Spil Guider > videospil > alle video game > 'NeverDead' Review

'NeverDead' Review

Spil Rant Anthony Mole anmeldelser NeverDead

Emily Dickenson begynder en af ​​hendes mest berømte digte med "Fordi jeg ikke kunne stoppe for døden, han venligt stoppede for mig."

desværre for NeverDead
hovedperson Bryce Boltzmann, Døden er ikke så rart for ham. Faktisk er de to er ikke engang på talefod - som Bryce er blevet forbandet med udødelighed. Men er evigt liv (eller manglende evne til at dø, afhængigt af din synspunkt) drej NeverDead
ind i en af ​​årets overraskelser -? Eller er det spændende mekaniker i sidste ende hindre spillet

NeverDead
begynder 500 år i fortiden, med Bryce og hans kone, Cypher, gør hvad de gør bedst - jagt dæmoner. Her bliver spillerne introduceret til spillets skydning mekanik - så længe ingen bekymrer sig for meget om det faktum, Bryce har rifler i en klart Medieval indstilling. Når det kommer til gunplay kunne skydningen være meget strammere. I sidste ende det virker, vil spillerne ikke lyst som om de kæmper kontrollerne - men, som det står, er der masser af plads til forbedring. I åbningen niveau spillere er også introduceret til boss-kampe - som er trukket ud, og til tider, uinspirerende - som om Rebellion gjorde, hvad de kunne for at puste deres længde. De boss kampe er en masse sjov, for en tid; Men ved udgangen, spillerne vil sandsynligvis blive trætte som følge af den tid, det tager at fuldføre selv den mest grundlæggende boss støder

Når prologen er færdig, spillet hurtigt frem til en moderne indstilling. - hvor spillerne vil blive undervist i at bruge Bryce s nærkampe. Bryce bærer omkring et sværd kendt som Butterfly Blade, som styres af den højre analoge stick. Hvis det lyder akavet, det er fordi det er - i hvert fald de første gang spillere bruger det. Efter et par tæt hold møder, vil de analoge kontroller begynder at føle sig mere intuitiv - selvom de vil sandsynligvis stadig støde en del af publikum. Uheldig virkelig, som i de første par niveauer af spillet nærkamp er temmelig afgørende - da Bryce udgangspunkter pistoler er temmelig svag, selv mod lav-tier fjender. Når spillerne finde haglgevær og stormgevær, pistol kamp bliver meget mere realistisk.

En integreret del af kampen er destruerbarhed, kan næsten alt i de miljøer blive ødelagt. Spillere ikke virkelig har brug for at ødelægge objekter når kampene mindre fjender, men mod dem, med en masse af sundhed er det virkelig hjælper at skære ned på tiden Bryce vil bruge kølle skabninger med sin Butterfly Blade. Det er også enormt tilfredsstillende at trække bladet -. Og se hver enkelt objekt i rummet sammenbrud på jorden

Den kamp, ​​som helhed, behøver arbejde. Meget ligesom skyderi, alt er funktionel, men meget lidt af det er raffineret. Manglen på polsk burde ikke komme som nogen overraskelse, da spillet er udviklet Rebellion - senest kendt for Alien Vs. Predator
og Rogue Warrior
. Man kunne håbe, at med Shinta Nojiri (kendt for Metal Gear Acid
serien) om bord, NeverDead
ville ikke har lidt af disse gameplay "særheder" - men, synes det, at have en af ​​de top-tier folk på Konami kunne ikke engang hjælpe.

Heldigvis kampen bliver meget sjovere, når spillerne låse "sjette sans" og "formål Lock" evner. Sidstnævnte giver Bryce at snappe til nærmeste fjende, når du zoomer ind, hvilket gør det meget lettere at målrette onde. "Sixth Sense" giver spillet til at gå i slowmotion, når Bryce er i fare, lidt ligesom Vanquish
- undtagen det er aldrig spiller indledt. Det vigtigste spørgsmål her er, at disse evner ville have været meget gavnligt for spillet, hvis de blev gennemført fra starten - i stedet for at skulle være ulåst. Heldigvis kan både erhverves meget tidligt i spillet, men man kan ikke hjælpe, og spekulerer på, hvor meget bedre spillet ville have været, hvis de bare havde været kerne-tilbud.

Resten af ​​evner er temmelig standard billetpris. Som spillere får XP de vil være i stand til at købe evner, der øger våben skader, giver kugler elementært evner, øge bevægelse hastighed, osv evner gør hjælp, men det meste af den tid, de kan ignoreres, medmindre (selvfølgelig) er det det førnævnte . "Sixth Sense" og "formål Lock" evner

En af de centrale trækker på NeverDead
er Bryce udødelighed - selvom det skal bemærkes, at spillerne stadig kan se spillet over skærmene. Hvis spillerne er blevet halshugget, vil Grandbaby dæmon prøve at spise Bryce hoved. Hvis spillerne få suget ind i den dæmon krop, Willy de har brug for at time et knaptryk for at undslippe, ellers ansigt evigheden fordøje i maven - læs: genstart fra den sidste checkpoint. Mini hurtig tid begivenhed er ikke så svært at gennemføre, hvilket betyder, at selv hvis en spiller finder sig selv på randen af ​​evig fordøjelse, bør det ikke være for svært at undslippe. Men den QTE begivenhed hurtigt over-ophold sin velkomst, fordi, helt ærligt, Bryce er temmelig svagt. Et hit fra en fjende er nok til at sende en lemmer flyvende, og det kan blive frustrerende, især når Bryce finder sig selv omgivet af en stor gruppe af dæmoner.

Den anden måde, hvorpå spillere kan svigte missioner er ved at have Bryce partner, Arcadia, dø. Heldigvis, Bryce er ikke altid følges af hende, og når han er, hun kan (overraskende) håndtere selv ganske godt. Det meste af tiden, hvor Arcadia går ned er det sikkert fordi spilleren skete til at skyde en rød tønde hun var tæt også, og ikke fordi hun er problematisk i en kamp. Når Arcadia går ned, genoplive hende er let, alle spillere skal gøre er at gå mod hende og holde firkant (eller X for 360 spillere). Det er virkelig det. Spillerne kan stadig bevæge sig, mens genoplive - da der ikke er nogen "nå ned" animation. At holde tingene enkle med AI sikkert hjælper til at forhindre titlen fra at føle sig som en udvidet escort mission.

På grund af Bryce udødelighed, han kan også splitte sig efter behag, ved hjælp af sine arme til at hjælpe i kamp eller hovedet for at løse gåder, ligner Sir Daniel Fortesque fra Sonys MediEvil
serien. Spillere vil finde sig trække ud Bryce hoved at indtaste snævre passage måder ligesom ventilationskanaler - og finde skjulte samleobjekter. Pulling off arme kan bruges til at trække hvalp dæmoner til et bestemt område, men spillerne vil næppe finde sig selv ved hjælp af mekanikeren så ofte - da det er mere realistisk at trække Butterfly Blade og skær fjender i stumper. Gamers kan købe en evne til at give Bryce lemmer eksplosive evner - men endnu en gang, spillerne vil sikkert bare skubbe sønderlemmelse mekaniker til bagsiden af ​​deres sind. På det centrale, det er, hvad gameplayet i NeverDead
er ligesom -. Det virker, det er sjovt, men det kunne have været kraftigt udvidet på

Der er en mutliplyer komponent også - som er dybest set tilstande, der centrum omkring co-op stil missioner og udfordringer. Det er en masse sjov, desværre, på PS3-versionen mindst, er det temmelig tom. Sad også, som hvad der er der er for det meste sjovt. Det vil sige, hvis bare Rebellion ikke havde tilføjet i multiplayer trofæer og resultater.

Heldigvis, hvis der er én ting NeverDead
gør godt, det er charme. Tegnene er sjove, og mens historien er ikke en dyb fortælling ser på den menneskelige tilstand - det er sjovt (selvom nogle spillere kan tage spørgsmålet med endelsen). Stadig, ordspil og spændende spil mekanik er sikker på at holde spilleren underholdt - og det vil være godt nok for nogle spillere. For dem, der har brug for deres gameplay, der skal raffineres med dybe mekanik, der er helt sikkert bedre spil derude - men for dem, der er i stand til at tilgive nogle gameplay fejl for den underliggende charme, er der sikkert nogle sjovt at være havde med NeverDead .

NeverDead
er tilgængelig nu til PS3 og Xbox 360. spillet Rant spillede Xbox 360 version til denne anmeldelse

-.