Spil Rant Anthony Mole anmeldelser Uncharted: Golden Abyss

, Drake er ledsaget af en ny rollefordeling. Elena, Chloe, de er alle fraværende fra dette spil, erstattet i stedet af Drakes lang tid bekendtskab Dante, og en ny kærlighed interesse, Chase.

Mens Dante og Chase er interessant og sjovt at være omkring, de er bare ikke helt så elskelig som andre Uncharted
tegn. For eksempel, Dantes karakter er meget arrogant, men han har bare ikke den samme charme som siger, Harry Flynn fra Uncharted 2
. Men det er ikke til at sige betyder Golden Abyss
ikke har en historie værd at fortælle. Dette er en Uncharted
spil igennem, og som sådan er det en fyldt med en engagerende plot, nogle grine højt øjeblikke og nogle eksemplariske pacing. Det har ikke den samme rækkevidde som Drakes Deception
, men historien er næsten lige så god. Bend titel fokuserer meget på Chase og Drake, deres forhold og hvem de er snarere end blot at understrege skatten. Det gør for en historie, som spillerne bedre kan relatere til

På grund af Vita tekniske grænser spillerne ikke skal forvente Golden Abyss
at tilbyde store dødbolde ligesom de andre titler i franchisen.; der er ingen kæmpende onde i en eksploderende fly eller på en fremskyndelse tog, snarere alt er meget mere skaleret ned. Der er stadig nogle intense øjeblikke, men intet om niveauet for PS3-spil. Det er sagt, det faktum, at det hele sker i plam af ens hånd gør spillet endnu mere imponerende.

Men intet af dette ville noget, hvis gameplayet ikke holder op, og heldigvis, det gør. Sigter og skydning er relativt ligner PS3-titler, men det føles en anelse løsere. Tænde auto mål syntes at reducere dette problem, men selv som en lang tid fan af serien, var det stadig svært at line op skud så præcist som i fortiden.

Resten af ​​gameplayet er det samme som PS3-ejere har været vant til i de seneste fem år, klatring og opgaveløsning er stadig en stor del af spillet, med den tidligere kontrollerende stort set det samme som vi er kommet til at forvente. De fleste af de gåder er temmelig ligetil, med de fleste udgør puslespil sektioner, hvor Drake skal udfylde billederne ved at sætte brikkerne sammen. Spillere vil også bruge Vita touch skærmen for at fuldføre de fleste gåder, at reducere mængden af ​​tid brugt kører rundt

Selvfølgelig, som Vita flagskib titel, Uncharted Golden:. Abyss
er temmelig meget forpligtet til at gøre brug af systemets funktioner. Touch og Motion Controls gennemsyrer spillet, selvom de fleste af dem er temmelig overflødige. For eksempel, kan spillerne vippe Vita for at forberede Drake at springe til en afsats, eller brug bagside-touchpad'en til at klatre reb. Det er sagt, intet af dette virkelig giver en fordel til den mere traditionelle kontrolordning. Deres inklusion bestemt ikke tage noget væk fra Golden Abyss
, men det føles lidt meningsløst og spillere vil formentlig finde sig vende tilbage tilbage til kontrol standard knappen.

Der er dog tidspunkter, hvor nye kontrolforanstaltninger vil komme i handy. Når skalering vægge, spillerne gav mulighed for at trække deres finger langs skærmen for at "male" en sti til vores stærke fingre helt. Denne indstilling er meget mere realistisk end blot at trykke på knappen X for at flytte Drake, især fordi det er med til at reducere mængden af ​​træthed i ens tommelfingre.

De, at spille spillet på normal sværhedsgrad vil formentlig brise gennem kampagnen i omkring 6-8 timer, en lille smule kortere end konsolspil. Men der er stadig masser tilføjet til Golden Abyss
at gøre det værd flere gennemspilninger. Treasures igen gøre deres tilbagevenden, og ligesom altid spillere kan samle dem op for at tilføje til deres samling. Hvad gør det mere interessant i denne omgang, er, at nogle af de skatte faktisk hjælpe tilføje lidt baggrundshistorie til spillet. Spillere kan lære mere om de gamle kulturer eller mennesker refereres i hele spillet ved at finde bestemte artefakter.

Ud over de skatte, kan spillerne også indsamle "dusører". Disse er samleobjekter som fjender sommetider vil falde. Hvad dette betyder er, at spillerne ikke vil indsamle alle de dusører i en enkelt gennemspilning, eftersom de falder tilfældigt. Nu, naturligvis ikke alle har tid (eller tålmodighed) til flere gennemspilninger, i hvilket tilfælde de kan gå over til det sorte marked. The Black Market giver spillerne mulighed for at handle for dusører de ikke har indsamlet, og der er endda en, der kan kun opnås gennem Black Market - bemærk dog, at denne hemmelighed vare har også kan opnås offline, hvis man ikke er i stand til at få adgang til spillet på grund af manglen på en internetforbindelse

Uncharted:. Golden Abys
s er, at sige det enkelt, et Uncharted spil på en håndholdt. Serien er så sjovt som nogensinde, og det er værd at en gennemspilning, uanset om man er en fan af franchisen eller bare en person på udkig efter en stor Vita spil at spille. Bend Studio kamp er ikke nødvendig læsning i franchisen, men det er en spillere vil ikke fortryde. Det bevarer det, der gør de PS3 spil nogle af de mest elskede titler denne generation, og det gør det et spil, der hver Vita ejer bør opleve

Uncharted:. Golden Abyss
er tilgængelig nu til PlayStation Vita.

-