Spil Guider > videospil > alle video game > 'Disney Epic Mickey' anmeldelse

'Disney Epic Mickey' anmeldelse

Den sidste store konsol frigivelse af 2010, Disney Epic Mickey
ankommer bærer en række bemærkelsesværdige forskelle. Det er det første spil fra legendariske spildesigner Warren Spector s Junction punkt Studios, et flagskib titel til udgiveren Disney Interactive Entertainment, og en genindførelse til en af ​​de mest populære og indflydelsesrige figurer i historien om amerikansk populærkultur. I betragtning af den vægt forventninger, der omgiver den, hvordan gør Disney Epic Mickey
billetpris? Læs videre for Spil Rant s
hele anmeldelsen.

Disney Epic Mickey
er angiveligt et 3D platformspil, selvom denne definition ikke rigtig gøre spillet retfærdighed. Det er også en 2D platformspil, og længere erhverver vis rolle spiller konventioner, som det skrider frem. Det omfatter en moral-system, og de fleste opgaver i spillet har mere end én løsning, der tjener til at give Disney Epic Mickey
reelle dybde, og er med til at løfte spillet over sine fejl.

Spillet handler om historie Disney animation, tydeligst i 2D niveauer, der betaler kærlige hyldest til Mickeys film fortid. Disse dukker op med jævne mellemrum i løbet af eventyret, og tjener som passager fra en 3D-området til en anden. Bevægelsen og æstetik Disneys tidligste tegnefilm er vidunderligt godt genskabt, og det store fremmedhed af deres visuelle stil er slående. Disse stadier er ofte meget enkel at navigere, og kræver kun, at spillere gør det fra den ene side til den anden. Men som med næsten alle facetter af spillet, er der bivirkninger mål for spillere, der ønsker at forfølge dem - i dette tilfælde, indsamling skjulte film dunke, der låser op for bonusser (herunder to fuld længde tegnefilm), når Mickey sidst når spillets hub-verden, Mean Street.

dog vil spillerne nødt til at investere timer i spillet, før at gøre det så langt. Epic Mickey 's
åbning etaper er de mindst interessante dele af spillet, og kan afskrække erfarne spillere fra at fortsætte. De er alt for let, lavet næsten komisk så af den konstante hånd, der holder fra Mickeys gremlin sidekick, Gus. Hvert mål er udtrykkeligt præciseret, spelt ud igen som hvert skridt mod dens afslutning er udført, og derefter regummieres. Spillere bliver nødt til at gøre betydelige fremskridt før Gus lægger ud på de intrusively over-gjort hints. Alligevel de tidlige stadier tjene til at introducere spillets mekanik, herunder maling og fortynder.

Micky er kommet til Wasteland, en alternativ virkelighed Disneyland fuld af glemte figurer, med en magisk pensel stand til at afgive både maling og fortynder. Maling kan udfylde manglende dele af objekter, og kan bruges til at slå nogle fjender til allierede. Fortynder, på den anden side, kan slette nogle ting i Wasteland, og kan opløse fjender. Mickey beslutninger om at ordne ting med maling eller ødelægge dem med tyndere, og om at omdanne fjender eller tilintetgøre dem, har en indvirkning på, hvordan beboerne i Wasteland reagere på ham. Det er en simpel moral system, der udspiller sig konstant.

Efter gennemkører de lange, kedelige indledende faser af spillet, Mickey sidst når Mean Street og tingene begynder at samle op. Mean Street er en genskabelse af Disneyland Main Street, og fra dette punkt fremad, er spillet så meget en fejring af Onkel Walts forlystelsespark, da det er hans figurer. Faktisk vil spillere, der aldrig har gjort turen til Anaheim glip af utallige henvisninger i spillet, fra indretning af Ice Cream Shop til den måde, at de Bog Nemme stadier ikke ligner bare New Orleans Square i Disneyland, men specielt udsigten fra Blue Bayou Restaurant inde i Pirates of the Caribbean
attraktion.

Først Mickey når Mean Street gøre spillets RPG-elementer kommer i forgrunden, og selvom de er næsten udelukkende valgfri og stort set spiller ud som hente quests, de bringer en masse liv i sagen. Mickey kan vælge at hjælpe borgerne i Mean Street og dets forbundne verdener med detektivarbejde, kage bagning, og mere. Mange quests kan afsluttes næsten øjeblikkeligt, andre vil forbruge meget af resten af ​​spillet, og kræve, at Mickey rejse frem og tilbage mellem forskellige zoner, nogle gange flere gange.

Det er også her, at malingen og tyndere mekanik begynder skal udnyttes bedre. Tidligere i spillet, at de grundlæggende anvendes som tilbehør til platformspil, men når Mickey rejser til OsTown, den første af Mean Streets tilsluttede verdener, udtynding omgivelserne til at finde skjulte mål eller genoprette den med maling bliver vigtigt, og forbliver så for resten af ​​erfaringerne.

fra nu af, spillet bliver bedre og bedre, med tættere etaper og langt flere sidemissioner for spillere at opdage. Når alt coalesces, som med en herlig boss kamp mod en animitronic Captain Hook, Disney Epic Mickey
er lige af et spil i år. Kampen udnytter alt, hvad der er godt om spillet: Mickey kan vælge, om du lige op kæmpe robot Krog på dækket et stort og smukt detaljeret sejlskib, eller at kravle gennem en labyrint af sejl, maleri og udtynding, da han går til at skabe en vej mod den fængslede Sprite (Tinkerbell, selvom hun aldrig er opkaldt), som vil vende tilbage med Pete (nej, ikke Peter) Pan og overvinde Hook.

spillet stort set fastholder sin momentum for resten af ​​sit frikvarter, selvom tegnet ud end sekvenser, fyldt med billige øjeblikkelige dødsfald, tage noget af glansen af ​​oplevelsen. Alligevel slutter filmen, der er skræddersyet til de valg Mickey gør og sidemissioner, han afslutter i løbet af spillet, er en stor belønning for spillere, der er færdig med Epic Mickey
lange søgen.

Desværre , oplevelsen er skæmmet af nogle daterede designvalg og især ved en virkelig dårlig kamera. Inden for en given verden, kan Mickey gives en søgen, der tager, siger, fire trin til at fuldføre. Ofte hvis Mickey fuldender tre af disse trin, men så dør, må han starte hele processen forfra, som føles især arkaisk. Andre gange kan spillerne snuble på sekundære veje, kun for at finde de i sidste ende fører ingen steder nyttig. Men ikke noget problem i spillet er så besværlig som kameraet.

Disney Epic Mickey
ofte beder spillerne til at navigere platforme og afsatser flinkt, at de ikke falder i et hul af tyndere og omkomme. Desværre, spillets kamera ofte resolut nægter at være placeret på en sådan måde, at spillerne kan se, hvor de skal hoppe. Kamera styring er tildelt til Wii Remote digitale pad, og spillerne bliver nødt til at vænne sig til at justere det hele tiden, hvis de håber at afslutte spillet. I sidste halvdel af spillet, da Mickey står fjender, der skal kæmpede, vil spillerne jævnligt finde sig oversprøjtede med Nunchuck analoge stick, der sigter med markøren af ​​Wii Remote, og justere kameraet med den digitale pad samtidigt. Det er ubehageligt og upræcis, og for nogle spillere kan vise sig at være helt uhåndterlig. Det er svært at overvurdere, hvad en skadelig indvirkning Epic Mickey
kamera har på spillet. Det er en stor fejl, der simpelthen ikke kan ignoreres.

Andre tekniske aspekter af produktionen billetpris bedre. Scoren, for eksempel, er simpelthen vidunderligt - blandt de bedste af alle spil i år. Fuldt filmisk, med mindeværdige melodier og temaer, perfekt egnet til skærmen handling, mens subtilt styrke melankolske understrømme spillets historie, Disney Epic Mickey
score er mesterlig.

Grafisk er spillet er for det meste en succes . Geometri og tekstur detalje er fantastisk, og spillet gør et fantastisk stykke arbejde med at genskabe Disneys flade figurer i tre dimensioner. I en flot finish, er Mickey selv tegnet, så hans ikoniske silhuet - en stor og to små cirkler - er synlig uanset vinklen, han ses fra. De dele af Disneyland genskabt for spillet er kloge, kærlige abstraktioner af deres virkelige verden inkarnationer, og låne en håndgribelig følelse af sted til spillets lokationer. Desværre, for meget af spillet er draperet i en nusset farve palle, der anvendes til at foreslå forfald Wasteland, der frarøver Epic Mickey 's
grafik af realisme.

På trods af sine mangler, Disney Epic Mickey
stadig værd at anbefale. Kameraet er en væsentlig hindring, og spillet er langsom til at ramme sin skridtlængde, men når det er bedst, det er en fantasifuld, engagerende titel, der kombinerer en række genrer i en frisk, og overraskende påvirker oplevelse.