Spil Guider > videospil > alle video game > 'The Last Story' anmeldelse

'The Last Story' anmeldelse

Takket være en fan-drevne kampagne kaldet Operation Rainfall og indsatsen fra XSeed Games, The Last Story
har endelig gjort sin vej over til Nordamerika. JRPG aficionados har ventet på denne dag i temmelig lang tid. Fungere som en uofficiel svanesang for Nintendos Wii-konsol, The Last Story
er en solid sendoff at fans af genren vil elske. Der er dog et par spørgsmål, der holder denne titel fra at være det mesterværk, at så mange oprindeligt mærkevarer det som.

Instrueret af den berømte spildesigner Hironobu Sakaguchi, bedst kendt for at skabe den Final Fantasy
serie, The Last Story
forbliver tro mod sin designer rødder, mens du stadig står som sit eget spil. Historien starter med et band af lejesoldater, ledet af en mand ved navn Dagran, da de går igennem et tempel på en slags mission. Perspektivet skifter derefter til Dagran bedste ven Zael, og han bliver hovedfokus af eventyret. Hver lejesoldat knyttet til ragtag gruppe håber at blive en ridder én dag, men at drømmen kommer til en skrigende standse, når en løbsk ved navn Lisa kommer ind deres liv. Tingene bliver mere kompliceret, når en ond race kendt som Gurak ind på scenen og begynder at forårsage problemer, men en hemmelig magt opnået ved Zael kunne hjælpe skabe lige vilkår.

Der er flere forskellige kontrol muligheder, men Den sidste Story
spilles bedst med en Classic Controller. Det er ikke en nødvendighed, men at få en hænge af spillet sker meget hurtigere med en traditionel gamepad. Der er masser af forskellige kontroller til at huske også, fordi det er et meget handlingsorienteret RPG. I modsætning til tur-baserede kampe, at Sakaguchi har gjort brug af i fortiden, The Last Story
holder spillerne i kontrol af helten; de vil kun overgive kontrollen over hovedpersonen at indtaste en over-the-head mode, der gør det muligt for Zael at vælge, hvilken målrette hans allierede angreb og som bevæger de går om at udfylde denne handling med. Combat i dette spil kan spille på flere forskellige måder, og en passende strategi vil være påkrævet, når du begynder at komme ind i tykke af kampagnen.

Når en gruppe af fjender er plettet, spillerne vil straks blive kastet over slagmarken og givet en top-down se på opstillingen af ​​den forestående kamp. Dette giver nogen spiller en chance for at kortlægge en taktik, og når de har gjort, at det er en simpel tryk på 'a' knappen for at komme ind i kampen. Inden for de første par minutter af The Last Story
, spillere vil blive udsat for alt for forenklet bekæmpe. Spilleren-kontrollerede karakter vil automatisk svinge sit våben når du nærmer en fjende, og hvis spillerne finder dette passende så de kan holde denne mekaniker på hele deres eventyr. Det kan vise sig yderst besværligt selv, og du kan finde dig selv fanget bag et hav af fjender med ingen måde at flytte - takket udelukkende til en uendelig byge af sværd strejker. Denne mulighed, heldigvis, kan slås fra, men mekanikerens eksistens er forvirrende.

Op til seks holdkammerater kan være i en fest på én gang, selv om der er et par gange når tegn i din virksomhed kan ikke vide, hvad de at gøre under slaget. Gruppen består normalt af flere forskellige typer af krigere, nogle, der har magiske evner og andre, der foretrækker at få ret i kampens hede med fysiske angreb. Zael har den fordel af flere forskellige kamp teknikker, men det mest unikke er hans armbrøst. Ved at lade spillerne at lokke i intetanende onde eller kortlægning kommandoer til at ødelægge visse dele af miljøet, armbrøst blander op monotoni af kamp pænt.

Gameplay i The Last Story
er solid, men kamerastyring er et alvorligt problem. Blot flytte kameraet rundt præsenterer nok udfordring i sig selv, men at skulle svinge vinklen omkring midten af ​​kampen kan vise sig at være utroligt frustrerende. Facing horder af fjender kan sidde fast kameraet ind i en mur, og bare dreje et skarpt hjørne er nok til at kaste hele perspektiv. Det er en konstant problem, og det er en af ​​de største problemer, at dette spil har.

Et andet problem, at nogle vil have med The Last Story
er, at det ligner en PlayStation 2 spil, og mens det er ingen hemmelighed, at Wii er langt fra en grafisk kraftcenter, der er absolut flottere spil på platformen. Der er visse sektioner, hvor bevægelserne af tegn på skærmen ser unaturlige og klodser, og indtaste nye områder kan forårsage frame rate problemer. Ingen forventer en high-definition oplevelse, men ser på lignende spil som Xenoblade Chronicles
, er det indlysende, at systemet er i stand til mere.

På trods glansløse grafik, den grafiske stil er nok til at gøre det visuelle tålelig, og der er endda en håndfuld af filmsekvenser, der rent faktisk ser rigtig godt. En scene i særdeleshed, og byder på The Last Story s
hovedpersonen og hans nyopdagede kærlighed interesse stirre på en meteorregn, er utroligt godt gået - det er uden tvivl en af ​​de flotteste dele af hele spillet. Bortset fra det, mange af de in-game cutscenes ser godt ud. Ærgerligt det samme kan ikke siges om den dialog, der fylder dem.

Stemmen handler i The Last Story
er langt fra godt. Faktisk er det så slemt, at der er et par lejligheder, hvor spillerne vil blive trukket lige ud af historien. For at være fair at stemmen skuespillere, der spillede hver af disse figurer, de virkelig havde ikke meget af et script til at arbejde med. Ligesom mange udenlandske film, der er blevet døbt på engelsk, behøver læber hver karakter ikke synke alt, godt med de faktiske ord, der bliver talt, og nogle af de ting, de siger ikke meget mening. Det er sagt, de begivenheder, der udfolder sig formår at fange din opmærksomhed - trods et par utilsigtet dårlig, griner-out-højt øjeblikke -. Og spillere vil finde sig voksende knyttet til vellidte gruppe af lejesoldater

Bortset fra den traditionelle single -player elementer, der er en online multiplayer komponent til The Last Story
. Der er to forskellige modes at spille igennem, og hver har sin egen appel. Den første er en co-op mulighed, der forbinder flere forskellige spillere online samtidig, da de arbejder sammen for at rydde områder ved at besejre nogle skurkagtig monstre. Helten, at spillerne har opbygget i løbet af hovedhistorien er tilgængelig i denne indstilling. Desværre, co-op eksisterer kun som en online-mode, hvilket betyder, at venner i håb om at rive gennem bæster sammen fra samme sofaen ikke er i stand til at gøre det.

Deathmatch er den anden multiplayer mulighed. Enhver med en anstændig Wi-Fi-forbindelse kan spille i en free-for-all miljø, eller de kan mødes med venner for nogle teambaserede narrestreger (passende titlen "Team Battle"). Gamers har 5 minutter til at få så mange take nedture som muligt, med sejren går til hvem stativer op nok point. Kun udstyr optjent under kampagnen er anvendeligt i Deathmatch, men at vinde kampe og tjene prestige vil låse sjældne våben, farvestoffer og artikler til single-player brug. Hastigheden forbindelsen var rimelig, når jeg gik ind i en kamp, ​​men der var nogle mærkbar forsinkelse.

Trods en håndfuld fejl, The Last Story
er et anstændigt spil, JRPG fans ikke vil gå glip af . Nogen ligeglade om genren, vil ikke gå glip af meget, men det er stadig en af ​​de bedre spil til jord på Wii i år. Det vil ikke blæse nogen væk, men The Last Story
vil gå over i gaming historien som en lille sejr for fans, der ønskede at bringe endnu en ordentlig omgang til en døende konsol.

Den sidste Story
er tilgængelig nu, udelukkende på Wii