Spil Guider > videospil > alle video game > 'Sinus Mora' Review

'Sinus Mora' Review

Game Rant Jacob Siegal anmeldelser Sine Mora

Sine Mora
er en shoot 'em up co-udviklet af Digital Reality og Grasshopper Manufacture. Grasshopper var ansvarlig for koncept kunst og lyddesign, mens den faktiske historie, gameplay, 3D-modellering, og generel kodning blev udført af Digital Reality.

Dette hold indsats mellem en mindre kendt bygherren og all-star kastet over på Grasshopper er decideret underligt. Den indeholder en af ​​de mest komplekse og skræmmende historier fra de fleste enhver videospil på markedet, muligvis kun rivaled af andre Grasshopper spil som Killer7
. Mærkeligt nok, Suda51 og hans team havde intet at gøre med denne tragiske arbejde af fiktion -. Digital Reality flettede denne fortælling om sin egen

Historien handler om en central cast af jagerpiloter på en mission for at hævne deres race ved at tage ned en ildevarslende imperium. Dette kan synes som en passende, afprøvede og sande arketype for en spillets historie, men djævelen er i detaljerne. Konkret tegner af folkedrab, fadermord, voldtægt, tyranni, og utallige andre forbrydelser mod menneskeheden. Som en XBLA titel markedsføres til shmup eksperter og nybegyndere, kan disse chokerende afsløringer sikkert slå væk sarte sjæle.

Når det er sagt, historien er fascinerende og godt fortalt, både gennem titelkort og in-game filmsekvenser byder på en himmelsk støbt af ungarske stemmeskuespillere og stort set fejlfri oversættelse. Hvis du kan følge med, den fortyndede tid på at rejse fortælling er virkelig spændende, det bare kan tage et par gennemspilninger at fange alt

Bullet helvede skydespil, som navnet antyder, er ofte yderst vanskeligt -. Så svært, i faktisk, at et enkelt niveau kan kræve timers øvelse at fuldføre. Sine Mora
er meget mere imødekommende end mange af de old-school SHMUPs, og det er alle bedre for det. Spillet indeholder varierende sværhedsgrad for alle sine tilstande. Normal tilstand anbefales til begyndere, men lad ikke navnet narre dig - endda normal tilstand kan synes uoverstigelige til tider. Husk, at story mode varer kun omkring 90 minutter selv, så hvert niveau slået betyder betydelige fremskridt til enden.

Der er nogle interessante mekanikere på spil, der adskiller Sine Mora
fra andre i genren . Først og fremmest, er dit skib ikke tage skade. I stedet vil enhver kugle eller formalet kollision tage fri af uret i toppen af ​​skærmen. Slutresultatet er det samme (tiden løber ud, skibet eksploderer), men det føles meget mindre straffe end en sundheds bar nedbryder eller one-hit kills, der er så almindelige i denne genre.

Stikning med tidsrejser motiv, spillere er også i stand til at bremse tid i korte ryk, hvilket gør manøvrering rundt kugler et touch enklere. Der er også et par lejligheder, hvor skydning er ikke det vigtigste fokus, men i stedet traversal bliver den primære fjende. Disse sektioner er bedre venstre uden beskrivelse, men kontrollerne ikke helt holder sig godt nok til at afværge det uundgåelige frustration kontinuerligt skrabe mod et hjørne af en væg og miste alle dine power-ups. Heldigvis, de er få og langt imellem

Andet end at, spillet spiller på samme måde som andre i genren:. Skærmen ruller fra venstre mod højre, kaste fjender på spillerens skib fra enhver tænkelig retning, indtil spilleren enten dør eller når en chef. Der er et par spilbare figurer, som alle pilot unikke skibe med særlige sekundære angreb. Samlerobjekter kuld skærmen, som kan øge det vigtigste våben er ildkraft, tilføje ekstra tid til uret, genopbygge brugt op sekundære våben, eller bare skænke point. For enhver, der nogensinde har spillet Ikaruga
, en CAVE spil, eller enhver anden shoot 'em up, bør disse alle være kendte troper

Boss kampe er overraskende rigelige i spillet -. Der er 13 store bosser de syv stadier, sammen med mindre minibosses undervejs. Bosses er opfindsomme, enorme, og altid gøre grand indgange. Jeg kan ikke huske mere end en chef, at undladt at tage op et flertal af skærmen, fylde resten med knap dodgable orange og blå kugler.

Hvis der er en væsentlig kritik skal udjævnes mod titlen, er det, at nogle af disse chefer synes helt for svært for en spiller ny på disse spil, især i betragtning af, Sine Mora
markedsføres som en introduktion til at skyde 'em ups. Selvom overlevelse er sandsynligt (takket være den frist udskifte en sundhed meter), er belønningen cheapened ved konstant forbandelse af uundgåeligt spærreild af kugler.

Så hvis du formår at gøre det gennem story mode i et stykke, der er tre andre tilstande til at spille igennem for at perfektionere dine Sine Mora
færdigheder: Arcade, Score Attack, og Boss Training. Den Arcade mode strimler fortælling ud af spillet og giver spillerne mulighed for at arbejde sig igennem spillets sans afbrydelse, med kun tre fortsætter. Score Attack og Boss Training er begge temmelig selvforklarende. Hver tilstand bringer noget ekstra til spillet, og selv om ingen af ​​disse ekstra modes er alt for komplekse, de ikke føler sig shoehorned i. I betragtning af udfordringen af ​​de mere brutale sværhedsgrader, uddannelse er en nødvendighed at lære boss mønstre og kugle undgåelse teknikker.

kredit skal gives til de nyeste hold i begge udviklingshuse, Sine Mora
er smuk. Miljøerne spænder fra lyse, levende indstillinger skov med frit strømmende vand og imponerende bjerge til undertrykte, dystopiske fabrikker. Fra lys til mørk, hver indstilling springer ud med en svimlende sans for detaljer. Skibet måske kun være kontrollerbar i en 2D rum, men kunst design og koreograferede fjende bevægelsesmønstre bringe 3D-verden til livet. Du kan finde dig selv distraheret af nogle af de betagende udsigter, mens kugler careen mod dig, så sørg for at tage sig tid til at sightsee i øjeblikke af sikkerheden.

Akira Yamaoka, berømte lyddesigner bag soundtracks til Snatcher
, Silent Hill
serie, og alle de seneste Grasshopper spil, ved, hvordan man sætte en tone. De elektroniske beats holde tempoet op, mens samtidig afspejler morbid fortælling af disse stridende anthropomorphs. Soundtracket, sammen med godt handlet dialog, virkelig hjælper søm ned den alvorlige karakter af historien midt i de latterlige chefer og helvedes regn af kugler.

På trods af den uudsigelige historie og ekstremt svært, er det let at anbefale Sine Mora
nogen på udkig efter en shmup. Historien varer cirka en time og en halv (en perfekt mængde tid uden længere end tilladt sin velkomst), kan de andre tilstande være uendeligt underholdende, og spillet beder om at blive slået flere gange. Selv for de mindre stand SHMUPers, inklusive mig selv, de baggrunde og fjendtlige design er næsten værd at prisen for optagelse på egen hånd. Hvis du er i markedet for en udfordrende side-scrolling shooter, kan dette være den bedste derude.

Sine Mora
er tilgængelig nu på Xbox Live Arcade for 1200 Microsoft Points ($ 15.00)