Spil Guider > videospil > alle video game > 'South Park: Tenorman Revenge' anmeldelse

'South Park: Tenorman Revenge' anmeldelse

Jacob Siegal Game Rant anmeldelser South Park: Tenorman hævn

Scott Tenorman er en ulykkelig rødhåret. Hvis du ikke er bekendt med lore af South Park, Eric Cartman havde engang en ung mands forældre dræbt, gjort dem til chili, og derefter fodret dem til den samme unge mand - efter en relativt harmløs skænderi mellem de to. Den unge mand var Scott Tenorman, en ingefær, der senere blev afsløret at være Eric Cartman halvbror. Nu Scott Tenorman har stjålet Xbox 360 harddisk fra vores foretrukne South Park beboere, og de skal rejse gennem tid og kloakker for at få den tilbage. Ja, det er så latterligt som det lyder

South Park:. Tenorman Revenge
er en 2D platformspil med fokus på at indsamle utallige doodads, bekæmpelse en hær af robot rødhårede, og vigtigst af alt, hente disse darn stjålet Xbox harddisk fra Scott Tenorman. Den mest effektive måde at beskrive dette spil kan være ved hjælp af en apt chili metafor: ingredienserne alle synes lækker af sig selv, men slutproduktet lider under manglende opmærksomhed på nogle meget grundlæggende spil design principper. Se, det metafor arbejdede fejlfrit.

platformspil, der dækker alt fra afgrænser på fjendens hoveder til at hoppe over søer af urin, er flydende og sjov. De tegn, Cartman, Stan, Kyle og Kenny, alle styre samme, med variationer kommer i form af særlige evner og superhelt power-ups. Disse evner og power-ups er afgørende for indsamling af Time kerner, de eneste samleobjekter er nødvendige for at fortsætte til næste niveau.

Åbningen cutscene og efterfølgende introduktion til velkendte vokal forestillinger er strålende tro mod serien spillet er baseret på. Matt Stone og Trey Parker reprise deres roller som, ja, stort set alt i South Park, og animationen er identisk med showet, fra vralte-walk bevægelse af tegn til udtryk på deres ansigter. South Park Digital Studios har noget at være stolte af i denne forbindelse.

Når det er sagt, indledningen til den kontrol og historie er enkle, korte og helt misvisende. Når åbningen niveau er fuldført, begynder spillet at falde fra hinanden. Som tidligere nævnt, hvert niveau kræver tid Cores at låse op, men mange Time Cores er kun tilgængelige ved at spille gennem niveauer enten flere gange alene, eller sammen med tre andre spillere. Enhver nostalgi eller humor i niveauerne hurtigt kører tynd, når du søger planløst gennem en dårligt konstrueret niveau forsøger at nå en Time Core behov for at gå videre.

Spillet har både lokale og online co-op, velkommen tilføjelser til enhver XBLA titel, men spillere, der beslutter at gå solo vil se miljøer igen og igen i et forsøg på at samle glødende genstande - bare for at nå det næste niveau. Alt dette er måske ikke helt så smertefuldt, hvis ikke for det faktum, at enhver fjende, hver laserstråle eller lava pit, bliver mindre af en udfordring, og mere af en uundgåelig frustration kræver mere held, tid og tålmodighed end dygtighed. Elevatorer og stigende syre er standard billetpris i 2D platformers - og, som sådan, skal spillerne undgå disse forhindringer for at komme videre uskadt

Ikke i Tenorman hævn
.! Elevatorer, elevatorer og andre cykling progression maskiner kuld stadier, men hvis du tager for lang tid at hoppe på, forberede sig på at blive tvunget til at vente på tingest langsomt arbejde sig tilbage til dig. Igen, ikke en frygtelig problem som en isoleret hændelse, men forventer at blive hæmmet af spørgsmål som disse flere gange i hvert niveau. Det er ligesom smække på bremserne hver 30 sekunder, mens du prøver at afslutte et løb. Som et resultat, spillet har ingen som helst flow.

Combat er kompetent, men ikke noget nyt. Fjender kan sendes ved enten at hoppe på deres noggins eller ved hjælp af en bred vifte af våben spredt over hele South Park. Våbnene tjener deres formål - en par gode smager til hovedbunden med et koben vil tage de fleste fjender - og boblen pistol og sort hul pistol er særligt sjovt

Med hensyn til hoppe på hovedet, vil en handling spillere ty til. meget regelmæssigt som våben pause efter at være slidt ned, kunne mekanikeren ikke være meget værre. Hver eneste robot ingefær kræver ikke én, men to head-humle at blive taget ud. Den første ødelægger djævelske ingefær forklædning, afslører deres sande identitet som en robot. Den anden dræber dem. Problemet er, det første spring ofte sender spilleren revet ned i en tilfældig retning -. Og vejlede Cartman tilbage over en robot under forsøg på at holde sig inden for dumt lille hitbox fra hver fjende er kram af mareridt

Alt i alt, trods den til tider grusomme (og til tider mindre grusomme, men stadig ikke godt) kontroller og utroligt mangel på respekt for singleplayer gamere, var der øjeblikke af ægte sjovt at være havde. Sidder og leger med en ven var ikke helt op til Rayman Origins
standarder, men vi bashed hinanden med baseball bats og hjalp hinanden med at finde Time Cores, alt imens fnisende og råbe på TV.

Mens det ikke kan være den værste licenserede spil på Xbox live Marketplace, er det svært at anbefale titlen til nogen, men die-hard South Park
fans, der er mere interesseret i at se deres foretrukne tegn i videospil form, end faktisk at tage dele i kompetent gameplay. En sjov idé bliver hurtigt en øvelse i frustration, kedsomheden, og manglende opmærksomhed på de detaljer, der virkelig betyder noget

South Park:. Tenorman Revenge
er nu tilgængelig på XBLA for 800 Microsoft Points ($ 10.00).

-