræt sæt af bevægelser med en klovn tema), Archer (god til at holde din afstand), Bell (en musikalsk sæt af bevægelser med brede angreb og en tæller blok flytte), Beetle (med unikke flyvning evner og et horn til at spidde fjender) og Hypernova. Den sidste evne er en anden stor forandring for spillet væsentlige super kraftoverførsel hvor meget Kirby sucks -. Ironisk nok gør ham langt mere fantastisk

Aktiveres ved at spise en særlig Miracle Fruit, der vokser i bestemte steder, Hypernova skubber Kirby s inhalerer evner til elleve, så du kan spise næsten alt på skærmen på én gang som en cyklon-lignende vortex formularer fra hans mund. Fjender, blokke, endda hele træer vil blive rykket op med rode for at fodre regnbuen-glødende Hypernova Kirby som du bevæger dig gennem dele af spil designet specielt til denne mekaniker. Disse er ofte et højdepunkt, da de skubber spillet i nye retninger - Kirby kan manipulere ødelægger bolde, magt hoverboats, forårsager udbredt skovrydning og klare vejr farer med den største lethed. Ved den tid, du får mod slutningen af ​​spillet, vil du opdage, at støde et niveau hvis portræt funktioner Hypernova Kirby vil øjeblikkeligt sætte et smil på dit ansigt.

Sammen med kamp og platformspil, niveauer er oversået med samlerobjekt Sunstones - som låser boss-kampe for et givet antal, og bonus niveauer for at indsamle alle Sunstones i en verden - og nøgleringe, som byder figurer og scener fra hele seriens historie. Selv om disse nøgleringe ikke rigtig gøre noget, de gør besætte et galleri, der giver dig mulighed for at se tilbage kærligt på kunst fra tidligere spil. StreetPassing andre spillere vil også låse forbedrede power-ups i niveauer og specielle StreetPass kun nøgleringe, et must for enhver collectaholic.

Kortet indeholder også yderligere minispil såsom en rytme spil med kong Dedede (ikke sjovt) og en pseudo-Smash Brothers spil kaldet Kirby Fighters
med et udvalg af Kirbys kopi evner for op til fire spillere (meget sjovt!). Ekstra indhold låses op efter endt Story Mode, men jeg vil ikke ødelægge det for nogen.

Så vidt tilbagevendende franchise går, Kirby Triple Deluxe