Spil Guider > videospil > alle video game > 'Twisted Metal' Review

'Twisted Metal' Review

Spil Rant Steve Pendlebury anmeldelser Twisted Metal

I alle andre spil, der indeholder det, køreveje kamp er blot en add-on, en gaming side-parabol bruges til spice- op eksisterende gameplay og tilføje lidt sort. Det er ikke noget mere end en gaming trope designet til at distrahere spillerne fra det kedelige af deres vigtigste quest-linjer. I mange eksempler disse drivende sektioner er dårligt gennemført; i andre, kriminelt under-brugt. I begge tilfælde, men de er næsten altid det samme ligegyldig

Indtast Twisted Metal
serien -. En spilserie så kompromisløse om sin bil kamp at det svælger i den kendsgerning og montrer bil-kamp som prangende og trodsig main event.

Creator David Jaffe nylig meddelte, at han ville forlade Eat Sleep Play til fundet et nyt studie, hvilket betyder, at den nyeste Twisted Metal,
udelukkende udgivet til PS3 i denne måned, kan være den sidste i en lang og fornem række af bil kampspil bærer sit navn. Dette er måske det bedste, selv om, da det er langt den mest stramt konstrueret, sagkyndigt afbalanceret og blisteringly-fun Twisted Metal
i hele serien. Ved skalering-ned singleplayer story mode at omfatte kun tre tegn i stedet for de større lister over de tidligere titler, udviklerne købte selv den vrikke værelse, de havde brug for at arbejde på det vigtigste aspekt af spillet -. Exceptionel køreveje kamp < p> det er ikke til at sige singleplayer historien er tilfældige, smid-væk, fyldstof enten. Tværtimod udelukkende fokuserer på tre af de mere ikoniske figurer fra serien, søde tand, Mr. Grimm og Dollface er singleplayer story mode brudt i tre isolerede historie buer, som giver plads til hver kombattant til at fortælle deres snoet fortælling og konkurrere i bil udfordringer som de gør deres vej mod sejr og Twisted Metal
's Overlord, Calypso. Personerne selv er joyously makabre og gennemføres i den helt rigtige måde, så de passer naturligt ind hvad der udgør en grindhouse rædsel Vis. De filmsekvenser eksplodere ud af skærmen med Zack Snyderesque hyper-realisme, blanding live action, CG og tegneserie-stil nedskæringer og koteletter. Med den forkerte sæt øjne, kan disse narrative elementer nemt komme på tværs som amatør time på SXSW, men der er en subtil håndværk her, og en bevidst ost, der tilføjer følelsesmæssige vægt i sagen, og kræver publikum komme med på turen.

de actionfyldte udfordringer i-mellem disse filmsekvenser er kød og kartofler af Twisted Metal
's story mode, selv om, og det er her spillets styrker, og et par svagheder, præsentere sig selv. Målene i disse udfordringer varierer vildt, fra en fange flaget stil tilstand kaldet Nuke til boss kampe - og alligevel er de alle meget naturligvis derivater af Twisted Metal
's varemærke kørende-deathmatch mode kun med varierende regelsæt.

Selvom det kan lyde lidt negativ, det er virkelig ikke, fordi Eat Sleep Play har klart brugt alle tilgængelige sekund af udviklingen tidsplan honing, stramning, polering og afbalancere denne kerne køreveje bekæmpe loop, næsten til perfektion . Den grundlæggende kamp mode er værd at prisen for indrejse alene og eventuelle spilmodes oven på kernen forudsætning er bare prikken over gameplayet kage.

Alle mekanikere, der ikke på en eller anden måde letter happy-fun-time kørende blodbad har været hjemstedsfordrevne og smidt ren ud af vinduet. De fleste af bygningerne i en given arena simpelthen smuldre og forsvinde ligesom billige set-dressing som bilen glider ubesværet gennem dem, mens du tager ingen skade. Ligeledes alle 'virkelige verden' filler, såsom fodgængere og regelmæssige biler er blot visuelle forhindringer, og hoppe ud af vejen, når ramt. Træer kollapse og gadebelysning smuldre under dine hjul. De eneste objekter af konsekvens i arenaerne er deltagerne og våben og sundhed pickups.

Bilerne selv reagerer på input i en meget tilfredsstillende måde. Håndtering ligesom obskønt-overmandet hovercraft, hvert køretøj er lige så hjemme umuligt roterende på stedet, som det er at hoppe 15 fod i luften og går fra 0-60 i 2 sekunder flad. Den kritiske inddragelse af knappen 'stramme tur' for alle køretøjer muliggør håndbremse stil vender, uanset hastighed eller omstændighed, men gør op med de virkelige verden fysiske biprodukter sådan manøvre ville skabe, ligesom tab af kontrol og tønde ruller. Bestemt, fysik model gælder alt dette er uden forbindelse med dem, der gælder vores egen verden, men hvad de gør muliggøre en kørende kamp gameplay oplevelse, der kan spilles med twitch reflekser af en Modern Warfare
pro- leaguer.

Yderligere til kontrollerne og fornemmelsen af ​​køretøjerne er den meget tilgængelige, og alligevel dybt nuanceret, bekæmpe loop gameplay. Hvert køretøj har et sæt af fordele og ulemper henføres tværs hastighed, rustning og specielle våben kategorier. Selvfølgelig intet køretøj er alt udstyret på alle tre områder, men dødbringende førere af alle stilarter vil finde et køretøj eller to, som de kan blive fortrolig med efter en time eller deromkring.

Under disse køretøjer i kampen arena og sprænge tåber er en absolut blast, hvilket resulterer i de samme adrenal rush spillere af MW3
er alt for bekendt med. Den generøse henkastning af pickupper i hele hver arena gør et godt stykke arbejde med at kanalisere og vejlede gameplay strømning omkring visse områder af hvert kort, som skaber naturlige flaskehalsene og varme zoner skubbet deltagere. Blanding af flydende op lejlighedsvis er Health Truck, som driver i et kredsløb omkring hvert kort, leverer en fuld-sundhed opladning, og en hurtig boost af hastighed, til nogen heldig eller dygtig nok til at fange sin hale og køre sin rampe.

med alt det sagt, men AI vanskeligheder i singleplayer-kampagnen er legendarisk. En rigtig, rigtig irriterende legende. AI køretøjer har en grim vane med at fokusere på afspilleren - og kun på afspilleren. Ja, de vil engagere sig i halvhjertede træfninger med hinanden nu og da, men tag ikke fejl, vil de glemmer deres umiddelbare fjende minut spilleren tegn glider til syne. Når de gør opdage dig, de angriber en-masse, en mur af over-nidkær mekanisk aggression. Det er i disse øjeblikke, når en særlig udfordring kræver, at du udføre en bevidst og vanskelig opgave, at AI normalt strejker. Held og lykke venter på Juggernaut (en fjende gyde mini-chef) for at åbne sine sidepaneler (så du kan skyde sine svagere indmaden), når fem biler og en helikopter engagere dig i en all-out angreb - smide ud raketter, miner, magneter og battering spikes.

Gamers som bremse for at navigere en vanskelig vej, eller køre bevidst for en bestemt pickup, skal forvente at blive vædret, minerede, skudt og eksploderede få sekunder. Det er på disse tidspunkter, at en gamer tro virkelig testes, og endnu mere, når denne spiller går ind i spillets menu - kun for at opdage, at det er vanskeligt er allerede på nemmeste indstilling. Challenge er stor i videospil, men for nogle spillere, det er vanskeligt at Twisted Metal
, kombineret med den ubarmhjertige AI programmering, gør det vanskeligt at faktisk sætte pris på nogle af de interessante designvalg og muligheder for strategi, Eat Sleep Spil udviklet - men er utroligt svært at nyde

Mens singleplayer story mode er nødvendigt at låse visse våben og køretøjer, samlet, det er blot en generalprøve for Twisted Metal
's vigtigste begivenhed: Multiplayer. . Med grundlæggende gameplay så god som Twisted Metal
's, idet de færdigheder kampagnen nådesløst slår ind i dig online og anvende det til virkelige mennesker er lige så givende som det skal være. Fra start til slut, hver eneste online spil er en non-stop, høj hastighed pistol-festival. Katten og musen, frem og tilbage, angreb og tilbagetog strøm af hver kamp aldrig stopper - og aldrig ophører med at være spændende. Samlet set online oplevelse er, hvad de fleste mennesker vil være interesseret i at spille - og med rette. Ingen spil gør bilen kamp ligesom Twisted Metal
, og hvad kunne nemt have været et katastrofalt rod beslægtet med en runde af Destruction Derby, er i stedet et nuanceret oplevelse med dyb kamp, ​​spændende løbelys, taktiske tilbagetrækninger, og varemærket Twisted Metal
jousts.

Disse høje punkter er naturligvis underlagt du være i stand til at finde et multiplayer spil og slutte det successfully.As af denne anmeldelse forfatterskab, en uge efter spillets lancering, netværk fejl stadig plager Twisted Metal
, og er stadig en stor hindring for spillere, når de hopper online. Dette spørgsmål er blevet mindsket i en grad, som en server-side plaster udstedt i sidste uge - men netværksforbindelse fejl de fortsætter. Eat Sleep Play grundlægger, har Dave Jaffe været yderst gennemsigtig og brutalt ærlig om sine frustrationer med de spørgsmål og sit holds bestræbelser på at løse dem, men på dette tidspunkt, er det usikkert, hvornår den online oplevelse vil stabilisere sig.

< em> Twisted Metal
er resultatet af mange års iteration og raffinement. Det kræver en stor del af den spiller, både i form af vanskeligheder pigge og brutal AI, men for begået spillere vil sandsynligvis i sidste ende være en givende én oplevelsen. Dens kadence er kompromisløse og den oplevelse det leverer er utraditionel - men strålende. Twisted Metal
er et must-buy for fans af serien og er helt sikkert værd at tjekke vores for eksternt nysgerrig -. Især den eksternt nysgerrige, der elsker en udfordring

Spillere der ikke er interesseret i bilkampe bør naturligvis styre klart, men for alle andre, Twisted Metal
har meget går for det. Kernen gameplay tilbyder op en næsten perfekt oplevelse - et godt produkt, som er blevet finpudset for at være den bedste af sin art. I sidste ende, forbindelsesproblemer og vedholdende singleplayer vanskeligheder underminerer hvad kvaliteten af ​​spillets mekanik og spændende spilmodes - at sætte en stor bule i Twisted Metal
appel

Twisted Metal er tilgængelig nu udelukkende til PS3