Spil Guider > videospil > alle video game > 'Doctor Who: The Eternity Clock' anmeldelse

'Doctor Who: The Eternity Clock' anmeldelse

Spil Rant Ben Kendrick anmeldelser Doctor Who: The Eternity Clock

For alle, men casual gamere, bør det være almindeligt kendt, at film og tv-spin- off video spil er berygtet for at oversætte til buggy og uinspirerende gameplay erfaringer. For hver succes ( The Walking Dead
), er der utallige tie-ins, der ikke kun underwhelm som video spiloplevelser ( Battleship
), kan de ligefrem underbyde etablerede begejstring for fan-favorit franchises ( Star Wars Kinect
).

af denne grund, når supertunge Games meddelte, at de ville være på vej op udvikling på et fuldgyldigt Doctor Who
side-scroller /puzzle spil , forventninger var ikke ligefrem høje. Men med tilføjelsen af ​​motion capture-forestillinger og stemme arbejde fra The Doctor selv, Matt Smith, samt River Song, Alex Kingston, fans af showet begyndte at håbe, at titlen, døbt Doctor Who: The Eternity Clock
, ville (i det mindste) levere underholdende fan service.

Mens versioner af spillet er stadig på vej til PC og PS Vita, The Eternity Clock Hotel (og TARDIS) har officielt landede på PSN - og resultatet er, som forventet, et miskmask af buggy og ligefrem frustrerende dødbolde kombineret med en række sjove puslespil mekanik og ekstremt underholdende skildringer af seriens ikoniske figurer. Som et resultat, ville det være umuligt at anbefale titlen til ikke-Whovians men for spillere, der elsker serien, frustrerende (og gentagne) minispil er for det meste afbalanceret med underholdende gåder og underholdende nikker til showet.

på trods af en stabil af talentfulde Doctor Who
forfattere flyder rundt på BBC, The Eternity Clock
historie er for det meste en undskyldning for lægen at have køre-ins med en række ikoniske skurke (såsom The Silence, Daleks, og Cybermen, blandt andre). Mens der er en kompetent fortælling kører gennem spillet, er fans, der springer titlen ikke kommer til at gå glip af en særlig smart tilføjelse til serien kanon. Men selv om historien er temmelig standard, en række gåder og miljøer er præget med underholdende one-liners fra The Doctor og River (plus masser af tilbagekald til begivenheder i tv-serien). Som et resultat, i modsætning til en masse film og tv-tie-ins The Eternity Clock
ikke komme på tværs som en accessorisk oplevelse - da det let kunne passe ind som en interaktiv episode af showet (omend en af de mindre mindeværdige dem) .Matt Smith i 'Doctor Who: The Eternity Clock'

Derudover tak til Matt Smiths motion-capture arbejde for spillet, løber rundt som The Doctor er temmelig tilfredsstillende - især når du bruger den højre analoge stick til at piske den soniske skruetrækker ud (for at scanne miljøet efter spor). Playtime er delt mellem The Doctor og River - med mulighed for split-screen co-op (ingen online). Desværre, Rivers sekvenser (som handler ud den soniske skruetrækker for hallucinogene læbestift og en sonisk blaster) er betydeligt mindre underholdende. Der er en mærkbar forsinkelse mellem knap indgange i River sektioner, der er mindre synlige, men sandsynligvis stadig til stede, i lægens sektioner - på grund af den "bekæmpe" fokus i store dele af floden gameplay. Desværre floden sekvenser er obligatoriske -. Så spillere, der ikke tackle spillet i co-op vil fra tid til anden, blive tvunget til at skifte mellem tegnene

Mens der er sekvenser, hvor spillerne bliver nødt til at undgå fjender i side-scrolling miljøer, de fleste af udfordringen er at fuldføre puslespil og minispil i god tid (til det punkt, frustration) måde. Masser af de tidsubestemte gåder er sjovt nok - og kræver The Doctor (undertiden River) til at manipulere elementer i miljøet (samt tid) for at nå frem til en exit eller ødelægge en forhindring. Men en række af de gentagne og ligefrem frustrerende minispil formuleret i "action" begivenheder -. Hvilket betyder, at der på toppen af ​​det indre minigame frist, bliver spillerne ofte tvunget til at manøvrere rundt eksterne trusler samt

Som et tidligt eksempel , skal spillerne afslutte et "fuldføre kredsløbet" stil minigame - ved at dreje en række signal ledninger og forbinde punkt a til B - alt mens en hær af Cybermen marchere rundt i miljøet. For at få succes spillere meget lede Cybermen væk - så haste op til minigame konsol - hvor de skal fuldføre to kredsløb før fjenderne vende tilbage til området. Derudover er der to konsoller - hvilket betyder, at spillerne faktisk nødt til at afslutte i alt fire kredsløb uden at dø (siden kontrolpunktet nulstiller til begyndelsen af ​​mødet). Den værste del? Spillere er nødt til at vente på Cybermen at skyde-åbne konsollen rum, hvilket betyder, at hvis floden dør (som hun vil et antal gange), spillerne må vente omkring et minut for Cybermen at blæse åbne rummet again.The Læge og River Song Co-op Gameplay

De frustrerende møder forværres af spil-breaking bugs, der dukker op alt for ofte. Ud over en række konsol indefrysning arrangementer i løbet af min gennemspilning, når genvinde kontrollen over Doktoren (efter den førnævnte Cybermen støder), River stoppede efter og stod frosset i en døråbning. I mellemtiden forsøger at gå til det næste afsnit af miljøet blev mødt med prompt "venter på følgesvend" - kræver komplet exit af niveauet. På grund af manglen på fornuftige checkpoints i spillet, glitch resulterede i en reload tilbage til begyndelsen af ​​den førnævnte Cybermen sektion (som var endnu mindre sjovt anden gang rundt).

Desværre, mens spillet giver mulighed for let, medium og hårde puslespil vanskeligheder, indstillingen kun ændrer minigame kompleksitet og påvirker ikke de eksterne udfordringer (dvs. at de ikke synes at afmatning fjender eller handlingsorienterede tidsfrister). Som et resultat, er der ingen "turist" mode til rådighed for Doctor Who
fans, der ikke ønsker en stejl udfordring og er mest interesseret i historien (dvs. de ønsker at blæse gennem gameplay sektioner med mindst mulig modstand), og det er nemt at forestille sig, at casual gamere og yngre spillere vil ramme vejspærringer at trumfe deres kærlighed til Doctor Who
(og efterfølgende nogen interesse i at fortsætte eventyret).

Doctor Who : den Eternity Clock
er et særligt skuffende frigivelse, fordi de elementer, der arbejder, vil uden tvivl være lokkende for fans af showet og kunne have trukket i masser af ikke-fans så godt. Men på grund af antallet af overdrevent frustrerende gameplay-scenarier, kombineret med gamebreaking bugs ved lanceringen, er det svært at anbefale titlen til nogen, men de mest dedikerede Whovians - eller nogen villige til at investere deres penge upfront i håb om at supertunge Games vil dedikerer yderligere udvikling tid til at producere en mangesidet plaster

Hvis du stadig på hegnet, eller blot er interesseret i at se spillet i aktion, kan du tjekke de Doctor Who.: Den Eternity Clock
lanceringen trailer nedenfor:

Følg mig på Twitter @benkendrick for fremtidige anmeldelser samt andre film, tv og gaming nyheder