Spil Guider > videospil > alle video game > "FIFA Soccer 'Vita Review

"FIFA Soccer 'Vita Review

Spil Rant Anthony Taormina anmeldelser FIFA Soccer til PS Vita

Selvom PlayStation Vita har velsagtens lanceret med en bedre line-up af titler end sin næste nærmest konkurrence, Nintendo 3DS gjorde, er det stadig svært at finde en titel, der virkelig skaber balance mellem kompetent vise styrkerne ved systemet, mens den stadig er en underholdende gameplay oplevelse. Der kan være et par, der passer regningen, men ingen gør det så elegant som FIFA Soccer
.

afkald året-baserede formaliteter sine konsol brødre, EA Sports valgte den almindelig gammel FIFA
navnebror for dette spil sandsynligvis i et forsøg på at afdække deres indsatser, men de måder, hvorpå denne Vita titel gør sig selv (og sin konsol) skinne, er det svært at forestille sig dette ikke er starten på en lang og glorværdig venskab . Alligevel er det ikke alle chokolader og rosenblade i denne kærlighedsaffære -. Men det kommer så tæt på, vi har set i løbet af de første uger af Vita løsladelse

Fundamentalt FIFA Soccer
er ikke en havn i FIFA 12
, EA Sports 'største udvikling af franchisen i et par år, det er faktisk mere tæt knyttet til FIFA 11
. Der er ingen effekt motor, pro-spiller intelligens eller forbedrede defensive mekanik, det er simpelthen en raffineret version af fodbold gameplay fans havde oplevet i de sidste par år.

Titlen er måske ikke den smukkeste søger sports spil i forhold til, hvad en konsol kan levere, men perspektivet og kameravinkler iboende til en fodboldkamp holde FIFA
fra nogensinde at afsløre sine fejl. Visuelt spillet ser så godt som enhver FIFA
titel gør, kun er der en formodning om, at hvis det vurderes blev trukket i meget strammere på en mere regelmæssig basis, vil det være almindeligt at se dette er en håndholdt havn. < p>

Heldigvis de vigtigste negative forskelle mellem FIFA Soccer
FIFA 11 eller 12
ende der, og spillet kun fortsætter med at blive bedre - startende vigtigst med revolutionerende gameplay. Med den ekstra funktionalitet de forreste og bageste touch-pads, FIFA Soccer
kan udføre nogle gameplay mekanik, der ikke kun blæste mit sind, de gjorde mig aldrig ønsker at opleve fodbold på et andet system.

afleveringer og spiller skift styres blot ved at trykke på den ønskede spiller, mens dybe stikninger (førende en spiller med en retningsbestemt pass) udføres ved at trykke et åbent rum. Flere direkte tilgange samle større succes - den gennem forbifarten er en smule inkonsekvent i forhold til det, der arbejder hele tiden -. Men alt i alt at trykke den forreste skærm gør det on-the-field gameplay mere præcis og mere engagerende

Så vi kommer til skyderiet, den mest geniale brik i puslespillet. Ja, kan en ønsket skud stadig leveres med et joystick tilt og et tryk på en knap, men når den bagside-touchpad'en blotter en slående lighed med et mål ramme, hvorfor skulle man ønsker at gøre noget så banalt som det?

som du måske har gættet, shots kan nu opnås ved at trykke på et givet punkt på bagside-touchpad'en, i en en-til-en afspejling af modstanderens mål. Tryk det yderste højre hjørne, hold for at opbygge magt, og se din skud flyve mod det øverste højre hjørne af målet. Det er ikke en billig fordel enten som præcision bestemmes af, hvor lang tid det punkt er deprimeret, med et farveskema bruges til at angive magt.

Der var nogle tidspunkter, hvor det føltes som et skud, der traditionelt ville have skæv bred gik i, men alt i alt bagside-touchpad'en skydning mekaniker føles som en åbenbaring, den bedste EA Sports innovation siden hit stick. Ikke blot vil fans af serien finde en ny mekaniker til at fjolle rundt med, men også nytilkomne, eller dem, der føler sig intimideret af den nuværende konsol gameplay, vil finde noget, der er meget lettere at forstå.

Der er en lille brokke til være havde med den overordnede sammensætning af mekanikken selv, men der hviler mere med udformningen af ​​Vita end med FIFA Soccer
. Baseret på den betydning, at hver element presses, når et ønsket resultat er nødvendig, mine hænder endte formning til en ubehagelig klo-lignende stilling, så at trykke både de forreste og bageste berøringstaster var muligt, men aldrig var knapperne joystick eller -former uden for rækkevidde. Det er ikke en enorm byrde, men det afskrækker gå gennem spillets mere robuste tilstande som "Be a Pro" eller en regelmæssig karriere (for de undrende, FIFA Soccer
har stort set alle de former for FIFA 12
, herunder online spil, bortset fra Ultimate Team) i en maraton-session.

det kommer til at være op til spilleren at beslutte, hvilken type af balance, de ønsker at ramme mellem touch kontrol og knaptryk, en kvalitet, som typisk dikteret af den hastighed, hvormed en given gamer udfører den fulde pakke (skift spillere, forsvare, passerer, skydning). Men det er skønheden i det hele; der er så mange muligheder, at selv den mest standhaftige af FIFA
entusiaster, dem, der nægter at acceptere Vita klokker og fløjter, kan blot have en anstændig udseende FIFA
på farten. < p> for sin Vita support alene, FIFA Soccer
bør være et must-buy for enhver sportsfan uanset deres dedikation til bestemt sportsgren fodbold. Dette er også Vita titel til ejer for dem der søger bevis på, at hvad der kunne anses billige gimmicks kan faktisk gøre for en unik og overbevisende gameplay oplevelse. Ikke alene er FIFA Soccer
penge givet godt ud, det er en udstillingsgenstand for fremtiden for en konsol.

Har du haft en chance for at checke FIFA Soccer
for Vita? Er du enig, at det er det første, skal ejer af håndholdte lancering titler?