'Kid Icarus: Uprising' anmeldelse

Det har været over to årtier da forbrugerne blev udsat for en helt ny Kid Icarus
titel, og i denne periode gaming landskab har ændret sig betydeligt. Serien stagnerede indtil engleagtige hovedperson Pit blev tilføjet til Super Smash Bros. Brawl
vagtplan. Endelig fans af kult klassiker havde noget at hvæsse deres umættelige appetit. Jeg gætte Smash Bros
skaberen Masahiro Sakurai følte lige så jazzed om Pit s triumferende tilbage som fans gjorde, fordi han fortsatte derefter med at begynde udviklingen på Kid Icarus:. Uprising
til Nintendo 3DS < p> Efter flere års værd af rygter og spekulationer, der fører op til spillets officielle afsløre ved E3 2010, Kid Icarus: Uprising
er endelig tilgængelig på butikshylderne. Die-hard fans, der har ventet på en opfølgning på den længe glemte franchisen sandsynligvis over begejstret for Uprising
's udgivelse. Med en omfattende mængde af single-player muligheder, samlerobjekter og online multiplayer, tilbagesendelse af Pit er en af ​​de bedste eventyr, der kan havde på Nintendo 3DS. Det er sagt, spillet er ikke perfekt, og der er et par spørgsmål, der bliver umiddelbart synlige efter at have tilbragt endnu en lille mængde af tid med titel.

Første ting først, det skal være kendt, at denne nye Kid Icarus
er intet som de to foregående rater, der blev udgivet på NES og GameBoy over 20 år siden. Droppe den side-scrolling platformspil elementer af gammel til noget nyt helt - en on-rail shooter /tredje-person shooter hybrid. On-rail shooter gameplay minder om en anden Nintendo klassiker Star Fox
, men disse segmenter ofte fylder mindre end 5 minutter af åbningen til hvert niveau. Den tredje person, skydning aspekt, på den anden side, tegner sig for størstedelen af ​​gameplayet, og desværre er det her de største fejl med spillet kan findes.

Med sigte mens du flyver eller på jorden sker ved hjælp af 3DS 'touchscreen. Touchscreen kontrol fungerer godt for segmenterne på skinnen i hvert niveau, men den anden Pit lander spillerne kommer til at finde sig i ukendt territorium. Flytte rundt med cirklen pad er let nok, men i første omgang er det lidt svært at dreje Pit rundt til enten at indsamle skatte eller besejre fjender bag ham. Selve spillet kommer pakket med en plastik mount til at gøre kontrollerne en lille smule lettere, og det hjælper meget, men det ændrer ikke det faktum, at kontrollerne ville have nydt godt af to Circle Pads. Stadig, efter et par niveauer kontrollerne er gribeligt, og du vil finde dig selv dodging angreb, kølle fjender, og åbning brand på fjender med de bedste af dem.

De niveauer i dette spil kan aldrig blive beskyldt for at kigge kedeligt, og hvert segment ser radikalt anderledes end den sidste. Pit vil flyve over en massiv krig, græsklædte bakker, byer, underverdenen, og endda en plads sørøverskib. Der er bestemt ingen mangel på oprindelige placeringer i Kid Icarus: Uprising
, og spillet faktisk gør en service til fans ved at bryde kampagnen ned i mundrette niveauer. Hvert niveau vil tage alt fra 10-20 minutter at udfylde, og takket være de smarte-dandy checkpoints spredt over hvert niveau selv dem, der er tilbøjelige til at dø vil være i stand til at fuldføre et niveau uden raseri quitting.You gættet det, denne fyr er ikke din ven.

Rage holde op kan synes uhørt for Nintendo fans, men hvis der er nogen spil, der vil virkelig teste din gaming fyrighed det er denne ene. Uprising
tillader spillere at vælge sværhedsgrad af hvert niveau inden de kommer ind det, og spillerne er præsenteret med ni sværhedsgrader. De mere vanskelige spillerne gør det niveau, jo mere af deres hårdt tjente hjerter de vil satse på selv at kunne komme til målstregen, og flere præmier, de vil blive tildelt, hvis de kan overleve. Hvis de kommer døende ofte, så det er vanskeligt vil falde, og de vil miste nogle af hjerter, de satsede /indsamlet i løbet af deres gennemspilning. Blot for at give nogle perspektiv, den 'Normal' vanskelighed er 2, så det er nemt at se, hvordan dette spil kan blive sindssygt udfordrende.

Svært kombineret med rigelige mængder af collectables synes at gå hånd i hånd i Kid Icarus: Uprising
, og slutresultatet er en yderst vanedannende og yderst replayable eventyr. Ligesom i Smash Bros.
, er der en usund mængde af ting at indsamle, såsom våben, karakter idoler, musik eller paneler til den "skattejagt" (at fungere som en form for resultater for spillet ). Completionists vil have hænderne fulde med dette spil, og de korte niveauer gør forsøger at samle alt, hvad en langt mindre besværlig opgave.

De, der befinder sig indsamle de samme våben igen og igen kan indløse deres hjerter for nye våben, handel med gamle våben for hjerter, eller de kan tage gamle våben og Fuze dem sammen for at skabe helt nye. StreetPass har også en lille rolle, og giver nærliggende spillere chancen for at handle våben anonymt. Våben kan handles ved at indfange våben, som du vælger i en perle, og mens jeg ikke fik en chance for at bruge funktionen, fordi ingen havde spillet endnu, det er rart at se Nintendo gør brug af underudnyttede funktion.

Uprising
's munter og grine-out-højt historiefortælling er let noget af det bedste, der kan findes i enhver Nintendo spil, og det er i høj grad, fordi det er en af ​​de få fuldt udtryk Nintendo spil i nyere tid. Spillet tager ikke sig selv alvorligt på alle enten, og der er afspejlet i spillets dialog. Pit og Palutena vil småskændes og tilbage mens Pit er dodging angreb og forsøger at undgå døden, og det samme vil ske med fjender, den engleagtige kriger står også. Drillerier mellem disse tegn vil ofte henvise til, at de er i et spil, og én linje peger ud af, hvor fantastisk det ville være at have den store to-ledet brand hund, Twinbellows, som kæledyr i Nintendogs
. Dialogen bestemt ikke gøre for en dyb og medrivende historie, men det gør spillet som helhed meget sjovere, end det nogensinde kunne have været uden det.

Den eneste ulempe at have så meget dialog, at det bliver vanskeligt at være opmærksom på hvad personerne siger, når du har travlt undgå laser brand eller tømme et våben runde i en fjendes hoved. Der er også, tør jeg sige, lidt for meget snak, og selv om det er næsten altid morsomt, er det helt sikkert distraherende til tider. Alligevel kan du ikke fejl Nintendo giver os en fuldt stemt videospil, og det ville være dejligt at se dem følge trop med nogle af deres andre titler.

Når spillerne har gennemført spillets primære historie, de kan så dykke ind i verden af ​​multiplayer. Svarende til Mario Kart 7
, Kid Icarus: Uprising
understøtter både lokal multiplayer og online multiplayer. Op til seks spillere er i stand til at passe op og kæmpe hinanden online samtidig, og de vil have to forskellige tilstande til at vælge imellem, når de gør. 'Lys vs Dark er den vigtigste tilstand, en masse fans sandsynligvis vil flokkes til, og det giver mulighed for tre spillere til at slå sig sammen og tage på et hold med tre andre spillere. Målet er at tage ned det modsatte hold helbred bar, og det første hold til at mindske oppositionens helbred vil derefter nødt til at besejre enten Mørk Pit eller Pit afhængigt af hvilket hold de er på. Den anden multiplayer-mode er blot en free-for-all, som spillerne sandsynligvis mere end fortrolig med.

multiplayer er meget konkurrencedygtig og en masse sjov. Der er i alt ni forskellige stadier, som multiplayer kampe kan opstå på, og hver enkelt rådighed giver nok variation til at holde de relativt hurtige kampe interessant for en lang tid. Jeg oplevede absolut ingen forsinkelse når som helst jeg fyret op en hurtig online match enten, og det står som en hyldest til den form for online spiloplevelse Nintendo ønsker at give deres kunder med at gå fremad.

En sidste funktion, der skal nævnes, er spillets evne til at læse AR-kort og projicere det tegn på hver enkelt på skærmen af ​​din 3DS. Funktionen svarer til Pokedex 3D
app, med den undtagelse, er, at kortene faktisk kan kæmpe hinanden. Slagene selv er ikke så dybdegående som nogle fans måske have ønsket at se, men de er en cool feature alligevel. Scanning hvert kort vil også give spillerne hjerter og idoler som de derefter kan se i spillet, når de gerne vil, så der er en ekstra fordel at bruge de AR kapaciteter i dette spil

Kid Icarus:. Uprising
lider lidt af en stiv indlæringskurve med sin kontrol, men helt ærligt det er den eneste væsentlige problem jeg havde med spillet. Sakurai og holdet på Project Sora har gjort et absolut stjernernes job resurrecting en meget gammel ejendom. Uanset om det er den selv-refleksive dialog, den udfordrende gameplay, den enorme mængde af samleobjekter, AR-kort funktionalitet, 12 timers lang historie, eller fornøjelig multiplayer, vil fans finde masser at elske i Kid Icarus: Uprising
.

Følg mig på Twitter @TheRileyLittle