'XCOM: Enemy Unknown' anmeldelse

blev erklæret en "benchmark i udviklingen af ​​strategi gaming".

nu under vingerne af 2K Games og produceret af Firaxis Games af Civilization
berømmelse, XCOM: Enemy Unknown
er parat til at puste nyt liv i meget roste franchisen og gøre en fed forsøg på at skubbe en tur-baseret strategi spil på konsol gamere. Er XCOM: Enemy Unknown
stå op til den hype skabt af sine forgængere? Læs videre for at finde ud af.

Vigilo confido.

Det er latin, og det sker for at være rammende valgte motto XCOM, en multinational organisation, der repræsenterer menneskehedens sidste stand mod en teknologisk -Superior og tilsyneladende nådesløse fremmede invasion. Groft oversat, Vigilo confido betyder "Jeg er vagtsom, jeg påberåbes«. Ordlyden er yderst relevant og præcist skildrer hver spiller, som vil gøre deres bedste for at scanne verden og reagere på ethvert lands opfordring til hjælp, da planeten begynder at blive langsomt oversvømmet af en bølge af trusler, der er for det meste gentænkt fjender fra de gamle spil, men bestemt med et par overraskelser pakket i til de horder samt

XCOM:. Enemy Unknown
præsenterer spillere med en kommandant opfattelse både on-og-off slagmarken. Under kamp, ​​vil du have en sky-baseret visning af din eskadrille og tåge-of-krig, der afspejler deres visuals. Taktik er afgørende for succes i hver mission, som blot sende dine soldater løber ind i hver kamp vil sikre de forlader i en kasse, forudsat der stadig en krop i slutningen af ​​missionen. Spillere vil lære, hvilke taktikker til at bruge i hvilke landskaber, og bliver nødt til yderligere at justere disse strategier for hver race af fremmede trussel. Kom fanget out-of-place eller flankeret er ikke ualmindeligt, så at vide, hvornår man skal trække sig tilbage og når at fremme er en vital færdighed, at spillet i sagens natur vil lære dig gennem en "hård kærlighed 'metode. Dette er et spil, hvor første gang spillere er tilbøjelige til at miste flere soldater blot gennem trial-and-error, men heldigvis, XCOM
er den slags spil, hvor selv miste kan klare at være en underholdende - hvis der stadig hjerteskærende - erfaring

Når i bunden, vil spillerne finde sig selv overvåge et væld af ressourcer.. Det er en dyr proces at bygge uplinks og opsende satellitter i rummet, men at gøre det muligt at overvåge flere lande, som derefter igen tilføje til dit budget fra Rådet of Nations. Forsknings- og Engineering projekter kan sanktioneres, men kræver ofte fremmede materialer, der typisk er en mangelvare, tvinger spilleren til at prioritere. Den Kaserne skal altid have en frisk forsyning af soldater, og basen selv behov for at udvide. Når fremmede angreb, er det ikke ualmindeligt, at en bortførelse mission at tvinge spilleren at vælge, hvilket land til at hjælpe når flere har behov samtidig. De vil hver tilbyder forskellige belønninger, men ikke at hjælpe de to sidstnævnte vil øge panik for hele deres kontinent. For meget panik, og et land vil opgive alle finansiere potentiale for XCOM projektet. Selvom spillet gør nogle hånd-bedrift i starten, bør det ikke tage spillere for lang til at vænne sig til systemet - selvom ligesom Dead Rising
, vil de opdage, at hjælpe alle er simpelthen ikke en mulighed .

Soldater får erfaring med hver mission, og som de fremskridt gennem rækken af ​​XCOM organisation spilleren vil vælge, hvilke kompetencer den enkelte soldat vil låse, selvom valget er ikke altid let - beslutter mellem, om en soldat kan bære 3 medkits i modsætning til en, eller evnen til at bære flere granater, er meget situationsbestemt i brug. Således vil hver spiller nødt til at udvikle deres soldater og håber, at de har lavet den bedste beslutning for hele deres trup. Ligeledes divvying op truppen i forskellige klasser af soldat (Support, Assault, Heavy eller Sniper) kan afgøre skæbnen for slag tidligt. Veteran soldater er rygraden i hver trup, og ligesom i de gamle spil, vil spillerne finde sig intenst beklager eventuelle bekæmpe valg, som fører til døden for en sådan soldat. Evnen til at tilpasse dine soldater og endda navngive dem efter andre gør ikke slag nogen blødere enten -. Navngivning squads efter dine venner er en farlig affære, da de fleste er næsten garanteret ikke at gøre det gennem det fulde spil

Firaxis havde erklæret, at studiet har ønsket at fokusere på en stærk fortælling, og spillerne vil føle hver mission er vigtig for menneskeheden selv. Det er den slags spil, hvor heroisk musik føles passende, og ethvert valg bringer med sig de belastninger af overkommando - spillere vil føle sig skyldige, når deres fejl, når denne dom sende soldater til deres undergang, og hver mission byder tilsyneladende et væld af måder, at computeren taktisk overraske spilleren. Som spillet skrider frem, og flere emner bliver forsket, kan cutscenes blevet noget kopiere og indsætte, selvom højt prioriterede missioner altid bringe unikke dialog til bordet.

Gennem hele spillet, vil den fremmede horde kaste hårdere fjender på spillere , og det vil vise sig, at menneskeheden kan ikke simpelthen bare "forsvare" sig selv. Vedtagelsen alien teknologi gennem forskning er afgørende for succes i dine missioner, og spillerne vil blive hooked på vanedannende ganske vist meget nervepirrende missioner. Spillere vil føles som ægte chefer håber hver soldat vil gøre det tilbage fra hver mission i et stykke, og det er et bevis på, hvor godt Firaxis har gjort for at sikre XCOM
er fuld af vanedannende, adrenalin-pakket øjeblikke. < p>

Firaxis har også inkluderet en multiplayer mode til spillet, som er en standard deathmatch-mode mellem to spillere. Gamers kan faktisk vælge at være udlændinge i denne tilstand, som præsenterer en nice ændring af trit fra de sædvanlige strategier spillere vil ansætte hele kampagne mode. Men uden ranking system og begrænsede funktioner, multiplayer-mode er en meget let træk, især i forhold til den indgående historie mode.

Spillet gør et godt stykke arbejde for at forhindre alt for mange dublerede kort kommer i spil i løbet af løbet af de spil, men spillerne vil få en følelse af deja vu på et eller andet punkt. Heldigvis synes gyde point at blive randomiseret rundt på kortet, så ingen kamp er aldrig virkelig det samme. Det eneste andet problem er den lejlighedsvise grafisk hikke, som kan blinke væggen i en UFO i og ude af syne, men det kom langt mellem.

XCOM
præsenterer spillere med et fænomenalt underholdende og udfordrende oplevelse fra start til slut. Det ultimative slutprodukt er en meget strategisk kampspil med konsekvenser, der vil forlade spillere på kanten af ​​deres sæder for de fleste kampe, mens aktivt at bevise for verden, at turn-baserede spil har stadig en retmæssige plads i sig selv moderne gaming. XCOM: Enemy Unknown
er den type spil, som hver spiller bør forsøge, og kommer stærkt anbefales til alle, der nyder strategisk gameplay

-

XCOM:. Enemy Unknown