'Stacking' anmeldelse

Spil Rant Sebastian Gaweda anmeldelser Stacking

Double Fine er kendt for at være original, så på nogle måder Stacking
bør ikke komme som en overraskelse for fans af udvikleren. Spillet er unikt og indtagende -.. Med den samme unikke udvikling som tidligere Double Fine Productions

Selvom det egentlige spørgsmål er, ligesom mange af Double Fine hidtidige kreationer, uanset om dette quirky adventure spil er dømt til ubemærkethed

i Stacking
spillere styrer Charlie Blackmore, den mindste matryoshka (russisk indlejring) dukke i verden. Stacking
begynder, når Charlie far får et nyt job arbejder for Baron som Master Skorstensfejeren på hans nyeste virksomhed. Efter et par uger, forsvinder hans far og Charlies familie er tvunget til at sælge alle deres ejendele. For at gøre tingene værre hans brødre og søstre er tvunget ind i arbejdsstyrken for at betale sin families gæld.

Som tiden går, et brev fra en af ​​Charlies brødre informerer ham om, at hans søskende er blevet tvunget ind i slavearbejde og er i brug redning. Have et hjerte tre gange sin størrelse, og lige så meget mod, Charlie sætter sig for at redde sin familie fra The Baron.

Den første ting spillere vil bemærke ,
i typisk Double Fine mode, er, at Stacking
har stil. Spillet er sat i 1930'erne stumfilm æra og alt i spillet er i overensstemmelse med denne periode. Alle cut-scener er fortalt med Diorama sæt bruges som en scene, og al dialog "talt" i ægte stumfilm stil gennem brug af titelkort. Charlies omgivende er befolket med virkelige verden miniature elementer: kufferter er lavet af matchstick kasser, indlæg er lavet af syning pins, og speared oliven kuld niveauer, som dekorative planter

Charlies lille størrelse gør det nemt for alle i verden til at afskedige ham. , men hans lille statur er også hans største styrke. Med evnen til at stable ind i enhver dukke, en størrelse større end han er, Charlie får adgang til de evner af de andre dukker der bebor verden. Fra te tid til farting, til selv at spille tag, evner varierer meget, og, for det meste, er en masse sjov at udnytte. Charlie bruger disse evner til at fuldføre hvert niveau forskellige udfordringer -., Som er nødvendige for at flytte historien fremad

En af de bedre funktioner i Stacking er evnen til at kombinere et par dukke evner. For eksempel, for at fuldføre en af ​​spillets senere udfordringer, spilleren skal få en vagt syg. En af løsningerne indebærer dousing vagten i vand med én dukke, og sprængning ham med kold luft ved hjælp en anden. Desværre er dette også et sted, hvor Stacking falder kort. Antallet af evner, der kan kombineres er ret få og der er ikke nogen kombinationer, der involverer mere end to dukker. Det ville have været rart at have dette tage en mere fremtrædende rolle i spillet.

Ud over udfordringer, spillet opgaver spillere med to valgfrie mål, ikke afgørende for at fuldføre historien, men der kræves til 100% færdiggørelse.

den første funktion har at gøre med at finde alle spillets "unik" dukker. Unikke dukker er en af ​​en slags, og som regel har eksklusive evner. Ganske ofte, disse evner er nøglen til at finde alternative løsninger for udfordringer, eller udfylde alle Hi-Jinks i et niveau (mere om Hi-Jinks i et minut). Disse dukker til at give spillet personlighed og en masse af de unikke dukker er mindeværdige - det er indlysende en masse omsorg blev sat til at give hver enkelt en unik formål. At finde dem alle er måske ikke svært, men det kræver en smule klog tænkning, fordi nogle behov for at blive lokket, før du kan stable ind i dem.

Den anden funktion udfordrer spillerne til at fuldføre "Hi-Jinks." Hi-Jinks er skjulte mål, der er opfyldt, når spilleren fuldfører en bestemt handling. Som et eksempel, i det andet niveau af spillet spilleren gives adgang til en dukke, der kan smække andre dukker. Slapping andre dukker udløser Hi-Jinks alarm, og når spilleren har slået nok dukker, at Hi-Jinks kravet opfyldes. I sidste ende, Hi-Jinks er den sjoveste del af Stacking
fordi det belønner spillerne for at forstyrre livet for de andre dukker i opfindsomme måder.

Player-fremskridt også spores på en interessant måde. Bortset fra en færdiggørelse tæller, spillerens rejser, samt opdaget dukker, er chronicled af Levi, en hobo Charlie bliver venner med tidligt i spillet. Levi tilføjer disse resultater til Charlies skjulested i form af malerier og sin egen gengivelse af dukkerne Charlie møder. Hvorfor denne hobo er så ivrig efter at hjælpe unge Charlie Blackmore er aldrig udforsket - og sandsynligvis det bedste. Dette er en anden måde spillet vakler, da dette rum tjener noget formål ud over kosmetisk chronicling hvad startmenuen allerede gør.

Nogen forventer en udfordring fra Stacking
vil sandsynligvis blive skuffet. Spillets sværhedsgrad er fast indstillet til let, og mens et hint system hjælper spillerne finde alternative løsninger på spillets udfordringer, kunne det have gjort uden den. Slå spillet skal tage omkring fire til fem timer - og tjene 100% færdiggørelse vil sandsynligvis tage yderligere to eller tre mere

Spillets primære konstruktionsfejl kommer i form af en til tider nervøse kamera, bugs og lidt klodset kontroller. . Hurtigt stabling ind og ud af dukkerne kan få kameraet til at blive placeret på en måde, der gjorde det umuligt at se Charlies dukke stak. Imens én fejl tilladt stabling ind i et område, der var umuligt at stable ud af.

Den kontrol, mens stram de fleste af de gange, kan være klodset som dukkerne synes at bevæge sig ud, godt, dukker. Hvorvidt dette var tilsigtet er ingen tvivl om et punkt for debat, men resultatet er undertiden svært ved at positionere Charlie korrekt til opgaven ved hånden.

Mens Double Fine endnu engang har overgået sig selv ved at skabe en unik og engagerende oplevelse, Stacking
stadig føles som om det kunne have været meget bedre. Spillet går i en flash, og det er mest fordi det ikke giver nogen reel udfordring. Det er helt klart, at de ønskede at markedsføre dette spil til børn, men alligevel, vil børn over en alder af syv sandsynligvis finde lidt udfordring her. For alle potentialet spillet havde, i præmissen, dets gennemførelse fokuseret for meget på kunsten at stabling, og efterfølgende gik glip masser af muligheder for at give spillet nogle reelle dimension (og gøre det sjovere).

Det er sagt, nyhed af stabling ikke slides af hurtigt nok til at være et problem for denne korte spil, og titlen er stadig værd en gennemspilning for enhver gamer på udkig efter en sjov tur gennem en Double fine verden.

Stacking
er tilgængelig nu for $ 14,99 på PSN, eller gratis i en begrænset tid, hvis du har en PlayStation Plus-konto, og 1200 MS Points på Xbox live Marketplace.