Spil Guider > pc spil > alle pc > Anmeldelse: Etrian Odyssey Untold: The Millenium Girl

Anmeldelse: Etrian Odyssey Untold: The Millenium Girl

Review: Etrian Odyssey Untold: The Millenium Girl

jeg aldrig forventet at nyde Etrian Odyssey Untold: Millennium Girl
som normalt, JRPGs bare ikke for mig. Jeg hverken har tid eller tålmodighed til at vade gennem deres 50+ timers kampagner, endeløse menuer og, oftere end ikke, middelmådige historier. Men en mærkelig ting skete, da jeg spillede The Millennium pige
: Jeg havde en masse sjov

Det er ikke til at sige de klassiske JRPG kommmenterer ikke er til stede, og tegnede sig for - fordi de helt sikkert. er - det er mere til det punkt, at den faktiske afspilning af spillet var godt nok til at forårsage mig til at glemme alt om de dele, jeg ikke pleje. Jeg er ikke benægte, at det er en mærkelig måde at spille og nyde et spil, men i The Millennium Girl
, det hele er ikke lig med summen af ​​de enkelte dele. Du kan nemt spille dette spil tage til efterretning så meget eller så lidt af de uvedkommende aktiviteter, som du vil og stadig komme væk med en positiv oplevelse.

The Millenium Girl
er på sit mest grundlæggende en første person, fangekælder kravle RPG. Klassisk turbaseret kampene bryder op dungeon udforskning med både tilfældige møder og synlige fjender forsøger at spise dig. Mens udforske dungeons den øverste skærm 3DS viser den første person perspektiv, mens touchscreen indeholder kortet. Kun, er der ingen kort i første omgang. En del af det sjove ved at være en opdagelsesrejsende kortlægger dine omgivelser, så ved hjælp af en kombination af linjer og ikoner er du også forpligtet til at kortlægge hver etage af fangehullet.

I første omgang jeg var bekymret dette ville blive trættende, men overraskende er det en af ​​de mest vanedannende og sjove kvaliteter af spillet. Det fungerer også en vigtig funktion i at placeret i fangehullet er særlige områder såsom en soldat, der helt vil genoprette din fest, genveje mellem korridorer, minedrift pletter og mere. Ved at bemærke disse ned på dit kort har du nem reference senere, når du har brug for det.

Når en hel etage er blevet kortlagt du låse op "gulv hoppe", som er dybest set hurtig rejse. I stedet for at skulle gå hele vejen tilbage til trappen op eller ned til den forrige sal kan du bare trykke på ikonet og transporteres der med det samme. Jeg gjorde hyppige brug af funktionen, når jeg låst det på grund af behovet for at helbrede mit parti og hvile. Du kan kun overleve i fangehullerne, så længe dine leverancer holde ud, så du bliver nødt til at holde et vågent øje med tingene. Prøv og bo i fangehullet for længe, ​​og du vil sandsynligvis ramme en game over skærmen, når du løber tør for helende elementer og magi.

Det er ganske den fine balancegang, og når du er ned til din sidste to partimedlemmer med meget lidt sundhed, noget gulv hoppe evne og en meget, meget lang gåtur tilbage til trappen. Dine nerver - ligesom mine - vil blive skudt på det tidspunkt. Når du gør det igen i et stykke, det er alle de mere tilfredsstillende.

Som nævnt kampe er typisk JRPG turbaserede billetpris. For varigheden af ​​spillet, vil du være mest styre det samme parti af fem tegn. Hver passer ind typiske RPG arketyper: tanken, magi, healer, overfald og varierede angreb. Hver karakter klasse kan ændres, men det er virkelig unødvendigt, så jeg aldrig pillet med det meget. Standardindstillingerne klasser og evner er velafbalanceret nok, at alt hvad du virkelig skal gøre er opgradere statistik og evner, som du niveau op.

De mere meningsfulde ændringer figurs statistik kommer fra udstyre nyt og bedre udstyr. Som du udforske hver fangekælder og besejre fjender du vil akkumulere droppet plyndre. Når tilbage i centrale hub område, kan din loot sælges til den lokale købmand, der vil betale dig og håndværk nye våben, rustninger og genstande. Jo mere du udforske, kan bedre dit udstyr være. Det er en velsmagende gameplay løkke, der havde mig ivrigt på vej tilbage ind i dungeons bare for at se, hvad jeg ville låse op næste

For at besejre spillets mere vanskelige fjender -. Eftersynkroniseret fjender - du bliver nødt til at være på din bedste og transporterer det bedste udstyr. Fjender er utrolig hård med spillet endnu aktivt advarer dig mod kæmper nogle af dem, indtil du er et højere niveau. Fjender, i modsætning til standard fjender, er ikke tilfældige møder og vises på kortskærmen. Den normalt bevæger sig i et forudsigeligt mønster, og kan undgås, hvis du kan træne deres næste træk. Slå en giver nogle alvorlige belønninger selv. Det er klassisk risiko versus belønning, som opsummerer The Millennium Girl
samlet.

Uden for dungeons er centrum by, der omfatter en række forskellige steder, der tilbyder forskellige tjenester som en kro for hvile, en butik, en pub for at erhverve side-quests, en guild hall for de vigtigste missioner og så videre. Når du ikke udforske en fangekælder, spillet bliver helt menu og tekst tung. Det vokser trættende efter et stykke tid, især hvis du ikke er investeret i den temmelig svag historie. Jeg befandt mig hastigt springe mest dialog som en masse af det var unødvendigt. Jeg fulgte de store plot point gennem det kriminelt begrænset antal anime stil cutscenes. Seriøst, disse animerede sekvenser er et højdepunkt og overhalede kun af Professor Layton
på 3DS.

Hvis du har nogen interesse i historien, så du kan spille spillet i Classic-tilstand, som gør væk med meget af den narrative og lader dig komme ned til Nitty gritty at udforske, kortlægning og kæmper. Story mode synes designet til at indvarsle nye fans, der kan blive overvældet af den hårde JRPG karakter af The Millennium Girl
, men det virkelig ikke tilføje meget værdi. Uanset hvad, gameplayet forbliver identiske, og det er den bedste del alligevel.

3DS er blevet oversvømmet med fantastiske spil i de sidste 12 måneder, og mens jeg ikke ville gå så langt som til at sætte Etrian Odyssey Untold: The Millennium Girl
i samme tier, det er helt sikkert en solid erfaring værd at spille for JRPG fans. Heck, vil JRPG fans ikke engang brug for min anbefaling; de vil allerede har købt det, og spillet det i flere timer, så kan jeg forstå på det tidspunkt denne anmeldelse offentliggøres. Hvis du ikke er en fan af masser og masser af tekst og JRPGs så dette er virkelig ikke for dig, men hvis du er nysgerrig er der en demo på eShop, som lader dig eksportere dine gemme data til det fulde spil. Tjek det ud og finde dig selv at have en overraskende god tid som mig.

Anmeldelse