Spil Guider > videospil > alle video game > 'SSX' Review

'SSX' Review

Game Rant Andrew Dyce anmeldelser SSX

I denne generation af spil, såkaldte "genstarter" eller åndelige efterfølgere og re-forestillinger er helt sikkert fælles, med en bred vifte af succeser og fiaskoer. Mens store franchises og føljeton skytter har forbedret en etableret formel én udgivelse ad gangen (til massiv økonomisk succes), har den engang elskede snowboarding genren desværre blevet forvist til en støttende rolle. Det er alle indstillet til at ændre sig med udgivelsen af ​​ SSX
, en af ​​hvis ikke de mest beundrede navne i snowboarding spil til dato.

Med næsten en halv snes tidligere udgivelser, de etablerede over-the-top formel af SSX
er kendt og elsket af de eksisterende fans, men denne generation af konsoller har desværre været uden en frigivelse af sine egne. Det er alt ændret sig, med EA Sports hævder dette teknisk-overlegne boarder viser, hvad der er lært i seriens sabbat. Men betyder SSX
formår at bevise denne serie er en, der stadig har noget at byde på til en verden af ​​sport spil, eller yderligere bevis på, at snowboarding titler bør fastsættes til hvile?

Vi vil sige det på denne måde: hvis fans af SSX
håber, at det fulde potentiale af de nuværende konsoller bruges til at bringe en større, mere åben snowboarding oplevelse i fantastiske omgivelser - og samtidig bibeholde den sindssyge og holdning serien er kendt for - så er dette spil absolut leverer

Med en fantastisk soundtrack, intuitive kontroller, strømlinet og diskret interface, og mekanik og miljøer, der aldrig stutter eller vise deres sømme, dette SSX
er uden tvivl den mest raffinerede. og lovende snowboarding spil vi har set endnu. Hvorvidt denne generation af konsol teknologi og dens onlineadgang ville være helt bruges til at berige SSX erfaring eller ikke var en af ​​vores største spørgsmål vedrørende spillet, og EA Sports bestemt ikke skuffe.

Ved at se den mængde af teknologi og tid bliver lagt i at kortlægge verdens store bjergkæder, når spillet blev vist på E3 2011, blev vores forventninger forståeligt rejst. The Mountain Man teknologi, der blev sagt at ligge i bunden af ​​hver eneste af spillets "Massive Verdens miljøer var skræmmende at sige det mildt, og et tegn på at simulering og realisme kan have været foretrukket frem SSX
's tidligere sindssyge.

Vi er glade for at sige, at i sidste ende, intet kunne være længere fra sandheden. Spillet er som 'Tricky' som det nogensinde var, og den nyligt udgivne spilbar demo viste, at grundlæggende gameplay og narre systemer ville være umiddelbart velkendt for fans af tidligere boarding eller skate titler. Mens de fire-knappen trick-system og to pinde ikke kan tilbyde den mest ekspansive række evner, spillets progression gennem en række udfordringer og intenst tilfredsstillende øjeblik til øjeblik Tricking holder erfaringer fra nogensinde at blive gammel.

Fra første øjeblik 'Tricky' tilstand er aktiveret som en belønning for succesfulde kombinationer - og 'Super Tricky "bringer skærmen og lydbilledet til livet med terræn deformation, dubstepping og glødende lemmer - der er simpelthen ingen modstå afhængighed. At se en combo værdi stigning er ikke noget nyt at score-baserede spil, men de mange forskellige in-game blomstrer og direkte feedback sæt SSX
hinanden. Kort sagt: når en spiller er at opnå en ekstraordinær løb, de ved det. Så vidt forfølge high scores eller raffinering racing linjer gå, det er svært at tænke på en mere effektiv motivation.

I en noget uventet drejning, spillets indbildskhed kaste spillerne op mod de farligste elementer i snowboarding er en fuldstændig succes. Begrebet bygge kampen et udvalg af 'Deadly Descents' (Træer, blå luft, Rock, Avalanche, Gravity, Ice, Darkness, Cold, Whiteout) kan have indpodet tvivl i gaming samfundet som helhed med SSX udmelding trailer, men vi kan have talt for tidligt. Hver udfordring kræver, at unikke udstyr anvendes effektivt og opgraderet som spillere forgodtbefindende, men endnu vigtigere, hvert trin tilføjer en anden kerne mekaniker, der skal læres, beherskes, og udnyttes.

Uanset om det er isøkser at vinde trækkraft ned fast is kørsler, eller et begrænset ilt tank, der tilføjer en ny følelse af uopsættelighed til højtliggende nedkørsler, hver udfordring er forfriskende og tydeligt godt realiseret. Mens 'Survive Travis Rice World' trailer kan have virket som en rest fra "Deadly Descents 'mere mørke og rugende oprindelse, jo mere livstruende udfordringer i spillet faktisk formår at blande terror med adrenalin til at danne en berusende mash-up .

Alt dubstepping og glødende snowboard udstyr til side, en af ​​vores største spørgsmål var, hvordan teknologien i Xbox 360 og PS3 ville blive brugt til at afrunde veletablerede centrale mekanik. Den mest åbenlyse fordele er den rene troskab af SSX varierede miljøer, som kan gå ubemærket hen bag de over-the-top tricks og wingsuits. Men for at de ikke blive overset, mængden af ​​polish, partikel effekter og overordnede udstillingsvindue for sne fysik fortjener særlige anerkendelser (Patagonien i særdeleshed). Belemrer en fysik motor med sne, snestorm, is, skyer, flyvning og, naturligvis, kunne snowboarding være en opskrift på katastrofe, men hvert øjeblik af spillet er bevis på hestekræfter under kølerhjelmen.

SSX
er ikke perfekt naturligvis, da den massive online turneringer og RiderNet leaderboards har gjort old-school splitscreen multiplayer en saga blot. På samme måde vil spillere kun have mulighed for at konkurrere mod de indspillede spøgelser deres bedste venners prime kørsler, i modsætning til rent faktisk racing head-to-head. Manglen på realtid matchmaking er helt sikkert noget, der vil blive savnet, men når afvejes mod de vedvarende udfordringer og Global Events, er det svært at sige, at EA gjort forkert beslutning. Da de gennemsnitlige køre ure i omkring to-minutters-mærket, gruppe play rotationer er mere tilbøjelige til at blive ledsaget af råber end kedsomhed eller utålmodighed.

Den eneste virkelige klage, der kan udjævnes mod SSX
ville være at den er helt mangler en følelse af ægte simulation - en kendsgerning temmelig indlysende følge af tilstedeværelsen af ​​røde metalrør til ingenting og en overflod af pyroteknik. Mens en følelse af realisme var tydeligvis ikke en prioritet for de udviklere, den dygtighed, hvormed de miljøer, vejr og fysik håndteres tvinger os til at spørge: hvorfor ikke var det? Spillet lider ikke som et resultat, men det er svært at tro, at holdet ikke kunne være kommet op med en givende måde integreret lidt mere virkelighed i denne ekstreme sport fantasi.

Det er sagt, SSX
formår at udføre den skræmmende opgave af udfordrende spillere på næsten hver tur, men gør læringsprocessen opfylder nok til at lokke - ikke tvinge - engagement og gentagelse. Da hver Bjergløb er åben i stedet for lineær, vil ikke to kørsler nogensinde blive det samme, eller vil de nogensinde ophøre med at være en fryd for sanserne. Med konstante påmindelser af venlige udfordringer og potentialet for DLC bjergkæder, replay værdien ikke pågældende for fans af SSX
's grundlæggende gameplay.

For fans af SSX
denne nye genstart viser, at serien har taget et massivt skridt fremad, og nytilkomne vil kun brug for et kort glimt af spillets blanding af neon og is til at beslutte, om det er deres eget mærke af ekstrem sport. Personlige indstillinger til side SSX
bekræfter, at snowboarding genren kan og bør ikke glemmes, og vil næsten helt sikkert være blandt 2012 bedste tilbud.

SSX
er tilgængelig nu til Xbox 360 og PlayStation 3. Spil Rant spillede Xbox 360 version for denne anmeldelse.