Spil Guider > videospil > alle video game > 'Grand Theft Auto 5' anmeldelse

'Grand Theft Auto 5' anmeldelse

Hvad kan siges, at der ikke allerede er blevet sagt om Grand Theft Auto 5 fotos? Serien har nu leveret den højest rangerede spil nogensinde, og blive en af ​​de mest økonomisk succesfulde franchise i ethvert medium. Det er en serie, så ekspansiv og rig på detaljer, men også basere og intetsigende i sin natur. Det er også teknisk vidunder -. En oplevelse, der skubber grænserne for, hvad vi kan forvente i et spil, ved at give en tæt befolket og massiv verden fuld til randen med ting at se og aktiviteter for at deltage i

​​Men med næste generation hardware lige rundt om hjørnet, gør Grand Theft Auto 5
levere en af ​​de bedste oplevelser af PS3 og Xbox 360 æra - mens held sætte en høj bar for PS4 og Xbox One til følge? Efter alt, har Rockstar Games lovet, at deres seneste titel, "føles" next-gen. Læs videre for vores fuldstændig gennemgang af GTA 5 fotos.

På mange måder Grand Theft Auto 5 fotos er lige det spil, spillerne har drømt om siden den oprindelige Grand Theft Auto 3
. Tolv år siden, at spillet forvandlet alt, hvad der kom efter det, ikke bare at blive en af ​​de største spring for en serie nogensinde, men en trendsætter for spildesign stadig den dag i dag. Det var på ingen måde den første åben verden spil, men det var den første til at kommercialisere det på en stor måde. Siden da har Rockstar gjort forbedringer og tweaking deres mekanikere og arbejdet har båret frugt i hobetal som Gran Theft Auto 5 fotos er en af ​​de mest imponerende og komplette pakker nogensinde sat sammen.

En verden af ​​Los Santos er tæt med detaljer og moden til aktivitet. Spillere behøver kun at gå ned på gaden for at finde noget at videregive deres tid, det være sig at spare en hjælpeløs kvinde, spille tennis, flyvende en helikopter, eller komme i en højhastigheds politi chase. Spillets design, som stadig indeholder nogle få valgmuligheder hoved-skrabe, er svært at skyld, når det giver så meget. Grand Theft Auto 5
er en tusindkunstner - og endda en mester i nogle. Den virkelige stjerne af din tid i Los Santos er sort. Selv når du tager på haven sort missioner, de mange forskellige hver enkelt er imponerende. Langt borte er de dage for hale eller dræbe en NPC, nu erstattet med dage springe ud af flyvemaskiner og sprænge natur. Selv om denne mangfoldighed virkelig kommer i spil under spillets kup - der fungerer som kapitlet pauser for den vigtigste fortælling, der tilbyder valg og skue i hobetal. Tag på en bank roligt eller højlydt? Tag nogen med mindre dygtighed eller en mindre snit procentdel? Valget giver mulighed for omfattende svar værdi (en velkommen tilføjelse som enhver gennemførte missioner er nu replayable fra startmenuen) gør spillet føler mindre lineær end tidligere udflugter.

Den virkelige opfindelse af spillet kommer med en helt ny central mekaniker lader spillere frit skifte mellem de tre ledende hovedpersoner Michael, Franklin og Trevor. Dette bruges både på flue, som du cruise rundt Los Santos samt i missioner. Når det bruges i missioner, gameplayet tillader givende fleksibilitet - som spillere er præsenteret med et udvalg af nå ét mål

Denne idé er skubbet endnu længere som hver hovedperson har en unik særlig evne -. Være det sinker tid til fods med Michael, bremse tid under kørsel med Franklin, eller indtaste en berserker-mode, hvor du kan tage og behandle ud rigelige mængder af skader med Trevor, kan spillerne udforske den perfekte metode til at opnå nogen objektiv. En mission succes kan ride på at bruge disse evner på det helt rigtige tidspunkt. Der er stadig nogle elementer af gameplay såsom skydning og flyvende som er unwieldily, og kunne bruge yderligere finjustering, men det er nemt at tilgive Rockstar for kvaliteten af ​​nogle af deres sub-mekanik, simpelthen på grund af det store antal på skærm.

Mens spillet klart skubber grænserne for hvad der er muligt fra et design synspunkt, især på syv år gamle hardware, det er mest interessant, når fokus på sine karakterer. Spillets tre hovedpersoner er overbevisende og se samspillet mellem Michael De Santa og Trevor Phillips er en af ​​de sine lækkerier. Som ex-bankrøvere og bedste venner, er deres forhold udvirket med spænding, der altid truer med at koge over. Michael har pensioneret fra livet af kriminalitet, men en kærlighedsløst familie og utilfredshed på en tilbagelænet livsstil har forladt ham ønsker mere.

Trevor er en anden side af samme mønt, en sociopat, der aldrig opgav sit liv i kriminalitet og er stadig til odds forsøger at få en stor score. Mens de tidlige dele af spillet holde dem adskilt, er fortællingen ikke virkelig sparke i, indtil de er genforenet efter en ti års pause. Frit skifte mellem hovedpersonerne, publikum ender vide om de løgne, at de to har holdt fra hinanden -. Skabe stor karakter-fokuserede spænding

Den dysfunktionelle dynamik forstærkes yderligere ved Franklin Clinton, en bande banger, der er taget under fløj af Michael. Franklin forsøger at undslippe entrapments og farer bykultur til fordel for en mere lukrativ livsstil. Bliver nye til besætningen, er det klart, Franklin er beregnet til at hjælpe med at lette publikum ind i historien mellem Trevor og Michael. Franklin er en solid karakter, men inden for gruppen fortælling bue, han er lidt af en tilskuer - da hans historie og missioner er mere travle arbejde end historien fremrykkende. Mens han tilføjer en nødvendig smag til gruppen, han er ofte en tredje hjul. Franklin tjener som et eksempel på Grand Theft Auto 5 '
s fortælling snubler -. Et spil fuld af mange tvingende facetter, der ikke altid har den sofistikerede til at trække dem alle sammen

GTA 5
er et spil af mesterlig kvalitet i både design og udførelse, men det behøver ikke altid har den dybde at sige noget dyb. Spillet har en kulturel kynisme, men den undlader at sige meget ved at angribe de letteste mål med gamle argumenter. Det er en skam, fordi hvis forfattere løftede hætten bare lidt mere, de kunne have præsenteret en mere overbevisende argument end " kapitalisme levende er for materialistisk.
" GTA 5
by- passerer nogle reelle forpassede muligheder for at tale om vores samfund lidt dybere, hvilket er frustrerende, fordi det kunne have sagt en masse om vores kultur i dag ved at indramme det i denne hyper-realiseret verden. Det aldrig rigtig gør ondt hele oplevelsen, men for et spil, der er bemærkelsesværdig i sin ambition, det er skuffende, at det GTA 5
ikke have mere ambitioner i sin undertoner.

Still, Grand Theft Auto 5
er en rejse værd at tage. Det viser en forbløffende mængde af sort, en reel ambition om at innovere forrige gameplay, og en fortælling om tre mennesker, der forsøger at finde venskab i deres skabt og brudt verdener, hvilket gør det til et af de mest følelsesmæssigt slagkraftige i serien. Rockstar Games har tilbudt en oplevelse med et par skønhedsfejl - men mangler der ikke bryder kernen (og ekstremt underholdende) gameplay. Den franchisen har aldrig været om at male Mona Lisa - og er i stedet mere om tilskyndelse meningsfuld kontrovers at få folk til at tale. Det er i høj grad tilfældet her, tilbyder spillere en snoet tur ind i en dysfunktionel virkelighed. Det er bare godt og god ingen af ​​denne dysfunktion kaster sig ind på gameplay oplevelse, en, der tjener som en stor bue for den nuværende generation af spil, og samtidig sætter baren for den næste.

___

Grand Theft Auto 5 fotos er tilgængelig nu til PlayStation 3 og Xbox 360.

Følg Patrick dansker på Twitter på @PatrickDane