Spil Guider > videospil > alle video game > 'Resistance 3' anmeldelse

'Resistance 3' anmeldelse

Spil Rant Ben Kendrick anmeldelser Resistance 3
Resistance
franchisen har været et dagligt syn i PS3 line-up lige siden det første spil, Resistance: Fall of Man
, blev udgivet som en Sony lancering titel i november 2006. spillet var, for det meste, en kritisk og kommerciel succes - med en fuldt realiseret singleplayer kampagne og vanedannende multiplayer komponent. På toppen af ​​en fordybende indstilling (en alternativ-historie 1950 storyline), spillets største draw var det utal af fantasifulde våben fra udvikleren Insomniac Games -. At hovedpersonen Nathan Hale akkumuleret gennem hele kampagnen (eller opjustering i multiplayer) Resistance 2
blev udgivet to år senere og fortsatte Hale historie, men foretaget væsentlige ændringer i de centrale franchise-mekanik - tilføjelse Halo
-lignende regenerativ sundhed samt en "to pistoler på et tidspunkt" grænse i kampagnen . Mens spillere blev blandet på regenerativ sundhed, er begrænsningen af ​​tilgængelige våben universelt fordømt af fans af franchisen - da det hovedsagelig skrabet væk den mest succesfulde aspekt af den oprindelige titel, dræbe Chimera fjender i en række skøre (såvel som tilfredsstillende og uhyre underholdende) måder. Som et resultat, Insomniac Games gik tilbage til tegnebordet for tredje rate i den Resistance
serie, Resistance 3,
men udvikleren held generobre hvad der gjorde den oprindelige titel stand-out samtidig skubber franchisen fremad i omfang og rækkevidde - til at konkurrere i en allerede over-mættede first-person-shooter-markedet Heldigvis er svaret en entusiastisk ja
. Ikke alene Resistance 3
genvinde sin unikke plet i den moderne FPS landskab (redacting regenerativ sundhed og begrænset vælge våben), titlen giver også nogle af de mest imponerende (og fordybende) handling set-stykker til rådighed på ethvert konsol. Den troværdigt vision 1950 mellemnavn-Amerika er muliggjort gennem en blanding af underholdende karakter interaktioner, store jorden krig ildkampe, og massive fremmede skurke, der ligger side om side mod en dyster og grynet post- verdenskrig 2
landskab .Unlike sin forgænger, der mistede synet af menneskelige "modstand" (hovedsageligt til fordel for afsidesliggende lokaliteter og intetsigende rumskibe), Resistance 3
igen grunde spillere i de smuldrende rester af lokale "main street" byer og velkendte bylandskaber (såsom New York og St. Louis). Hertil kommer, i modsætning til Nathan Hale (som var for det meste bare en Gears of War
-type hær grynt), den nyeste Resistance
spil lander spillere i skoene af Joe Capelli, et tidligere medlem af Hales team - en tilbagevendende karakter, der vendte ryggen til de organiserede SRPA kræfter for at beskytte sin kone og lille søn i en fjerntliggende underjordisk forpost i Haven, Oklahoma.Of selvfølgelig Capelli kan ikke skjule fra hans tidligere liv for evigt, som karakter får caught- op i et langrend rejse (og sidste fortvivlet forsøg) til ikke bare overleve, men ødelægge Chimera en gang for alle. I modsætning til tidligere rater, som var militær-tunge og fulgt en spredt target /objektiv struktur, Capelli menneskelige rejse ups indsatserne og gør tegnet betydeligt mere interessant at se - da han interagerer med andre overlevende langs en (for det meste) lineær vej til New York By. Det er en langt mere kontrolleret fortællende erfaring - med succes fusionere medrivende på skærmen set-stykker med meningsfuld karakter (såvel som overordnede kanon) development.Of Selvfølgelig gør det ikke ondt at Insomniac har skabt nogle meget interessante indstillinger og dilemmaer for Capelli til arbejde gennem - herunder en bådtur gennem oversvømmede lille by i Kansas, en underjordisk redningsaktion, og endda en walking Dead
-esque fængsel scenario, for at nævne et par stykker. Mens spillet ikke held kan genskabe en nedrevet New York i samme omfang som Crysis 2
, 1950 æra indstilling (omend augmented-med-alien-tech) fungerer som en spændende kulisse for masser af underholdende gameplay øjeblikke - hvoraf nogle er virkelig betagende. Det er sagt, strukturen af ​​niveauerne skævt fra den traditionelle "ramp-up til en boss kamp" progression - så nogle spillere kan finde ebbe-og-flow i spillet til at være lidt ujævn på times.Certain kapitler, der startede med et brag, udvikle sig til at forsvare en placering mod en horde af på kommende fjender eller beskyttelse af et ikke-afspiller tegn, mens de udfylde et mål af deres egne. Disse traditionelle /kliché gameplay elementer er bestemt ikke hyppige (og er ofte ledsaget af et nyt våben til at teste), men kunne, for spillere forventer et bredt sæt af kapitel slutter boss-kampe, falde lidt flad. Men for et spil om fremmede-menneske-hybrider overtager planeten, pacing og indholdet af de niveauer giver mening for historien og erfaring ved hånden - i stedet for at smide uinspirerende væsener eller maskiner (som faktisk ikke passer ind i kanon) på afspilleren, bare for at tilbyde en mere traditionel videospil progression.Even hvis Resistance 3
genbruger et par af de større boss onde fra tid til anden, da spillerens voksende (og opgraderes) våbenarsenal, hver af kampene ender frisk og fornøjelig - der er gjort let ved den store (og stadig mere underholdende) sæt af våben i spillet. Under hele kampagnen, vil spillerne få adgang til 11 våben (en blanding af menneske og Chimera tech) - hver med en kraftfuld sekundær funktion samt to opgraderinger. Opgraderinger optjenes blot ved at bruge våben uden omkostninger (ud over ammunition selvfølgelig) til spilleren - når nok skade er blevet akkumuleret, vil våben opnå ny funktionalitet og en tunet look. For eksempel vil den Auger Mark II, der affyrer højenergi bolte, der passerer gennem faste objekter (såsom dækning) og anvender en energi skjold (som en sekundær funktion) tjene en vandret tre bolt skudt på niveau 2 og opgradere den sekundære skærm (med mulighed for at ødelægge fjender i nærheden) på niveau 3. som et resultat, selv med alle de våben ulåst (hvilket vil ske 2/3 af vejen gennem spillet), er der masser af muligheder for at arsenal til at udvikle sig - og, efterfølgende, masser af strategier for-the-jorden for en spiller at udnytte. Dette er dobbelt sandt, da Resistance 3
giver spillerne mulighed for at bære de fulde våben skab - og vælg det relevante værktøj af ødelæggelse via et våben hjul. For ikke at nævne, opgraderinger fremførsel til nye gennemspilninger og vanskeligheder -. Tilbyder masser af replay værdi
Creative drab kombinationer er især fornøjelig i spillets co-operative mode. I før Resistance
titler, co-op mode blev forvist til et sæt af sidemissioner, og mens oplevelsen var bestemt underholdende, Resistance 3 fotos ups ante ved at bringe co-op til vigtigste kampagne, gennem lokal split-screen eller online co-op. Historien i sig selv ændrer meget lidt - efter udnytter af Joe Capelli men denne gang med en ekstra karakter "John," ved hans side. Desværre er John sjældent anerkendt - bortset fra et par sjove nikker: dvs en skydebane mini-game (i stedet for den normale tutorial) under åbningen chapter.For enhver, der ikke har gennemført spillet solo først, John kunne noget underbyde følelsesmæssige konsekvenser af Joe rejse og historie; selv, ekspedition Chimera med en fuldt lastet partner mod slutningen af ​​spillet er en blast - som våben tilbyder nogle virkelig underholdende tag-team muligheder. For eksempel kan en spiller lob en sky af mutator gas ind i en menneskemængde af Chimera hybrider - så spiller to til brand-off Rossmore s hjernerystelse blast, eksploderer de nedskudte og mutere organer i et rod af grønt slim (som kan inficere andre fjender i blast radius) .af naturligvis co-op er ikke den eneste multiplayer-mode tilgængelig i Resistance 3 fotos - som Insomniac har brugt en enorm mængde tid raffinering online konkurrencedygtige tilbud så godt. Nogle tilbagevendende spillere kan i første omgang blive sat-off af den nedskaleret størrelse kampene (ned fra 60 spiller kampe, i nogle tilfælde, til 16), men i sidste ende, stramningen er en klar succes - overvejer, med alle de skøre våben for spillere at udnytte, Resistance 2
slagmarken var en smule kaotisk. Den nederste spiller tæller efterlader en masse plads til gamere til rent faktisk at udforske kort og strategize -. Stedet for at bruge størstedelen af ​​deres tid på at forsøge at undvige en flok camping snigskytter

nivellering struktur ligner alle andre FPS på markedet, med våben, tech beføjelser, frynsegoder og opgraderinger låst op (og efterfølgende købes med skill points) på forskellige niveauer. Mens spillere er i stand til at tilpasse indholdet af deres load-outs, behøver den faktiske våben og frynsegoder ikke tilbyde det samme niveau af specialisering veteran Call of Duty
spillere måske gerne - men i betragtning af kreativitet og fornøjelig anvendelse af våben (samt de samme magtfulde opgraderinger fra kampagnen), er meget få spillere kommer til at ærgre os over, om de kan tilføje en under-tønde tilknytning til deres Marksman riffel (som kommer standard med en automatisk tårn) eller sætte en rød prik site på deres Atomizer (som skyder en kraftig strøm af elektricitet på fjender)

Spiltilstande er temmelig standard billetpris samt:. Death match, Capture the Flag, Chain Reaction (capture punkter på kortet), Breach (forsvare eller ødelægge aktiver på kortet), blandt andre. Men i betragtning af skøre våben og interessant tech (såsom en dummy projektion, deployerbare boble skjold, eller usynlighed, at nævne nogle få), selv de mest almindelige spilmodes giver anledning til frisk og fornøjelig multiplayer kaos. Selv om det er bestemt ikke den mest realistiske skydespil på markedet, er der ingen tvivl om, at Resistance 3
tilbyder nogle af de mest underholdende og til tider loony, skyderi tilgængelig på en konsol titel.

Resistance 3 fotos er en vellykket videreudvikling af Insomniac tidligere forsøg med franchisen - hæve serien over en premiere første part tilbyder at en af ​​de skal have FPS-titler i øjeblikket er tilgængelige for konsoller. Mens har Killzone
længe været betragtet som frontløber for Sonys svar på Halo
, Resistance 3
leverer et overbevisende argument, at PS3 ikke behøver at være en en- trick FPS pony -., og at der er masser af plads på konsollen for stor (singleplayer og online multiplayer) sci-fi FPS erfaringer