Spil Guider > videospil > alle video game > 'LittleBigPlanet Vita' anmeldelse

'LittleBigPlanet Vita' anmeldelse

Efter en over-lang ventetid, Sackboy har endelig gjort sin vej til PlayStation Vita, og sige, at fans af serien har ventet længe på dette spil ville være en underdrivelse . Der er ingen tvivl om, at Vita har været alvorligt mangler i must-have software afdeling, men LittleBigPlanet Vita
formår at pakke en punch sammenlignelig med dens PS3 brødre? Svaret på dette spørgsmål er et rungende ja

Enhver, der har endnu til at opleve en LittleBigPlanet
spil er formentlig undrende en af ​​to ting:. Hvad er spillet om, og hvorfor er der ingen mellemrum i mellem ordene lidt, store, og planet? Mens jeg er ude af stand til at svare på det sidste, kan jeg kaste lys over, hvad spillerne kan se frem til i den seneste, og stærkt forbedret, bærbar version af en af ​​de mest innovative platformers på markedet.

Ligesom en standard platformspil titel, hovedpersonen, Sackboy, vil løbe og hoppe fra den ene side af skærmen til den anden - alt imens undgå forhindringer og ødelægge fjender, der hindrer hans vej. Hvad gør LittleBigPlanet Vita
skiller sig ud, er imidlertid den overflod af kreativitet featured i hele kampagnen. Tilføj i drop-in online multiplayer og en af ​​de mest detaljerede niveau skabere nogensinde udtænkt inden et videospil, og spillerne har en umådelig mængde indhold til deres rådighed.

LittleBigPlanet Vita
's historien er baseret omkring planeten Carnivalia, som er blevet overtaget af en ond enhed kendt som The Puppeteer. Den engang sjov Carnivalia er beskadiget af skurken - der er begyndt at suge op glæde for at skabe flere fjender kendt som Hollows. Sackboy sætter ud for at sætte en stopper for den Puppeteer forræderi og undervejs, møder allierede, fjender, og en finurlig historie, der kun kan forventes fra Media Molecule fan-favorit serie.

Der er en grand alt fem verdener med i hovedhistorien - med over 40 lagerbeholdninger rådighed i alt. Kampagnen vil ikke tage gamere meget lang at rive igennem, men LBP Vita
sikrer replay værdi, som byder masser af skjulte tyvekoster og udfordringer, der vil tage completionists utallige timer (og en enestående mængde af frustration) for at fuldføre . Selv når alle aspekter af historien er blevet færdig, og alt i spillet er blevet indsamlet, spillerne har endnu engang ridse overfladen.

Sonys LittleBigPlanet
er kendt for sine niveau editor muligheder, og den seneste bærbare iteration holder ikke tilbage noget fra sin konsol versioner. Den Vita titel har et robust sæt værktøjer for spilleren, og endda et par nye, der ikke er mulig på nogen anden stykke Sony hardware. Lavet niveauer har lige så meget indviklede detaljer som enhver oprettet på PlayStation 3, og - takket være touchscreen og bag touch-funktioner på PS Vita -. Der er mere at gøre i brugernes skabte niveauer end nogensinde før

Dobbelt Eleven og Tarsier Studios, de vigtigste udviklere er ansvarlige for at bringe Sackboy til Vita, har gjort undtagelsesvis anvendelse af håndholdte unikke features. Både for- og bagside-binde problemfrit ind i oplevelsen, og der er kun gjort bedre ved de mange måder, at touchscreens kan bruges. Mens den bagside-funktionalitet tillader spillere at skubbe ud genstande gemmer sig i baggrunden, kan den forreste kontakt bruges til at flytte platforme og styre projektiler affyret ud af den nye raket hjelm power-up.

En af de bedste dele om at spille nogen LittleBigPlanet
spil har altid været møde op med venner online for nogle skøre platformspil sjov, og Vita udgaven er ikke anderledes. Spillerne kan spille online med venner (eller komplet fremmede) at fuldføre brugeroprettede niveauer eller historie kapitler, men når som helst jeg har tilsluttet til en anden bruger online det har været utroligt laggy. Som følge af den forsinkelse, vil spillerne bemærke nogle væsentlige problemer, når de forsøger at gøre noget med den berøringsfølsomme skærm. Jeg har endnu til at deltage i et spil online, eller være vært for en, der ikke halter, og det er en skuffende skamplet på hvad der formodes at være en meget sjov social funktion.

Kostumer som fans har købt for tidligere LBP
titler kan også downloades ind i spillet, hvilket gør nogens digitale garderobe samling bærbare. Som i denne anmeldelse, ikke alle de kostumer kan overføres over til LittleBigPlanet Vita
endnu, men tegneserie fans kan hvile let at vide, at de vil være i stand til at pynte deres sæk person, som nogen af ​​de Marvel-figurer de har købt. Selvfølgelig er der flere andre pakker, der blev udgivet for LittleBigPlanet 2 Hoteller, som er til rådighed, og de vil være tilstrækkeligt til Sony får de andre op og klar til at gå.

LittleBigPlanet Vita
er så meget mere end blot en LittleBigPlanet
port. Det er skræddersyet til den håndholdte på enhver måde figur og form og fans af franchisen vil elske den velkendte fornemmelse. Bedst af alt, touchscreen formår at tilføje en solid ny måde at spille. Den eneste virkelige problem er online-forbindelse, og mens patches er næsten helt sikkert indgående om titlen, forsinkelsen tager væk fra nogen af ​​multiplayer sjovt at mange kan have håbet på. Dette spørgsmål bort, vil fællesskabet omkring dette spil give brugere med helt nyt indhold i mange år fremover, og det gør denne titel værd at hver enkelt penny.

LittleBigPlanet Vita
er tilgængelig nu. Udelukkende på PlayStation Vita

-.