Spil Guider > videospil > alle video game > 'Steget 2: Dark Waters' anmeldelse

'Steget 2: Dark Waters' anmeldelse

Spil Rant Jason Weissman anmeldelser Risen 2: Dark Waters Salg In Risen 2: Mørke Waters
, tysk developer Piranha Bytes og udgiver Deep Silver bringe tilbage The Nameless Hero fra den oprindelige Risen
at kæmpe flere Titans truer Lost Realm. I denne tranche dog hovedpersonen tager på sine fjender som en undercover pirat arbejder for Inkvisitionen, der giver spillerne mulighed for at opfylde deres ø-udplyndring og swashbuckling dreams.Does denne pirat RPG fortjener spillernes hårdt tjente bytte? Læs vores gennemgang at finde out.For dem, der ikke spiller Risen
(ligesom denne anmelder), begyndelsen af ​​den navnløse Hero rejse er temmelig vag. Der er ingen redegørelse for, hvad der tidligere er fundet sted, og visse fænomener aldrig forklaret, såsom hvorfor bakkerne bag øen byen Caldera kontinuerligt i brand, hvad der præcist er en Titan (andet end en henvisning til de græske myter), hvad der præcist er inkvisitionen (og hvad er dens mål), eller hvorfor alle disse tegn med spansktalende efternavne taler med en engelsk accent? Uden fordel for en tilbage historie, de første par timer af narrative trække en smule, da det ikke er helt klart, hvad heltens motivation er, eller endnu vigtigere, hvorfor spilleren skulle pleje.

I begyndelsen spillere gør lære, at Mara, et hav Titan, truer indbyggerne i Caldera og resten af ​​the Lost Realm ved kommanderende søuhyrer at ødelægge skibe forsøger at levere forsyninger til de forskellige havne. Inkvisitionen mener, at flere pirat kaptajner har opdaget et våben, der kunne besejre Mara og hendes kræfter, så de sender den navnløse Hero til øen Tacarigua at infiltrere deres rækker i håb om at lokalisere våben. Når spilleren tilbringer lidt tid at udforske denne ø, begynder historien at tage bedre form og helten helt forpligter sig til pirat liv ved at opnå et skib og begyndelsen til en besætning. Det er ikke en særlig kompliceret historie, men det sammensurium af virkelighed og mytiske begreber er interessant nok til at motivere fortsat leg og vinke udforskning. Tegn er farverige og tilbyde nogle lejlighedsvis humoristiske dialog og quests er varierede nok til at forhindre kedsomhed i at synke i.

Når et skib og besætning er opnået, rejse mellem øerne åbner op som den navnløse Hero forsøger at redde Lost Realm. Bare ikke forvente nogen episke skib til skib, kanonkugle-udveksle slag under transporten. På intet tidspunkt er direkte kontrol af skibet er muligt, og fartøjet kun tjener som en portal for at nå forskellige destinationer. Det er sagt, er der mange pirat-lignende aktiviteter at gøre på land.

Mens primært fokus på udforskning og dialog, Risen 2
tilbyder nogle forskellige bud på RPG-genren. I første omgang, kan den tredje-persons kamp synes ganske simpelt som "X" er den eneste knap bruges til at angribe med det primære våben, som typisk er et sværd af en slags. Som spillet skrider frem, er andre avancerede bevægelser lært, at kræver timing på spillerens del til at trække ud. Helten kan også udstyre et skydevåben eller andet projektil i sin venstre hånd til at bruge sammen med et sværd. Mens pistoler gøre mere skade end den typiske hånd-til-hånd våben, de er tidstypiske-passende rudimentære konstruktioner, typisk kun tillader en eller to skud pr kamp, ​​hvilket gør beherskelse af sværdkampe alt, mere afgørende. Dirty trick elementer, såsom salt eller sand, kan også blive kastet i fjendens øjne, som vil give et par hjælpende hits. Ofte den navnløse Hero har en NPC følgesvend til at hjælpe, som kan være nyttigt, da han eller hun vil trække væk angreb, men spilleren vil stadig nødt til at gøre det meste af tunge løft under kamp.

De fleste fjendtlige typer har deres egen unikke kampstil og kan være ganske udfordrende i starten af ​​spillet. Når Nameless Hero niveauer op lidt og får adgang til et skydevåben fleste slag ikke bør være for vanskeligt, hvis spilleren opmærksom på angreb mønstre af hver fjende. Selv når underdimensioneret, kan vanskelige modstandere (såsom alligatorer) let afsendes ved blot at angribe fra et højere udsigtspunkt. Hvis fjender overtal helten, kan han blot køre væk og lokke en ud ad gangen. Når du ikke bruger denne taktik, bekæmpe var ikke nær så svært som siger Dark Souls
, men knap spammere vil opfylde deres død tidligt og ofte som nogle strategi er påkrævet.

At dette er en pirat spil , strømpe op på alkohol er faktisk et plus, da det giver øjeblikkelige helbredende fordele uden at nogen af ​​de negative virkninger. Spise en fødevare bestemmelse vil også helbrede spilleren, men gør det i løbet af en nærmere fastsat periode, hvilket naturligvis er mindre nyttigt i løbet af en kamp.

Player avancement sker i form af at få "Glory" punkter, som derefter kan bruges til at øge de grundlæggende egenskaber af Blades, skydevåben, Sejhed, Cunning, og Voodoo (magi). Når der opstår et niveau stigning, kan helten derefter betale en NPC til at lære en ny evne. Fordi at lære nye evner kan være ganske dyrt, og guld er temmelig sparsomme tider, stjæle folks ting er næsten en nødvendighed i Risen 2
. Da NPC'ere generelt ikke kan lide helten tager deres ejendele, kan han enten vente til mørkets frembrud for at stjæle de elementer eller bare bruge fysisk magt. Den eneste virkelige undergang bare valse ind i en NPC'ere hjem er, at helten kan tabe et par Glory punkter i processen, hvis besejret af beboeren. For at undgå en sådan ydmygende skæbne, jeg fokuserede hurtigt på at øge min Cunning bare så jeg kunne købe en uddannet abe til at begå grand tyveri på mine vegne. For et godt grin, Risen 2
faktisk har spilleren tage kontrol over den lille abe, mens "hakket" alt i syne. Tilsvarende Voodoo evne giver også helten til at overtage vigtige NPC'ere via en voodoo dukke.

Spillet soundtrack er en af ​​ Risen 2
's høje vandmærker, primært bestående af en verden, musik vibe, der indeholder flamenco guitar. Det blev aldrig rist trods konstant spiller i baggrunden og ændres dynamisk at fremhæve øjeblikke såsom en kamp.

Visuelt Risen 2
bruger en farverig palet, som forventes for et spil, der foregår hovedsageligt i indstillinger tropisk ø. Mens den grafiske stil har en finurlig og mere tegneserieagtige styling end andre moderne RPG'er, føler det passende for emnet. Jeg fandt det faktisk mere behageligt at se end sige, Skyrim
, som er grafisk overlegen på enhver måde, men temmelig intetsigende og mørke. Desværre, det samme kunne ikke siges om Risen 2
's figuranimationer løbet dialog-sekvenser. Bevægelserne af Nameless Hero og nogen af ​​hans samtalepartnere var så overdrevet, at de optrådte som hvis de udfører pantomime. Til tider, det så så latterligt, at det næsten blev indtagende i løbet af spillet. Næsten.

Desværre, Risen 2
har sin rimelige andel af tekniske problemer. Som et referencepunkt, vi spillede revisionen bygge med følgende opsætning:

Intel Core i5-2500K @ 3,30 GHz

ASUS, P8P67-M PRO Rev 3.0

Corsair , 8GB (2 x 4 GB) XMS3 PC3-10600 DDR3 1333MHz

EVGA NVIDIA GTX 580

Intel, 80GB 320 Series SSD, MLC

Western Digital, 500GB WD Caviar Black (Installer Drive)

Windows 7, 64-bit Professional Edition

Samsung PN63C8000 63-Inch 1080p 3D Plasma HDTV

Trådløs Xbox 360-controller
< p> spillets grafik, som ikke synes at kræve en high-end rig, lidt fra frygtelige pop-in og andre grafiske glitches. Træer og fauna vil bogstaveligt vokse som hovedperson nærmede sig dem og dette fænomen havde intet at gøre med forbruget af rom. På andre tidspunkter, jeg følte jeg havde netop indgået Matrix eller Animus fra Assassins Creed
som objekter i baggrunden ville flimre ind og ud af eksistens. Bad kameravinkler under samtaler med NPC'er resulterede lejlighedsvis i at kigge på bagsiden af ​​min karakter hoved, eller værre, inde i hans hoved. Derudover hoppe nedskæringer ofte skete, når du vælger samtale valg i dialogboksen træ, der producerer en temmelig skurrende effekt.

På den lyse side, spillet kørte på en stabil framerate hele min gennemspilning, lastning skærmbilleder blev holdt på et minimum, og den spilmotor aldrig forårsaget min PC til at gå ned. Ikke desto mindre, dette spil er behov for nogle efter udsætningen patch kærlighed, som bliver normen alt for ofte med pc-spil.

Desværre er der aspekter til Risen 2 Hoteller, som nogle kan finde stødende. For eksempel race af øens folk kaldte Molukkerne er ofte omtalt som vilde og er gjort til slaver af Inkvisitionen, når fanget, hvilket var ubehageligt. Hvad værre er, en af ​​de fjendtlige pirater i spillet faktisk refererer til dem med de nedsættende udtrykket "Spearchuckers", som samtidig teknisk korrekt i forbindelse med spillet (Molukkerne primære våben er et spyd), var unødvendig og tilføjede intet til historie. Argumentet om, at disse eksempler er blot repræsentative for den tidsperiode ringe hule i, at verden af ​​ Risen 2
har meget lidt forbindelse til vores verden og er for det meste fantasi. Der er også et par af homoseksuelle vittigheder i spillet så godt, så den let fornærmet kan ønske at styre klar.

Risen 2
er et RPG, at trods de tekniske begrænsninger, tilbyder overraskende vanedannende gameplay og giver en sjov tur for dem, der er fans af pirat lore. Ved start af spillet, jeg havde nogle alvorlige bekymringer, men kampen, udforskning, og historien holdt mig underholdt hele vejen igennem. Det er ikke den mest polerede RPG derude, men Risen 2
er en nice ændring af trit fra standard RPG billetpris.

Husk, at dem, der søger en oplevelse svarer til rollespil, der tilbydes af Bethesda, BioWare, og CD Projekt Red kan være skuffet over spillets visuelle mangler og mere ligetil fortælling. Alligevel vil de fleste fans af gamle skole RPG finde noget at lide her

Risen 2:. Mørke Waters
er ude nu til PC. PlayStation 3 og Xbox 360 versionerne vil frigive den 31. juli, 2012. Spil Rant spillede pc-versionen for denne anmeldelse.