'Dragons dogme' anmeldelse

Spil Rant s Curt Hutson anmeldelser Dragons dogme

Det firma, der skabte den Breath of Fire
serie, en af ​​de bedste RPG i historien, bringer os Dragons dogme,
et ulige kniv på en offline MMO stylet RPG, der er hårdest søgen er at finde en anstændig historie. Ironisk nok, Breath of Fire
designer Makoto Ikehara arbejdet på denne spillets verdens og script-elementer. Gå figur.

For dem, håber på en engagerende, episk fortælling, den band-støtte skal flået lige nu. Oprindeligt Dragons dogme
lignede et interessant eksperiment, masket sammen flere sub-genrer af rollespil i en underholdende løgnehistorie - en handlingsorienteret RPG, der fandt på mange MMO elementer, såsom åben verdens efterforskning og kamptaktik . Den kamp skinner, men Modsat glansløse historien tager en slag i hovedet tidligt og efterlades bevidstløs for det meste af spillet.

Dragons dogme
åbner brat i en mørk, ildevarslende grotte , hvor spillerne bliver kastet ind i en noget flydende tutorial, følelse forvirret, hvad der præcist sker storywise. Alt dette er klart, der er en drage, der har behov for død og spilleren er den ene til at gøre det. Bekæmpelse en drage er motivation nok på dette punkt. Den tutorial slutter med en utrolig kamp med en Chimera, som kan monteres og redet - næsten grund nok til at spille dette spil. Kampen fungerer som et eksempel på den dybe og komplekse kampsystem. Tager forslagene fra partimedlemmer vil samle en hurtig sejr, efter strategisk invaliderende de forskellige dele af Chimera at sende det effektivt - de forskellige dele bliver løven, slange og morderiske ged. Kort efter slaget hovedhistorien begynder, afslører alt tidligere spillet for at være en slags drøm /flashback. En drage vågner op og begynder at ødelægge verden tilsyneladende uden grund - måske fordi, i denne verden, drager er alle ryk? Efter spillerens landsbyen bliver angrebet, de afhente en rusten sværd og ineffektivt begynde hacking på dragen ben, som er virkelig irriterende at drager. Som straf for at blive ophidset, væsen tager spillerens hjerte, gøre dem til en opstået, hvis søgen er at tage deres hjerte tilbage. "Prøv at dræbe mig senere. Lige nu er jeg nødt til at ødelægge verden uden grund, "siger dragen. Det er kernen i den vigtigste quest.Everyone undervurderer styrken i ged

Fra nu af, spillet er svært at følge. Der er altid quest mål let tilgængelige overalt ved at tale med NPC'ere eller efter hovedhistorien, men de er sjældent interessant og ofte tvetydige. Spillet antager spillerne kender deres vej rundt og ikke giver en masse detaljer - selv søgen log giver ikke meget i vejen for rådgivning eller hints. Der er en funktion på kortet, som giver mulighed for quest markører, endda lade spillerne vælge deres vigtigste søgen waypoint, men efter lukning af kortet, vil de enten nødt til at huske de steder eller åbne kortet op igen og gentag processen for at opdatere sig selv. Det er kedeligt at sige det mildt.

Det er ikke gjort lettere af, at verden er enorm. Mange gange en meddelelse vil poppe op at sige en søgen er uforklarligt afsluttet, mest fordi spillerne har glemt de havde det selv, fordi quest beskrivelsen var enten for forvirrende eller for trivielle til hensyn. Næste ting de kender, har de tilsyneladende dræbte 10 grævlinger og færdig med en søgen. Blindt humpe efter quest mål er alt for almindelig og typisk er den eneste måde at afslutte en på alle. Forvent ikke en NPC til at lægge det hele ud, giver anvisninger eller specifikke instruktioner. Medmindre det er en hovedhistorien søgen, der er en smule mere generøs med oplysninger, forventer at holde et blik på kortet for at få vejledning, selvfølgelig. Den opadrettede til dette vanvid er, at sjældent gør spillerne nødt til at dreje i en søgen. Sure, kan de ikke huske de havde det i første omgang, men når en meddelelse popper op med belønninger erfaring og guld, hvem bekymrer sig? Desværre, kan selve processen med questing tider underminere belønninger

Som altid med RPG'er er søgende sammenflettet med historien, som har alle dybden af ​​en episode af Glee
-. Selvom Glee
har stadig omkring dobbelt karakter udvikling. Det er virkelig om personerne med spil som dette. De kan gøre en middelmådig spil, der meget bedre. Hovedpersonen i Dragons dogme
er din typiske tavs hovedperson, ikke at der er noget galt med det, men det skaber et tomrum, hvor understøttende tegn skal udfylde for at være spændende. I dette tilfælde er biroller (spillerens ledsagere) er simpelthen bønder til helten - alvorligt, de er faktisk
kaldet Pawns.Pawns brug for konstant retning. De hader at tænke for sig selv.

Underkastelse, almindelig og ligegyldig, denne kult opstået tilhængere er mere som Stepford Wives end et band af helte. Der er bogstaveligt talt tusindvis at vælge imellem og kan skiftes ud regelmæssigt, hvilket er mere en strategisk kamp enhed end noget andet, men mere om det senere. Der er et forsøg på at menneskeliggøre Bønder ved at have dem tilbyde op rådgivning, men de råd der gives så ofte og så regelmæssigt og er sjældent nyttige. "Vær forsigtig! Gå ikke det gigantiske klippen! "Meget hjælpsom. Eftersom spillerne har tre Pawns på én gang, er de altid kappes for at være den mest nyttige, ofte samtidig. Ikke inklusive friendly fire er en uheldig forglemmelse i spillets udvikling. Bønder tilføjer meget lidt til den samlede historie og tilføjer næsten intet i den måde likable, mindeværdige figurer - og dette spil er blottet for any.Without støtte fra en vellidte støbt, hovedhistorien lider. Hovedparten af ​​spillet er indviklede, og fyldt med en række distraktioner, der ikke bevæger sig historien frem - desværre, det er svært ikke at vide, at da spillet ikke gøre en masse klart, når acceptere quests. Historien vil forsvinde for lange spænd, før popping op igen nær slutningen. En Blasa © romantisk sub-plot og et par semi-interessante historie bits vil holde spillerne noget opslugt og i kontakt med det store arrangement med ting, indtil den bizarre konklusion kaster dem endnu en stor curveball.

De tilpasningsmuligheder hjælpe med at sætte lidt af personlig karakter til spillet. Oprettelse af en avatar kan være let eller indviklet, så spillerne kan vælge næsten alle aspekter af den karakter ned til hovedparten af ​​deres biceps. Forskellige figurklasser tilføje strategi og form, hvordan spillerne vil spille spillet og udforske den utroligt store, men lidt kedelig verden. Ligesom det er beboere, er det kørt ned af en mangel på enhver personality.Players kan se temmelig meget alligevel, de ønsker.

Det mest positive aspekt af spillet er dens strålende kamp. Det låner meget fra flere forskellige genrer, men hælder kraftigt mod handling, ved hjælp af hurtig vælge, opgraderes angreb færdigheder ala de Tales
serien. Finde svagheder i modstandere og udnytte dem er sjov og original, og ofte den eneste måde at tage ned større fjender. Hopping på en drage ryg og rider det ind i himlen, mens hacking væk på sine vinger er en af ​​de mange bekæmpe højdepunkter i spillet. Med fokus på forskellige dele af en skabning til at bremse den ned, blinde det, og dybest set svække det, er det, der gør kampene smart og utroligt underholdende

Strategien i at angribe en fjende er også afhængig af en spillers pågældende klasse:. Kriger, ranger eller troldmand. Hver har sine egne færdigheder, support evner og roller i kamp. Dette er også, når kammerater virkelig tjener deres beholde. Lejlighedsvis dum, men ofte afgørende for at vende krigslykken, vælge Bønder og bruge dem fornuftigt i kamp er den eneste måde at komme videre i spillet .
Ikke kun gøre de leverer skade støtte, men de tilpasser efter hver kamp, ​​bogstaveligt logge væk, hvad de har lært, og anvende det til næste runde med de samme eller lignende skabninger. Dette er den kun
tid deres råd kommer i handy, da de vil advare spillerne til en fjender svagheder.

Dragons dogme
prale med en imponerende kampsystem, som måske ikke tjener det en anbefaling , men absolut gør det spilbare, selv enjoyable.Mounting og hacking. Altid en solid strategi.

Alle af strategien i verden vil ikke hjælpe, men hvis spillerne er uforberedte. Picking den rigtige team er én ting, men Dragons dogme
er ikke et nemt spil. Det er meget, meget hårdt. Ingen mængde af færdigheder eller held vil hjælpe spillerne fremskridt. Forvent at være en-shotted konstant, og for at blive overvundet af fjender, der vises ud af ingenting. Spillere kan forberede sig ved nivellering, købe hvert stykke ny rustning til rådighed og opgradere deres færdigheder og udstyr når det er muligt - noget ikke let gjort eller billigt. Som det er tilfældet med quests, intet er klar og et minut spillet vil føles som en Cakewalk, og to skridt nord har du bliver sønderrevet af en gruppe nisser du er sikker på ikke var der to sekunder siden. Dette kunne også kridtet op til spillets wonky tekniske spørgsmål, som ofte ødelægger oplevelsen.

Et andet spørgsmål er der ikke foreligger nogen hurtig post-interface, så vælger en potion fra menuen elementer vil bremse tempoet i spillet. En anden gruelingly hårdt træk er dagen og natten mekaniker. At gå ud om natten er bare selvmord. Spillet gør ofte spillere føler uforberedt, selv når de er, på grund af tilfældighed af vanskelighederne. Efter en vellykket sejr, kunne en spiller der brutalt taget ned sekunder senere, efterlader dem følelsen plyndret og aftagende deres erfaringer

Dragons dogme
har mange fejl -. Og generelt, kommer på tværs som upoleret og ufærdige . Nogle RPG'er befinder sig vælge mellem gameplay og historie. Nøglen til en vellykket RPG er at finde en balance, men Dragons dogme
valgte at fokusere på et, ganske vist fremragende, kampsystem, efterlader en historie, der er besværlig at følge og uinspirerende. Quests er et træk, tegn er livløse og spillet er nådesløs for tålmodighed en spiller vil sætte ind i det. Den kamp bærer en masse vægt og er den frelsende nåde for titlen, hvilket gør det spilbare alene af den funktion. Hvis din spilleliste bliver bare og du er på udkig efter et spil til at udfylde det tomrum, eller bare ønsker at komme tidlig adgang til Resident Evil 6,
Dragons dogme
kan være en lidt morsomt måde at spilde nogen tid -. ellers kan det være bedst at lade sove Dogma løgn

Dragons dogme